A Jeep® Wrangler 4xe elnyerte a 2022-es Világ Év Női Autója szavazáson a legjobb összkerékhajtású modell címét.
Az új hibrid modellváltozatok márciusi piaci bevezetése izgalmas belépési pontot jelent azon új tulajdonosok számára, akik először vásárolnak Jeepet, ráadásul hibrid hajtáslánccal. Az új modellek ahhoz a sikeres plug-in hibrid 4xe modellszériához csatlakoznak, amely jelenleg a márka európai összeladásainak több, mint 25 százalékát teszi ki. A 4xe modellek egyes piacokon, például Franciaországban több, mint 50 százalékkal részesedtek a márka eladásaiból, míg Olaszországban, a márka legnagyobb európai piacán, a Jeep vezette a könnyű elektromos járművek (beleértve az akkumulátoros és plug-in hibrid járműveket) eladásait.
A Daytona Beachen tartott Jeep Beach már hosszú ideje az év első nagy Jeep találkozójaként számontartott esemény, mely már nem csak a márka szerelmeseinek találkozásáról szól, egy jótékonysági gyűjtést is tartanak a találkozó ideje alatt. Az Egyesült Államok legnagyobb Jeep találkozóját 2019-ben nagyjából 200.000 ember és 20.000 Jeep társaságában rendezték meg utoljára, eddig összesen több, mint 2,5 millió dollár adományt gyűjtve.
A GME, az FCA (ma már Stellantis) Global Medium Engine termékpalettájának a neve, a 2018-tól gyártott Wranglerekben a 2.0 literes benzines erőforrás már a GME-T4 modell volt. Először 2016-ban az Alfa Romeo Giuliában láthattuk először, ma világszerte összesen öt modell motorházteteje alatt találkozhatunk vele.
Elődjéhez hasonlóan a WK2 is a New York Autoshow-n debütált. A 2010-ben bemutatott és 2011-től értékesített Grand Cherokee más dimenzióba helyezte a márka zászlóshajóját. A megújult dizájn és műszaki tartalom mellett megtartotta, sőt magasabb szintre emelte a modell terepjáróképességeit is. Gyártása alatt összesen 30 díjat zsebelt be, köztük a kategória legjobbja címet is, lássuk miért.
A Grand Cherokee család harmadik generációja 2004-ben, a New York International Auto Show-n került bemutatásra először a nagyközönség számára, valamint ebben az évben hivatalos európai bemutatót is tartottak a Franciaországban megrendezett Euro Camp Jeep-en. (Ez volt az első hivatalos európai bemutató.)
Ismerős arcok és ismerős Jeep-ek. Ellátogattunk az ország legnagyobb Jeep találkozójára, sőt nem csak ellátogattunk, de az egyik fő támogatói is voltunk. A résztvevők tesztvezetés kapcsán ismerkedhettek a legújabb Plug-in Hybrid modeljeinkkel és tehették próbára tudásukat a legkomolyabb terepeken is; nem csalódtak.
Tavasszal egy korábbi cikkünkben az Easter Jeep Safarin bemutatott 2021-es koncepcióautókkal már foglalkoztunk, azonban a november 1-4 között Las Vegasban megrendezett SEMA show-n bemutatott új modellek mellett sem szabad elmenni anélkül, hogy megemlítenénk őket. A Mopar standján a RAM és Dodge különlegességek mellett idén négy újragondolt Jeep modell várta a látogatókat.
A Grand Cherokee WK2-es szériának 2020 augusztusi megszűnése óta a típus európai kedvelői feszült figyelemmel várják a folytatást. Ennek az érdeklődésnek mondhatni nem tett jót az sem, hogy az EU modell kivezetése után alig egy hónappal bemutatták a Grand Wagoneer koncepciót, amit ugyan a nagyközönség vegyes érzelmekkel fogadott, de az igazi Jeep rajongók körében osztatlan sikert aratott.
Szinte biztosan kijelenthetjük, hogy a Wrangler vásárlók nagy többségénél a döntésben fontos szerepet játszik az is, hogy nyáron egy szokványosnak semmiképp nem nevezhető kabrióként is használható. Mint a Jeep esetében már sokszor említettük, a hagyományok fontos szerepet játszanak. A tető és az ajtók levétele, valamit a legújabb modell esetében a már újra lehajtható szélvédő is a márka 80 éves történelmére mutat vissza: így nyerték meg a háborút is, pucér Jeepekkel.