Minden porcikája új, és minden kihívásnak meg akar felelni a Ford Kuga, ami immár konnektorról tölthető hibridként is elérhető.
Ha a piac legsikeresebb autótípusát kellene belőni, akkor a tulajdonságok halmazának közös metszetében egy kompakt SUV rajzolódna ki, ami lehetőleg nem behemót, de pont elég tágas, külsőre kellemesen pofás, technikája pedig illik a villanyautózás felé haladó jövőképbe. A Fordnál az immár harmadik generációt taposó Kugára bízták ezt a komoly kihívást jelentő szerepet, és a képességei alapján az új modell alkalmasnak tűnik a feladatra.
Stabil alapokat ad mindehhez a vadonatúj padlólemez: a globális C2 platformra épülő autó karosszériája 10 százalékkal merevebb, mint a közvetlen elődé, miközben tömege alacsonyabb, méretei viszont nőttek. Az autó 44 mm-rel szélesebb, 89-cel hosszabb a második generációs modellnél, így immár 4614 mm hosszú, miközben akár 80 kg-mal könnyebb az elődjénél. A magasság 20 mm-rel csökkent, a tengelytáv ugyanennyivel nőtt, 2710 mm-re. Összességében a korábbinál is dinamikusabb arányokkal rendelkezik a kocsi.
Talán az előd tagolt, terjengősebb, keményebb formatervének elhagyása is szerepet játszik abban, hogy ez a méretnövekedés nem feltűnő. Az új Ford Kuga inkább lágyabb, szellősebb, gömbölyű formákból épül fel, hasonlóan a kis testvér Pumához. Lehet, hogy kevésbé karakteres, de ha egy autó tényleg nagy tömegeket akar megszólítani, akkor le kell vetkőznie a kirívó, egyedi vonásokat – a Kugánál pont erre törekedtek a tervezők.
Egyediséget a különböző felszereltségi szintek adnak. A külső dekorációs elemek, a hűtőrács mintázata markánsan eltér attól függően, hogy Titanium, Vignale vagy ST-line kivitelben készül az autó. Beülve csak az ülésmagasságból tudhatjuk azonnal, hogy nem egy Ford Focusban ülünk, a műszerfal ugyanis szinte száz százalékig a kompakt márkatestvérből származik.
Egyediséget a különböző felszereltségi szintek adnak. A külső dekorációs elemek, a hűtőrács mintázata markánsan eltér attól függően, hogy Titanium, Vignale vagy ST-line kivitelben készül az autó. Beülve csak az ülésmagasságból tudhatjuk azonnal, hogy nem egy Ford Focusban ülünk, a műszerfal ugyanis szinte száz százalékig a kompakt márkatestvérből származik.
A műszeregység viszont minden esetben digitális, már nincsenek analóg műszerek a kormány mögött. Őszintén nem is hiányoznak, hiszen a látványos animációjú, üzemmódtól függően változó grafikájú egységtől minden információt megkapunk. Olyan nagy az információdömping, hogy a tervezők beépítettek egy nyugtató, minimalista lehetőséget. Ez a "Calm Screen - nyugalmi képernyő", amit kiválasztva csak a pihentető kék semmi jelenik meg a fő műszerek mellett.
Szerencsére a középkonzolt nem a digitális képernyő uralja, jó egyensúlyban vannak a fizikai gombok és a virtuális valóság. A klímavezérlés például teljesen hagyományos panelt kapott, nincs menürendszerbe költöztetett funkció, így egyszerű a használat, könnyedén kapcsolható az ülés vagy a kormányfűtés. A nyolccolos kijelzőn a Ford legújabb, SYNC 3-as fedélzeti rendszere dolgozik. Nincs benne felesleges funkció, és a ma annyira divatos személyre szabható dizájn és beállításhalmaz is elmarad. Cserébe a médialejátszást, a navigációt gyorsan, egyszerűen érhetjük el, a telefonos kapcsolatok flottul működnek, természetesen van Apple Carplay, és Android Auto csatlakozási lehetőség és vezeték nélküli töltés is. Így a ma elsőrangúan fontos konnektivitás elvárásainak nagyon jól megfelel.
A szolgáltatásokon túl otthonos és tágas belteret kínál a Ford Kuga, az ST-line felszereltséggel némi sportos hangulattal kiegészítve. Ezt a jó fogású, vaskos kormányon és a kárpitokon visszaköszönő vörös varráson, valamint a karbonmintával feldobott dekorbetéteken érhetjük tetten.
Tárolórekesszel gazdagon megszórták a belteret, a váltókar helyett apró fokozatválasztó tárcsával ellátott középkonzolon akad hely telefonnak, aprónak, félliteres üdítőknek, a könyöklő pedig mély rekesszel várja az eltüntetésre szánt lomjainkat. A második sorban a gazdag lábtér tűnik fel, amivel mi magunk sáfárkodhatunk. Ez a hosszirányban tologatható hátsó üléspadnak köszönhető: így vagy a lábtér bővíthető 1035 mm-re (kategóriaelső érték), vagy a csomagtartóhoz adhatunk hozzá 67 litert. A gazdag tér komfortját USB-csatlakozók és fűthető ülések fokozzák.
Az új Ford Kuga csomagtérfedele akár a lökhárító alá irányzott láblendítéssel is nyitható, a raktér végig sík felületű, és a hibrid verzió esetén némileg kisebb, mint a sima benzines vagy dízelmotorral szerelt Kugáknál. A hibrid hátulja 411-581 liternyi teret (nem hibridnél 475-645 liter) ad az üléspadok állásától függően, ez az érték a háttámlák döntésével 1481 literre növelhető. Ezzel pedig a legtöbb családi fuvarfeladatot magabiztosan elvégzi.
Az új Ford Kuga csomagtérfedele akár a lökhárító alá irányzott láblendítéssel is nyitható, a raktér végig sík felületű, és a hibrid verzió esetén némileg kisebb, mint a sima benzines vagy dízelmotorral szerelt Kugáknál. A hibrid hátulja 411-581 liternyi teret (nem hibridnél 475-645 liter) ad az üléspadok állásától függően, ez az érték a háttámlák döntésével 1481 literre növelhető. Ezzel pedig a legtöbb családi fuvarfeladatot magabiztosan elvégzi.
Motorok hibriden innen és túl
Az öntöltő és a plug-in hibrid kivitelek minden esetben 2,5 literes, Atkinson ciklusú benzinmotorra épülnek a Kugában; a konnektoros variáns 225 lóereje mellé akár – szabvány szerint – 1,2 literes átlagfogyasztást ígér, az elektromos hatótávolsága ideális esetben 56 kilométer. A bruttó 14,4 kWh kapacitású Li-Ion-akku 6 óra alatt tölthető fel. A normál és mild hibrid variánsok összkerékhajtással is kaphatók.
A hibridek mellett elérhető még 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorral is a típus, ez 150 lóerőt és 240 Nm nyomatékot jelent, és több konkurenssel ellentétben szerencsére még van dízel opció is. A 150 lóerős 48 voltos villanymotorral kiegészített, mild hibrid belépőmotorhoz hatsebességes kézi váltó és elsőkerék-hajtás jár, a 2,0 literes EcoBlue dízel 190 lóerős változatához 8 sebességes automata váltót és összkerékhajtást csapnak hozzá.
A hibridek mellett elérhető még 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorral is a típus, ez 150 lóerőt és 240 Nm nyomatékot jelent, és több konkurenssel ellentétben szerencsére még van dízel opció is. A 150 lóerős 48 voltos villanymotorral kiegészített, mild hibrid belépőmotorhoz hatsebességes kézi váltó és elsőkerék-hajtás jár, a 2,0 literes EcoBlue dízel 190 lóerős változatához 8 sebességes automata váltót és összkerékhajtást csapnak hozzá.
Egy hibrid SUV, amit jó vezetni?
A Ford Kuga PHEV tényleg két világot egyesít, és komolyan veszi a zöldrendszámos küldetést. Vagyis a mindennapok rövid távjain, napos, tavaszi időben akár a valóságban is 45-50 kilométeren keresztül kizárólag elektromos autóként használható. Hiába provokáljuk padlóig nyomott gázpedállal, a tavaszi kellemes melegben a benzinmotort akkor sem hajlandó beindítani a rendszer. Csak felvillan egy üzenet a műszeregységen, és ha azt leokézzuk, akkor segít be a 2,5 literes benzines, vagy ha a középkonzolon teljes elektromos üzemmódból hibridbe váltunk. Így tényleg elérhető a 2,5-3 liter körüli átlagfogyasztás, ami vegyes felhasználás esetén sem haladja meg a sokkal kisebb, gyengébb családi kompaktoknál megszokott 6,5 l/100 kilométeres értéket.
A hibridrendszer energiafelhasználást négyféleképp állíthatjuk, EV Auto módban mindent az autó dönt el, EV Now választásakor az akku lemerüléséig a kizárólag a villanymotor hajt, EV Later módban tartalékolhatjuk az elektromos kilométereket, EV Charge állásban pedig a benzinmotor generátorként tölti az akkupakkot.
Tehát a mindennapokban megvalósulhat a kipufogógáz-mentes közlekedés, akár 32 g/km szén-dioxid-kibocsátási érték is elérhető, de ha haladni akarunk, abban is partner a 225 lóerős Ford Kuga. Az üzemmódok között az Eco, Normal helyett a Sport állást választva vörösre vált a műszeregység alapszíne, és a benzinmotor teljes erőbedobással száll be az autó mozgatásába. Így 9,2 másodperc elég a százas tempó eléréséhez, ami az 1844 kilogrammos tömeggel kifejezetten jó érték.
Tehát a mindennapokban megvalósulhat a kipufogógáz-mentes közlekedés, akár 32 g/km szén-dioxid-kibocsátási érték is elérhető, de ha haladni akarunk, abban is partner a 225 lóerős Ford Kuga. Az üzemmódok között az Eco, Normal helyett a Sport állást választva vörösre vált a műszeregység alapszíne, és a benzinmotor teljes erőbedobással száll be az autó mozgatásába. Így 9,2 másodperc elég a százas tempó eléréséhez, ami az 1844 kilogrammos tömeggel kifejezetten jó érték.
