Biztonsági csúcs született a Mazdánál

Biztonsági csúcs született a Mazdánál

hirdetés
A Mazda 6e bravúros belépővel nyitja európai értékesítését: az Euro NCAP töréstesztjén az elérhető legmagasabb minősítést szerezte meg, minden eddiginél magasabb pontszámokkal.
Az Euro NCAP fennállásának huszonkilenc éve során egyszerű kiértékelő szervezetből az autóipari biztonság iránymutató tanácsadójává nőtte ki magát. A testület a technológiai fejlődéssel lépést tartva, néhány évente átdolgozza vizsgálati protokollját, hogy a még szigorúbb elvárásokkal a lehető legjobb teljesítményre sarkallja a gyártókat, méghozzá mindig az elméletileg elérhető legmagasabb színvonalat tűzve ki célul. Ez azt is jelenti, hogy a tesztprotokoll változásával a korábbi vizsgálatok „érvényüket vesztik” – az egyszer bemért autók persze nem lesznek kevésbé biztonságosak, de teljesítményük az új feltételrendszerben már nem biztos, hogy ugyanazt a minősítést érné.
Ezért bátran kimondható, hogy az Euro NCAP legfrissebb, októberben közzétett tesztsorozatán megvizsgált Mazda 6e kiemelkedő eredménye révén nemcsak a márka jelenleg kapható típusai közül a legbiztonságosabb, de történelmileg is a legmagasabb minősítést érte el. A nagy méretű elektromos szedán maximális, ötcsillagos minősítése persze egy percig sem volt kérdéses, de az ehhez vezető részeredmények szintén kimagasló felkészültségről tanúskodnak. A felnőttutas-védelem terén elért 93 százalékos eredmény például még a CX-80 felső kategóriás szabadidőjármű azonos pontszámát (92%) is felülmúlja.
A szedán vázszerkezete szemből és oldalról érkező ütközések esetén egyaránt kiváló védelmet biztosít, a fejtámaszok megelőzik a veszélyes ostorcsapásos nyaksérülést (amikor a hátulról érkező ütés hatására hirtelen hátracsuklik a fej). Az ajtók vízbe esett jármű esetén is nyithatók, a Mazdát felszerelték vészhívó rendszerrel, ütközéskor pedig automatikusan működésbe lépnek a fékek, hogy az ütés hatására elmozduló autó minél gyorsabban megálljon.
Ha gyerekeket szállítunk, ugyanerre a 93%-os biztonsági szintre számíthatunk – ezzel a Mazda 6e nem csak a Mazdák között a legbiztonságosabb, hanem a nagyautók teljes kategóriájában sincs olyan modell, amely jobban teljesített volna nála a gyermekek védelme terén! Ha gyalogosokkal, kerékpárosokkal találkozik, bennük sem okoz komoly kárt: deréktól lefelé minimális a sérülés kockázata, ráadásul az autó hatékonyan működő vezetőtámogató funkciókkal segít megelőzni a gázolást, beleértve a motorkerékpárosokkal való ütközést is. A Mazda 6e még attól is óv, hogy kiszálláskor óvatlanul egy közeledő kerékpárosra nyissuk rá az ajtót.
A negyedik mérési kategória az elektronikus biztonsági rendszerek hatékonysága, és ezen a téren is remekül helytállt a Mazda6e. A vészfékező rendszer időben érzékelte az akadályokat, a vezető éberségét felügyelő funkció észlelte, ha elbóbiskol vagy másra figyel a sofőr, a sávtartó funkció gyengéden kormányoz vissza a sávba, és az autó képes felismerni és azonosítani a sebességkorlátozást jelző táblákat.
A Mazda6e kimagasló biztonságában kulcsszerepet játszik a modell mély tömegközéppontja, ideális (47:53%) tömegeloszlása és kiváló menetdinamikája, valamint – bár ez nem mérhető a tesztek során – az az optimalizált vezetői ergonómia, amely segít a sofőrnek a vezetésre összpontosítani, és időben reagálni a kockázatokra.