Ma már a szalonból kiguruló terepjárók képességei összehasonlíthatatlanok a 20-25 évvel ezelőtti modellekkel. Az összkerékhajtású modellek alapfelszereltségeként már olyan rendszereket és extrákat kapunk, melyek segítségével komoly helyzeteket tudunk megoldani különösebb tapasztalat nélkül is.
A 2010 utáni Grand Cherokee, valamint a Compass és Renegade is megkapta a Selec-Terrain járművezérlő rendszert, melynek segítségével a tereptől függően a számunkra legmegfelelőbb hajtási üzemmódot használhatjuk. A jelenleg gyártott összes modell, és 2007-től már a Wrangler is rendelkezik lejtmenetvezérlővel, amit gyakran hívnak „tereptempomatnak” is. Ha elbizonytalanodnánk egy nagyobb lejtő előtt a rendszer segítségével teljes biztonságban tudunk legurulni rajta, mivel fő feladata az, hogy fenntartsa az autó irányát és sebességét a lejtő aljáig. A legújabb Wranglerben (JL), illetve a 2014 utáni Grand Cherokeeban található Selec Speed rendszer már nem csak lejtmenetben, hegymenetben is a segítségünkre lehet. A képen is látható 4WD LOW felirat minden összkerékmeghajtású Jeep tulajdonosnak ismerős lehet, ez a felező. A gyakran kúszófokozatként is emlegetett „üzemmódnak” durva akadályokon való áthaladáskor, vagy nagyobb erőt kívánó mászásokkor vehetjük hasznát, ekkor az autó az osztóműben egy másik áttételt használ, amivel a kerekre a nyomaték sokszorosát juttatja, és természetesen lassítja is őket. Renegade és Compass esetén ez ugyan nem teljesen igaz, itt a sebességváltó első fokozatát használja, amit kifejezetten ehhez hangoltak, érdemes megfigyelni a tulajdonosoknak, hogy utcai használatkor autójuk sosem egyesből, mindig kettesből indul (természetesen az összkerékhajtással és felezővel ellátott modellek esetén).
Ez a szürke JK több funkció bemutatására is alkalmas. A felső képen látható szituációban, ha nem épp egy Rubiconban ülünk több dolog is segítségünkre lehet:
- Grand Cherokee, Cherokee, Compass és Renegade esetében a 4WD lock és 4WD low gombokat is megnyomva az autó a fékek segítségével kényszeríti a földön lévő kerekeket a forgásra, ezzel segítve a továbbhaladást,
- Wrangler Sahara, Sport és Gladiator esetén az opcionálisan rendelhető hátsó önzáró differenciálmű kifejezetten ilyen szituációkban segíthet nekünk
Rubicon modelleknél két funkcióval is „csalhatunk”:
- az alsó képen az oldható első stabilizátor segítségével máris földre került a bal első kerék, szerencsés esetben már ennyivel megoldottuk.
- Ha ez sem segít, a kapcsolható hátsó, illetve első differenciálzár minden bizonnyal megoldja a problémát.
Amikor közúton közlekedünk az autóval a differenciálmű gondoskodik arról, hogy kanyarodás közben az egyes kerekek a megfelelő sebességgel forogjanak, és az autó ne váljon instabillá. A kanyar külső ívén futó kerék mindig gyorsabban, a belső ívén futó pedig lassabban forog. Terepen ez a működés inkább hátráltat minket, mivel egy hagyományos differenciálmű nem tudja eldönteni, hogy kanyar van éppen, vagy csak az egyik kerék nem jut elég tapadáshoz és elkapar, vagy egyszerűen nem érintkezik a talajjal, és csak a levegőben forog. Erre találták ki az önzáró differenciálművet, illetve a kapcsolható differenciálzárat. Az önzáró verzió ugyan teljesen nem egyenlíti ki a két kerék közti fordulatkülönbséget (legalábbis Jeepek esetén), de éppen elég fordulatot ad át a másik kerékre, amennyivel a legtöbb szituációt meg tudjuk oldani. A kapcsolható differenciálzárak a Rubiconban 100%-ban zárnak, ami azt jelenti, hogy a két kerék pontosan egyszerre forog az adott tengelyen. A többi modellnél ugyan nem elérhető egyik verzió sem, de az autó az ABS rendszer segítségével imitálni tudja az önzáró differenciálmű működését, ezzel segítve az előrehaladást.