Hírek

Veszedelmes az egyediség?

Különleges használt autók

Semmi baj nincs azzal, ha valaki a sokezredik ezüstmetál Suzuki Vitarát, áruházi parkolóban egymás mellett is előforduló Opel Astrát vagy Škoda Fabiát használja elégedetten. De vannak emberek, akik a Ford Focusnál egyedibb használt autót szeretnének, valami különlegesebbet, amiből nem áll egy minden sarkon. Lehetőleg megfizethető összegekért. Ezúttal nekik igyekszünk segíteni izgalmas használt autók bemutatásával.

Citroën C3 Pluriel – Kockázatos átváltozóművész

Röviden: Citroën C3 Pluriel
Mettől meddig? 2003-2010
Motorkínálat: 1,4: 73 LE, 1,6: 110 LE
Irányárak: 550-950 ezer Ft
Aligha lehet különlegesebb autót találni, mint egy pickuppá alakítható, levehető tetőkeretű, vászontetős négyülésest. Ez az autó a Citroën C3 Pluriel, amelynek nevében a francia többes szám az autó átváltozó-képességére utal. Az autó alapesetben egy hátracsúsztatható vászontetős, tetőkeretes kabrió. A tetőoszlopok azonban eltávolíthatók, így kabriólimuzinból valódi kabrióvá válik a C3 Pluriel, viszont esőben nem lehet bezárni, ha nincsenek velünk a tetőoszlopok. A pickuppá alakíthatóság barokkos túlzás, mert a hátsó fedél lehajtásával megnyújtható ugyan a csomagtér hátrafelé, de az eltakart rendszám miatt így nem szabad közlekedni vele. De ilyen autó addig és azóta sem készült.
Új autóként a C3 Plurielek számos minőségi, tetőmozgatási és elektronikai gonddal keserítették meg tulajdonosuk életét, és a túlélő példányok használtan sem a megbízhatóság szobrai. Elég sok autóban működésképtelen a motoros tetőnyitás, sokszor még manuálisan sem nyitható a tető, de az eladó darabok egy részében legalább kézzel működtethető.
Tehát nagyon bele kell szeretni, de aki bizalmat szavaz neki, legalább a motorokkal nem fogja megjárni. A 73 lóerős 1,4-es a leggazdaságosabb megoldás. Az 1,6-os, 110 lóerős négyhengeres önmagában jó volna, de sajnos csak az automatizált SensoDrive-sebességváltóval volt kapható, manuális váltóval nem. A kuplungot működtető és a fokozatokat kapcsoló egység a fő hibaforrás. Az 1,4 HDi 68 lóerejével a Pluriel is ráérős autó, de a kis dízelmotor itt is madárétkű és megbízható.

FIAT 500 – Ajándék a mindennapokban

FIAT 500
Mettől meddig? 2007 óta készül
Motorkínálat: 69-180 LE
Irányárak: 1,6 millió Ft-tól az újak áráig
Sebastian Renz, egy német autós lap szakújságírója írta, hogy vannak autók, amelyek csak mozgatnak téged, de vannak, amelyek megmozdítanak benned valamit. Ilyen autó a FIAT 500. A retrós formatervű kisautó a nagy előd, a Nouva 500 ötvenedik születésnapján mutatkozott be 2007 nyarán. Az olasz kisautó iránti rajongás azóta sem enyészett el, alaposan megfiatalítva él tovább, elektromos verziók is születtek belőle.

Motorválasztéka az Abarth 595 és 695 sportmodellek 1,4-es turbómotorjaival egészen 180 lóerőig terjed, de használt autóként a kis fogyasztású, problémamentes 1,2-es négyhengeres a legjobb választás. 69 lóerővel elég a 312 modellkódú kisautóhoz.
Jóval potensebb az 1,4-es, amely hatfokozatú kézi válója miatt is vonzó. A jó erőben lévő, 85 lóerős TwinAir kéthengeres egy 0,9 literes turbómotor, aminél használtan több problémamentes évet ígérnek a szívó négyhengeresek. Sok van eladó az 1,25 literes, 75 vagy 95 lóerős dízelekből, amelyek elég rossz hírüknél jobb és tartósabb motorok.
Az olaszos stílusú, újonnan csábos belső tér egyes elemei gyorsan öregedésnek indulnak, de a kormány újrabőrözésével az egyik fő szépséghiba eltüntethető. A varázslatos kisugárzású autó a korabeli Pandával közös, egyszerűen javítható technikával és alacsony alkatrészárakkal jár mindazok kedvében, akik engednek a csábításnak és beengedik életükbe azt a derűt, amit az 500 sugároz.

Belevaló koreai – Kia Soul

Röviden: Kia Soul (AM)
Mettől meddig? 2008-2014
Motorkínálat: 115-140 LE
Irányárak: 1,85-3,3 millió Ft
2008-ban a Kiától kevesen számítottak egy olyan eredeti és belevaló autóra, amilyen a Soul első generációja. A Suzuki SX4 méreteit idézi, négy embernek is kényelmesen tágas belül, de csomagtartója pici, csak 238 literes. A tervezők koncepciója szerint hosszú útra kettesben mennek majd vele a vásárlók és lehajthatják a hátsó üléstámlákat.
Jó választás a Soulhoz a 115 vagy 128 lóerős 1,6 CRDi dízelmotor és az 1,6-os benzines is. A benzinesek közül a 126 lóerős motor a jobb használt autóként, mert a 2011 végén bevezetett, 140 lóerős 1,6 GDI a közvetlen benzinbefecskendezés miatt szelepkokszosodásra hajlamos, aminek a tisztítása vagy az ebből fakadó gondok javítása elkerülhető a kisebb teljesítményű, szívócső-befecskendezős ezerhatossal.

Bármilyen jól néznek is ki, az EX felszereltség 18 colos felnijével a Soul kényelmetlenül ráz az úthibákon, a kevésbé menő, 16-os kerékszettel megvéve vagy erre átállva sokkal harmonikusabb és kényelmesebb autó. Magyarországon az importőr az alapfelszereltség részévé tette a menetstabilizáló elektronikát (ESP), mert az autó ezzel a biztonsági berendezéssel volt jogosult az ötödik csillagra is az Euro NCAP-törésteszten.

Korszakalkotó kisautó – Renault Twingo I

Röviden: Renault Twingo I
Mettől meddig? 1992-2007
Motorkínálat: 1,2-es benzines, 54-75 LE
Irányárak: 280-700 ezer Ft
Ha kevés pénzből kell egy ötletes és praktikus városi autót találni, adja magát a Renault Twingo. Jókedvre derítő formája és vidám belső tere miatt egy jó állapotú példányról nem az sugárzik, hogy ez olcsó használt kisautó. A mikroegyterűs koncepcióval váratlanul tágas a belső tér. A hosszirányban tologatható hátsó üléspaddal elég szellős lehet négy felnőttnek vagy egész nagy csomagtartót adhat, csak nem egyszerre.

1998-ban új ülésekkel és karosszéria-megerősítésekkel fejlesztett rajta a Renault, aztán 2000-ben és 2004-ben is módosult a Twingo. Érdemes az ezredforduló utáni autók közül választani. Mindegyikben négyhengeres benzines motor van, a régebbiek egyenmotorja 1239 köbcentis és 54 lóerős. Élénkebb és takarékosabb az 1149 köbcentis benzines a Clióból. 58 lóereje lazán elég a kisautóhoz, a 75 lóerős verzióval szinte sportos a stílusos mini.
Mivel a legifjabb ős-Twingo 15 éves, az első példányok pedig a 30 évet közelítik, a rozsdásodás lehet az elsődleges bajuk. A jutányos alkatrészekkel a technika kis ráfordítással életben tartható. Kivételek ez az alól az automatizált váltós, tehát kuplungpedál nélküli modellek, a korai Twingóból Easy, a későbbiekből Quickshift néven ismertek, amelyekben a kuplungműködtetés költséges hibaforrás. Szerencsére az autó létezett hagyományos, háromfokozatú automatával is, de ez nagyon ritka madár használt autóként.


Használtautók.hu - Biztos forrásból

Magyarország meghatározó autókereskedelmi cégcsoportjaként a CarNet a használt autók piacán is biztos pont és megbízható forrás állapotfelmérésen ellenőrzött, alaposan átvizsgált használt autók fellelésére. A CarNethez tartozó márkakereskedésekben elérhető használt autók között gyorsan és könnyen kereshetnek a Használtautók.hu weboldalon, a név végén a többes szám jelével. Ez az adatbázis tartalmazza mindazokat a használt autókat, amelyekkel kollégáink tisztessége és szakértelme, cégünk megbízhatósága mérsékli a használtautó-vásárlásba óhatatlanul belekódolt kockázatokat.
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely