A Mazdánál már a jelen a biobenzin

A Mazdánál már a jelen a biobenzin

hirdetés
A belső égésű motorok fennmaradása múlhat azon, hogy beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket a szénmentes ökoüzemanyagok. A Mazda elébe ment a találgatásoknak, és látványos bizonyítékot tett le az asztalra.
A nyár elején három japán autógyártó, köztük a Mazda elkötelezte magát a fenntartható üzemanyagokkal (szintetikus és bioeredetű) kompatibilis belső égésű motorok fejlesztése és gyártása mellett.

A tiszta üzemű Wankel-motor különösen szép ígéretnek hangzik, ám a Mazda addig sem hagyja magára a környezettudatos autósokat, amíg ez az álom megvalósul: a cég egyik európai képviselete évek óta szorosan együttműködik egy helyi bioüzemanyag-beszállítóval, az eredmények pedig lelkesítőek.

A 2021-ben alapított Sustain mára a környezettudatos üzemanyagok elismert gyártójává vált.
Kínálatuk jelenleg mindenekelőtt második generációs bioüzemanyagokból áll, amelyeket növényi hulladékokból, illetve melléktermékekből állítanak elő, ezért – mivel a növények szén-dioxidot vonnak ki a légkörből – elégetésük nem terheli extra CO2-vel a légkört.
mazda-mx-5-35th-anniversary-sustain-okobenzin-carnet-hir-35
A cég flottapartnerein és a szállítmányozási szektoron kívül motorsportügyfeleinek is szállít bioüzemanyagot, amelynek növényi eredetű komponenseit az igényektől függően 33 és 100 százalék között állítják be.
A brit Mazda-importőr már 2023 óta a Sustain 80%-os bioüzemanyagával tankolja saját veteránautó-flottáját, így a nyilvános és sajtórendezvényeken, valamint márkatalálkozókon folyamatosan és hatékonyan népszerűsíti a fenntartható technológiát. Idén nyáron pedig szintet léptek az ökológiailag felelős üzemanyagok támogatásában: a 35. születésnapját ünneplő Mazda MX-5 mind a négy generációjából fogtak egy-egy példányt, és végighajtottak velük Nagy-Britannián. A szigetországban népszerű kihívás megtenni azt az 1407 kilométeres (874 mérföldes) utat, amely a délnyugaton fekvő Land’s End szikláját köti össze a messzi északon található John o' Groats faluval.
A túra során mind a négy autót – igen, a több mint harmincéves, első generációs roadstert is – zéró fosszilis üzemanyagot tartalmazó, 100%-os biobenzinnel tankolták. Hogy az akcióknak még nagyobb jelentőséget kölcsönözzenek, útközben felkerestek négy, a fenntarthatóság ügyéhez szorosan kapcsolódó autóipari szereplőt, így indulástól érkezésig pont 1000 mérföldet, 1609 kilométert tettek meg, ami sokkal jobban kommunikálható, mint a 874 mérföldes nettó távolság.
A négy autó egyrészt problémamentesen üzemelt, ami az új technológia fényében eleve örvendetes, másrészt a Sustain számításai szerint a teljes távon 981 kilogrammnyi szén-dioxid kibocsátásától kímélték meg a légkört – mindezt nem takarékosságra nyomorított, örömtelen kisautókkal, hanem a világ egyik legélvezetesebben vezethető sportkocsijával.