Ford haszonjárművek, melyek után megfordulnak

Ford haszonjárművek, melyek után megfordulnak

hirdetés
A Ford Pro újabb változatokkal bővíti az MS-RT sportmodellek választékát. A Ranger esetében a konnektoros hibrid hajtáslánc, a Tourneo Customnál a személyszállító kivitel számít újdonságnak.
Különleges ajánlat erősíti immár egy évtizede a Ford Pro kínálatát: az egyébként versenytechnológiákat fejlesztő és a Ford raliprogramját is kezelő M-Sport istálló közúti célú innovációkat kidolgozó részlege átfogó MS-RT tuningcsomagokat kínál a Ford haszonjárműveihez, a Rangertől kezdve a Transit-családig.

Idén kora ősszel két új variánst mutatott be az M-Sport Road Technologies, azaz a Ford versenyautóit építő M-Sport utcai részlege. A Ranger esetében a plug-in hibrid hajtásláncot, a Transit Custom modellcsaládnál annak személyszállító kivitelét, a Tourneo Custom kombit vették fel a portfólióba. A Ranger PHEV természetes választás, ha sportos átalakításról van szó, hiszen a benzines és elektromos erőforrások összjátéka 697 Nm maximális forgatónyomatékot és 281 lóerő csúcsteljesítményt bocsát a vezető rendelkezésére.
A nettó 11,8 kWh kapacitású akkumulátorban tárolt energiával akár 40 kilométert is meg tud tenni a pick-up anélkül, hogy beindítaná a 2,3 literes EcoBoost benzinmotort. Az elektromos összkerékhajtás (e4WD) nemcsak az akár 3,5 tonnás terhek vontatásban, a közel egytonnás rakomány cipelésében partner, hanem a dinamikus vezetésben is, a villanymotor azonnali reakciója kritikus útviszonyok mellett vagy laza felületű talajon haladva is magabiztos erőátvitelt és stabil, kiszámítható vezethetőséget szavatol.
Az MS-RT csomag optikai elemeit a Ranger-alapú terepversenyautók ihlették: elöl méhsejtrácsozatú hűtőmaszk és a lökhárító alá illesztett légterelő perem, hátul diffúzorral szerelt lökhárító sejteti, hogy nem átlagos áruszállítóval van dolgunk. Oldalt formázott küszöbtoldatok teszik marconává a megjelenést, a felfüggesztés 40 mm-es ültetést és számítógépes szimulációkkal optimalizált, egyedi hangolást kapott. A hátfal peremén és a fülke tetőlemezének kilépőélén légterelőt helyeztek el, a nyomtáv oldalanként 40-40 mm-rel nőtt.
Aki viszont öt embernél többet szálítana egyszerre, annak más megoldás kell. Mondjuk egy kisbusz, amely ezentúl lehet hasonlóan izgalmas. Az E-Tourneo Custom MS-RT révén akár nyolcan is utazhatnak sportos körülmények között a Ford Pro kínálatában. Annyiban csalóka az elnevezés, hogy nemcsak a 210 kW (285 LE) csúcsteljesítményű tisztán elektromos modellváltozatból épül MS-RT átirat, hanem az összes többi hajtásláncopcióhoz is elérhető a tuningcsomag, pont, mint a Transit Custom esetében.
A látványról egyedi első és hátsó lökhárítók, sportos küszöbtoldat, hátsó diffúzor, valós aerodinamikai hatással bíró tetőszárny, összesen több mint 50 mm-es nyomtávszélesítés és harsány, erőt sugárzó színválaszték gondoskodik. Mindkét modell utastérben szintetikus bőrrel és nyersbőrrel borított sportülések, kék díszvarrások, az első ülésekbe és a padlószőnyegekbe integrált, LED-es megvilágítású MS-RT emblémák várják az utasokat.
A fűthető sportkormány megjelenését és funkcionalitását kék középállás-jelző fokozza, a felszereltség hiánytalan. Az MS-RT újdonságai még az idén megjelennek a Ford európai forgalmazóinak a kínálatában, az autók első példányai 2026 elején érkezhetnek meg a vevőkhöz.


Tuning gyári garanciával

Az MS-RT modellváltozatokat az M-Sport saját stúdiójában tervezi meg, a gyártást azonban a Ford nagy-britanniai üzemében, Dagenhamben végzik. Itt egy külön létesítményt hoztak létre az MS-RT sportmodellek összeszerelésére, és mivel a Ford Pro saját fejlesztőmérnökei a közvetlen közelben dolgoznak, állandó és szoros a kapcsolat a két csapat között. Ez teszi lehetővé, hogy a Ford Pro gyári kivitelként forgalmazhassa az MS-RT-s átalakításokat, és ennek köszönhetően a szokásos gyári újautó-garanciát vállalhassa rájuk.