Manapság nem feltűnő, ha egy platós haszonjármű személyautós kényelmi funkciókkal bír, ha komoly terepalkalmassággal rendelkezik vagy kifejezetten sportos hangolást kap. De ki hallott már luxuskivitelű pick-upról? Nos, a Fordnál nem csak hallottak róla, de meg is csinálták.
2022 utolsó heteiben mutatta be a Ford az új Ranger Platinumot, ami igazi prémium modell, és bár platója is van, azon legfeljebb méregdrága sporteszközök utaznak majd, marhatrágya vagy gipszkarton-táblák aligha. Első hallásra talán furának tűnhet egy luxus-pick-up, pedig Amerikában szép hagyománya van ennek a műfajnak, amely dísszé nemesíti a hátsó traktust, a hangsúlyt pedig a fényűzően kialakított, számtalan kényelmi szolgáltatást kínáló utastérre helyezi. Nem véletlen, hogy az új Ranger-változat neve, a Platinum is innen, a hintóvá alakított áruszállítók Mekkájából származik, ahol szintén ezt az utótagot viseli a F-150 pick-up minden földi jóval felszerelt, és egyébként hihetetlenül népszerű csúcskivitele.
A kizárólag duplakabinos kivitelben kapható Ranger Platinum azonnal felismerhető az egyedi hűtőrácsról és az új, selyemfényű krómfelületekről, nem beszélve a csiszolt 20 colos könnyűfém keréktárcsákról és a sötétített üvegezésről. Mintha egy prémiumszedán felszereltségi listáját olvasgatnánk, igaz? Ezek már önmagukban is prémiumminőséget sugallnak, de az igazi luxus az utastérben vár minket. A vezető és az első utas perforált bőrrel kárpitozott, tíz irányban motorosan állítható, hűthető-fűthető ülésben utazik, a műszerfalat pedig olyan sötét juharfa betétek díszítik, amiket csak a legdrágább limuzinok extralistáján találhatunk.
Manapság persze már nemcsak szép felületeket és minőségi anyagokat várunk egy luxusautótól, hanem csúcskategóriás digitális szolgáltatásokat is. A Ford ezért mindjárt két darab 12 colos képernyőt is beépített a kabinba; az egyik a hagyományos műszeregységet váltja ki, a másik pedig – egy álló formátumú érintőképernyő – a műszerfal közepén kapott helyet. Innen lehet vezérelni a SYNC 4A infotainment-rendszer működését és persze az alapáras nyolc hangszórós B&O hifit is, aminek az alkalmazása sokat elárul arról, milyen szinten hangszigetelték a Ranger utasterét.
Pedig egy ilyen autónál bőven akadnak kizárni való hangok: nemcsak a nagy homlokfelületből adódó szélzaj vagy a nagy és széles gumik miatti útzaj, hanem a 3,0 literes, V6-os turbódízel hangja is. A Ford nem véletlenül választotta éppen ezt az erőforrást, hiszen egy luxus-pick-up vásárlói a kényeztetés mellett a teljesítményt is szeretik, márpedig ez a blokk 240 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal röpíti az autót. A dízelmotort eredetileg az észak-amerikai piacra tervezték, ahol sok luxus-SUV kínálatában szerepel, sőt az F-150 pick-uphoz is megrendelhető. A Ranger Platinumban egy tízfokozatú automata váltó kapcsolódik hozzá. Ez a konfiguráció együtt akár 3500 kilós vontatmánnyal is magabiztosan megbirkózik, ami jó hír a hajósoknak, lovasoknak, lakókocsizóknak. A Ford azt is fontosnak tartja kihangsúlyozni, hogy a Platinum változat platóján ugyanannyi rakományt lehet szállítani, mint a többi Rangerén, bár kicsi rá az esély, hogy az új luxus-pick-up vásárlóit éppen ez nyűgözi majd le.