Ennél sokkal többet nyom a latba a hibrid hajtásrendszer rugalmassága, a fokozatmentes erőátvitelnek köszönhetően a két villanymotor és a belső égésű blokk egysége mindig kellő vehemenciával indítja meg az autót, késlekedés nélkül. Így a Ford Kuga PHEV egy olyan hibrid, ami a takarékosság mellett támogatja a lendületes autózást, kormányzása élénk, direktsége a kategóriában kifejezetten a jobbak közzé tartozik.
Az elöl MacPherson-, hátul több lengőkaros, multilink felfüggesztés hozza a márkától elvárt sportos úttartást és jó kanyarstabilitást. Szinte méretét, tömegét meghazudtolóan agilisan fordul a Ford, az ST-line felszereltséggel pedig még feszesebben, precízebben hagyja maga mögött a kanyarokat. Ez rossz minőségű útfelületen jelenthet némi hátrányt, a kátyúk okozta rázós élmény kisebb felnire szerelt nagyobb oldalfalú abroncsokkal, illetve a kényelmesebbre hangolt Titanium, vagy Vignale felszereltség választásával tompítható, ha valaki inkább a nagyobb komfortra szavazna. Ha pedig nyugodtan haladunk a cél felé, akkor a vezetéssegítő rendszer szolgáltatásai segítik a biztos megérkezést. A Ford Kuga adaptív tempomatja tartja a sávot és a távolságot, és ha kell, aktívan kormányoz, nem hagyja, hogy figyelmetlenül, másba belehajtva váltsunk sávot.
Olyan részletmegoldások teszik barátságossá az együttélést a Kugával, mint a kupak nélküli üzemanyagtöltő-nyílás, az ajtónyitásra előugró élvédők vagy a parkolókamerákat tisztító mosók.
Olyan részletmegoldások teszik barátságossá az együttélést a Kugával, mint a kupak nélküli üzemanyagtöltő-nyílás, az ajtónyitásra előugró élvédők vagy a parkolókamerákat tisztító mosók.
Költségek
A CarNet kereskedéseiben 7,999 millió forint a legolcsóbb Ford Kuga a 1,5 literes benzinmotorral, akciós finanszírozást igénybe véve. A 120
lóerős dízelmotorral 810.000 forinttal drágábban kaphatjuk meg, a hibridek pedig már a 10,750,000-tól érhetők. Természetesen a konnektorról tölthető, 225 lóerős kivitel a csúcs, ezt Titanium felszereltséggel 13 290 000 forintért vihetjük haza, a képeken is látható sportosabb ST-line ára 13 770 000 Ft, a Vignale kínálta finom luxust pedig 14 800 000 forintért élvezhetjük. Nagyon fontos megemlíteni, hogy a Ford az összes PHEV típusához ajándék szervizcsomagot is ad ami 5 évig vagy 3 szerviz erejéig az összes kötelező karbantartást és az országúti segélyszolgálatot is tartalmazza. Az új Kugákhoz a két év korlátozás nélküli, teljes körű garancia mellé most plusz három év extra garancia jár, amit bizonyos esetekben további 3 év Ford Protect hajtáslánc garanciával is ki lehet egészíteni ami így összesen 8 évre növeli a garancia időtartamát. Bővebb információkkal CarNet csoport Ford márkakereskéseiben szolgálhatunk.
lóerős dízelmotorral 810.000 forinttal drágábban kaphatjuk meg, a hibridek pedig már a 10,750,000-tól érhetők. Természetesen a konnektorról tölthető, 225 lóerős kivitel a csúcs, ezt Titanium felszereltséggel 13 290 000 forintért vihetjük haza, a képeken is látható sportosabb ST-line ára 13 770 000 Ft, a Vignale kínálta finom luxust pedig 14 800 000 forintért élvezhetjük. Nagyon fontos megemlíteni, hogy a Ford az összes PHEV típusához ajándék szervizcsomagot is ad ami 5 évig vagy 3 szerviz erejéig az összes kötelező karbantartást és az országúti segélyszolgálatot is tartalmazza. Az új Kugákhoz a két év korlátozás nélküli, teljes körű garancia mellé most plusz három év extra garancia jár, amit bizonyos esetekben további 3 év Ford Protect hajtáslánc garanciával is ki lehet egészíteni ami így összesen 8 évre növeli a garancia időtartamát. Bővebb információkkal CarNet csoport Ford márkakereskéseiben szolgálhatunk.
A Ford Kuga PHEV bizonyítja, hogy nem csak a kibocsájtási kvóták okán, kényszerből gyártott konnektoros hibridek vannak a piacon, hanem olyan konstrukciók is, amelyekre tényleg igaz, hogy két külön koncepció, a villanyautó és a tisztább üzemű, takarékos benzines jó tulajdonságait egyesítik magukban.