Ezekre épülnek majd a jövő Fiatjai, Alfái és Jeepjei is!
A Stellantis csoport egy évvel ezelőtti létrejötte után már bejelentették, hogy négy, különböző méretű platformra épül majd a cégcsoport összes márkájának összes modellje. Most végre pontosabb adatokat is közöltek az úgynevezett STLA platformokról, amelyből látszik az is, mennyire komolyan gondolja a Stellantis az elektromos hajtásra való áttérést.
A belsőégésű motorok szerelmesei egy ideig még fellélegezhetnek, ugyanis a Stellantis közlése szerint mind a négy platform alkalmas lesz arra, hogy hagyományos- és az elektromos hajtású modelleket is építhessenek rájuk. Az azonban biztos, hogy elsősorban az elektromosautó-gyártást helyezik előtérbe.
A tervek szerint a két kisebb platformot Európában, a két nagyobbat pedig Észak-Amerikában tervezik és már két éven belül bemutatkozhatnak.
A tervek szerint a két kisebb platformot Európában, a két nagyobbat pedig Észak-Amerikában tervezik és már két éven belül bemutatkozhatnak.
Az STLA Small platformra e a 3,5 és 4,3 méter közötti autókat tervezik majd, amelyekbe 37 és 82 kWh közötti akkumulátorok kerülhetnek, ez körülbelül 3-500 kilométeres hatótávolságot jelenthet. Erre a platformra épülhetnek majd a Citroën, a Fiat, az Opel és a Peugeot legnagyobb darabszámban készülő modelljei, de biztos, hogy a DS, a Lancia, a Jeep és az Alfa Romeo is alkalmazza majd. A tervek szerint ezt a platformot a Jeep Renegade 2026-ban bemutatkozó utódjával “indítják be”.
Az eggyel nagyobb, STLA Medium platformot a 4,3 és 5 méter közötti autók kaphatják majd, 87 és 104 kWh teljesítményű akkumulátorokkal. Ezek a tervek szerint 440 és 700 kilométer közötti hatótávolságot tesznek majd lehetővé. Elsőként a DJ új csúcsmodellje érkezhet majd ezen a platformon, de várhatóan Jeep és Alfa Romeo és készül majd rá.
Az STLA Large platformját a 4,65 és 5,4 méter hosszúságú autókhoz építik, 101 és 118 kWh-s akkumulátorokkal, ezek akár már 500-800 kilométeres hatótávolságot is tudhatnak. A Stellantis amerikai márkáin túl ezt használhatja majd az Alfa Romeo is, például a nemrégiben beígért, a Stelviónál eggyel nagyobb SUV is erre épülhet majd. Viszont egy 2024-ben érkező Dodge modell lehet az első, ami a Large patformot használja majd.
Az STLA Large platformját a 4,65 és 5,4 méter hosszúságú autókhoz építik, 101 és 118 kWh-s akkumulátorokkal, ezek akár már 500-800 kilométeres hatótávolságot is tudhatnak. A Stellantis amerikai márkáin túl ezt használhatja majd az Alfa Romeo is, például a nemrégiben beígért, a Stelviónál eggyel nagyobb SUV is erre épülhet majd. Viszont egy 2024-ben érkező Dodge modell lehet az első, ami a Large patformot használja majd.
A legnagyobb autóknak, elsősorban a terepjáróknak és pickupoknak pedig STLA Frame néven készít a Stellantis egy platformot, amely az 5,4 és 5,9 méter közötti autók befogadására lesz alkalmas. Ebbe 159 és 200 kWh-s akkumulátorok kerülhetnek majd, a nagyobb tömeg miatt ugyancsak 5-800 kilométeres hatótávolsággal. Ezt a Jeep, és a RAM alkalmazza majd.
A Stellantis úgy tervezi, hogy minden egyes platformra évente legalább kétmillió autót építenek majd.
A Stellantis úgy tervezi, hogy minden egyes platformra évente legalább kétmillió autót építenek majd.