Elődjéhez hasonlóan a WK2 is a New York Autoshow-n debütált. A 2010-ben bemutatott és 2011-től értékesített Grand Cherokee más dimenzióba helyezte a márka zászlóshajóját. A megújult dizájn és műszaki tartalom mellett megtartotta, sőt magasabb szintre emelte a modell terepjáróképességeit is. Gyártása alatt összesen 30 díjat zsebelt be, köztük a kategória legjobbja címet is, lássuk miért.
Míg az európai piac feszült figyelemmel várja a 2022-es Grand Cherokee WL megjelenését, az amerikai „The Car Connection” szerint a Jeep család legújabb tagja 2022-ben „Best SUV to buy in 2022”, vagyis a legjobb SUV, amit 2022-ben vehetsz!
A GME, az FCA (ma már Stellantis) Global Medium Engine termékpalettájának a neve, a 2018-tól gyártott Wranglerekben a 2.0 literes benzines erőforrás már a GME-T4 modell volt. Először 2016-ban az Alfa Romeo Giuliában láthattuk először, ma világszerte összesen öt modell motorházteteje alatt találkozhatunk vele.
A Grand Cherokee család harmadik generációja 2004-ben, a New York International Auto Show-n került bemutatásra először a nagyközönség számára, valamint ebben az évben hivatalos európai bemutatót is tartottak a Franciaországban megrendezett Euro Camp Jeep-en. (Ez volt az első hivatalos európai bemutató.)
Ismerős arcok és ismerős Jeep-ek. Ellátogattunk az ország legnagyobb Jeep találkozójára, sőt nem csak ellátogattunk, de az egyik fő támogatói is voltunk. A résztvevők tesztvezetés kapcsán ismerkedhettek a legújabb Plug-in Hybrid modeljeinkkel és tehették próbára tudásukat a legkomolyabb terepeken is; nem csalódtak.
Tavasszal egy korábbi cikkünkben az Easter Jeep Safarin bemutatott 2021-es koncepcióautókkal már foglalkoztunk, azonban a november 1-4 között Las Vegasban megrendezett SEMA show-n bemutatott új modellek mellett sem szabad elmenni anélkül, hogy megemlítenénk őket. A Mopar standján a RAM és Dodge különlegességek mellett idén négy újragondolt Jeep modell várta a látogatókat.
A Grand Cherokee WK2-es szériának 2020 augusztusi megszűnése óta a típus európai kedvelői feszült figyelemmel várják a folytatást. Ennek az érdeklődésnek mondhatni nem tett jót az sem, hogy az EU modell kivezetése után alig egy hónappal bemutatták a Grand Wagoneer koncepciót, amit ugyan a nagyközönség vegyes érzelmekkel fogadott, de az igazi Jeep rajongók körében osztatlan sikert aratott.
Szinte biztosan kijelenthetjük, hogy a Wrangler vásárlók nagy többségénél a döntésben fontos szerepet játszik az is, hogy nyáron egy szokványosnak semmiképp nem nevezhető kabrióként is használható. Mint a Jeep esetében már sokszor említettük, a hagyományok fontos szerepet játszanak. A tető és az ajtók levétele, valamit a legújabb modell esetében a már újra lehajtható szélvédő is a márka 80 éves történelmére mutat vissza: így nyerték meg a háborút is, pucér Jeepekkel.
Biztos sokaknak feltűnt, hogy miért negyedik, és nem utolsó rész a cím, hisz a legújabb Wrangler generáció viseli a JL kódot. Mint az előző cikkekből is már kiderülhetett, a Jeep Wrangler egy olyan jármű, ami immáron több, mint 30 éves történelmével büszkén újul meg időről-időre, és azt gondolom, illetve remélem, hogy jónéhány generációt köszönthetünk majd a jövőben is.
2001-ben, már a Jeep DaimlerChrysler korszakában JK kódnéven megkezdődött a Wrangler harmadik generációjának fejlesztése. Az alapkoncepció az elődökhöz hasonlóan létraalvázra, merevhidas felfüggesztésre és különálló karosszériára épült, de szempont volt továbbra is a lehajtható szélvédő és a levehető ajtók is.
1990-ben, mikor az YJ gyártása még javában zajlott, a Chrysler Jeep- Truck Engineering Pre-Programjának keretein belül megkezdődött az utód fejlesztése. 1993-ban a TJ már gyakrolatilag készen állt arra, hogy bemutassák, de 32 hónapra befagyasztották a projektet. A 260 millió dolláros költségvetésből elkészült modellt végül 1996 januárjában mutatták be a Detroit Auto Show-n, már 1997-es modellként, ekkor kezdődött meg a Wrangler történelmének egy újabb fejezete.