Haszonjármű nem volt még ilyen hasznos

Haszonjármű nem volt még ilyen hasznos

hirdetés
Újraértelmezi a műfaj feladatkörét a Ford Ranger PHEV, amellyel nemcsak az árut és a munkaeszközöket juttathatjuk el a világ végére, de a munkavégzéshez szükséges energiát is biztosítja akár egész nap.
Azoknak, akik rendszeresen olvassák a CarNet Ford-híreit, és még kiváló memóriával is rendelkeznek, nyilván feltűnik, hogy nem először foglalkozunk a márka plug-in hibrid pick-upjával. Az egyedülálló ajánlatnak számító Ranger PHEV bizony megérdemli a figyelmet, hiszen a dízelmotorokra jellemző erőt és takarékosságot biztosítja a benzinüzemmel járó kifinomult működés, valamint a tartós emissziómentes használat lehetősége mellett – olyan kombináció ez, amelynél sokoldalúbbat, fenntarthatóbbat, okosabbat nemigen találunk ma a piacon.

Ezzel együtt a Ranger PHEV nem volna több egy takarékos, nyomatékos pick-upnál, ha a Ford mérnökei nem ragaszkodnak ahhoz, hogy minél sokoldalúbban használják ki az a jármű egyedülálló értékét: a nagyfeszültségű akkumulátorban tárolt, jelentős mennyiségű energiát.
A nettó 11,8 kWh kapacitás menet közben akár 43 kilométeren át biztosítja a csendes és tiszta elektromos közlekedés lehetőségét, ám ez semmi ahhoz képest, amikor célba érünk. Legyen az a telephelyünk, a munkavégzés helyszíne, egy kemping vagy egy megálló a kirándulás során, az akkumulátor átlényegül, és biztosítja számunkra a modern, civilizált élet legfontosabb kellékét, az elektromosenergia-ellátást.
Az akkumulátorban tárolt energiát két szinten nyerhetjük ki. Az egyszerűbb, belépő kivitel 2,3 kW összteljesítményt biztosít, de akár komplexebb feladatokra is felkészíthető a Ford Ranger PHEV a 6,9 kW-os Pro Power Onboard rendszerrel. Itt a fülkében egy, a platón pedig kettő 230 voltos aljzatot találunk, ezek között osztható meg a teljes teljesítmény. Ezeket a várható igénybevételre méretezték: az utastéri 10 amperes, legfeljebb 2,3 kW-os, míg a platón egyenként 15 amperes, 3,45 kW-os kimenettel gazdálkodhatnak a felhasználók, így nem okozhat gondot ipari célú, nagy teljesítményű szerszámok működtetése.
De ugyanígy működtethetők róla a nyaraló háztartási gépei vagy éppen a piknikre magunkkal vitt elektromos grill, és ha kezdene lemerülni az akkumulátor, az sem akadály: a rendszer beindítja a belső égésű motort, ami generátorként biztosítja a folytonos áramellátást. A munkának (vagy mókának) csak akkor szakad vége, ha a hibrid hajtáslánccal megtehető távolság 80 kilométer alá esik – így biztosítható, hogy semmilyen körülmények között se váljon mozgásképtelenné a Ranger.
A Pro Power Onboard pofonegyszerűen, a fedélzeti Sync 4 infotainment-rendszer érintőképernyőjéről vezérelhető. Innen aktiválhatók a különböző csatlakozóaljzatok (alapértelmezésben csak az utasfülkében lévő konnektor aktív), valamint nyomon követhető a teljesítményleadás, a rendelkezésre álló kapacitás.