Bár a természetes, szerves alapanyagokból készülő bioüzemanyagok fogalma régóta tudott, az autóipar csak az utóbbi években ismerte fel, mekkora szerepet játszhatnak a kitűzött emissziócsökkentési célok megvalósításában.
A fosszilis energiahordozókkal szemben ugyanis a növényi nyersanyagból gyártott üzemanyag karbonmínuszban kezdi karrierjét (hiszen előző „életét” azzal töltötte, hogy csökkentette a légkör CO2-tartalmát), azaz a motorban elégetve összességében kedvezőbb szénlábnyom érhető el a használatával.
A Mazda korán felismerte az ebben rejlő lehetőségeket, és széles körű kutatásokat végez a biodízelek, illetve biobenzinek terén egyaránt.
A fosszilis energiahordozókkal szemben ugyanis a növényi nyersanyagból gyártott üzemanyag karbonmínuszban kezdi karrierjét (hiszen előző „életét” azzal töltötte, hogy csökkentette a légkör CO2-tartalmát), azaz a motorban elégetve összességében kedvezőbb szénlábnyom érhető el a használatával.
A Mazda korán felismerte az ebben rejlő lehetőségeket, és széles körű kutatásokat végez a biodízelek, illetve biobenzinek terén egyaránt.