Hírek

Az autóipar hétmérföldes léptekkel halad az autonóm mobilitás – azaz az önmagukat vezetni képes autók – megvalósítása felé. A Toyota legújabb fejlesztése minden eddiginél biztonságosabbá teheti az önjáró gépkocsikat, ugyanakkor egy váratlan képességgel is felvértezi azokat.

Villanyautóként tér vissza a Renault 5, a két és fél évtizeden át forgalmazott ikonikus kisautó, amely Japántól Észak-Amerikáig az egész világot meghódította.

A 2020-as esztendő az autóipar történetébe sem a gyártási, eladási csúcsok éveként fog bevonulni. Az ismert körülmények között mégis van rá példa, hogy egy márka a helyzethez képest kiemelkedően teljesítsen, így a Suzuki tavaly is magabiztosan vezette a hazai személyautó-piacot.

Az elkövetkező években az autóipar fontos kérdése lesz a járművek újrahasznosítása. A Peugeot márka már ma elkötelezett amellett, hogy optimalizálja az erőforrások felhasználását, gyártófolyamatába integrálja a zöld és az újrahasznosított alapanyagokat. A cél: ezeknek a csatornáknak a bővítése és fenntartása, s ezzel az ökológiai lábnyom csökkentése.

A Nissan kettős emissziókorlátozási célt tűzött ki magának a 21. század első felére: a következő évtized elejére minden kulcsfontosságú piacán kizárólag elektromos gépkocsikat vezet be, 2050-re pedig eléri a teljes szénsemlegességet. 

Úttörő környezetvédelmi kezdeményezéshez csatlakozott a Mazda. Az eFuel Szövetség célja, hogy jól ismert belső égésű motorjainkat tovább tudjuk működtetni – épp csak teljesen emissziómentesen.

Stílusos, retró külső és belső, modern hajtással. Csaknem már egy éve kapható a Fiat 500-as a hibrid rásegítéses, egyliteres motorral. Minden kicsi ebben az autóban, még a motor is. És bármennyire meglepő, mindez bőven elég az élményhez. Utódja, a teljesen elektromos 500-as már nagyobbra nőtt, így a sima 500-as lesz a mi generációnknak az utolsó “kisfiat”.

Két új verzióval bővült a közelmúltban a Ford Ranger modellcsaládja. Az egyik abszolút lényegéig csupaszítja le a népszerű pickupot, a másik épp ellenkezőleg, a lehető legvonzóbban öltözteti fel azt.

Eredetileg a Renault Clio I reklámszlogenje volt, hogy mindent tud, amit a nagyok, csak nem annyira drága. Az új Sanderóra ugyanez igaz: az ötajtós Dacia verhetetlen áron nyújt megbízható technikát, megszépült belsőt és vonzó szolgáltatásokat.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely