Huszonnégy év alatt több mint 800 ezer példány készült a Mazda RX-7-esből, egytől egyig vonzó, különleges műszaki megoldásai miatt nagy becsben tartott darabok.
Az elhivatott rajongók és a komoly gyűjtők azonban egybehangzóan állítják, hogy mind közül messze kimagaslik az az ezerötszáz darabos széria, amelyet a gyártás utolsó évében hoztak forgalomba, és kizárólag Japánban árulták – értelemszerűen csakis jobb oldali kormánnyal.
Az RX-7 három generációt élt meg, ám ezen belül is markáns eltérésekkel bíró sorozatokat különböztetünk meg. Az utolsó, 8. széria már csak Japánban volt kapható; a gyártás utolsó négy évében elérhető kivitelnél érte el csúcspontját az 1,3 literes, kétkamrás turbómotor: kiviteltől függően akár 280 lóerőt adott le.
Az elhivatott rajongók és a komoly gyűjtők azonban egybehangzóan állítják, hogy mind közül messze kimagaslik az az ezerötszáz darabos széria, amelyet a gyártás utolsó évében hoztak forgalomba, és kizárólag Japánban árulták – értelemszerűen csakis jobb oldali kormánnyal.
Az RX-7 három generációt élt meg, ám ezen belül is markáns eltérésekkel bíró sorozatokat különböztetünk meg. Az utolsó, 8. széria már csak Japánban volt kapható; a gyártás utolsó négy évében elérhető kivitelnél érte el csúcspontját az 1,3 literes, kétkamrás turbómotor: kiviteltől függően akár 280 lóerőt adott le.