Sportosabb is, okosabb is a Ford szabadidő-autója

Sportosabb is, okosabb is a Ford szabadidő-autója

hirdetés
Vezetőközpontú belső tér, 5G-s adatkapcsolat, még modernebb vezetéssegítő rendszerek és vonzó külső.
Megújult a Puma, a Ford kis crossovere.

Egy népszerű modellt továbbtökéletesíteni mindig nagy kihívás, hiszen fontos lenne megőrizni mindazt, ami az eddigi piaci sikert garantálta, mégis sok mindent meg kell változtatni, hogy a vásárlók érezzék: mostantól még többet kapnak a pénzükért.

Ha pedig egy olyan modellről van szó, amit hatalmas darabszámban adnak el Európában – sőt, az Egyesült Királyságban egyenesen ez a legkelendőbb személyautó az egész piacon –, akkor a mérnököknek nagyon keskeny mezsgyén kell egyensúlyozniuk.
A Fordnál úgy oldották meg a feladatot, hogy a vezetés és az utazás élményére összpontosítottak. Az egész utasteret átformálták, így a vezetőt mostantól szinte körülöleli a sportos hatású cockpit. Az autós felé forduló képernyők nemcsak magasabbra kerültek, hogy kevésbé essenek ki a látómezőből, hanem nagyobbak is lettek, a központi érintőképernyő például a korábbi 8-ról 12 colosra nőtt.
Ez a növekedés egyben azt is jelzi, hogy a Ford egyre nagyobb hangsúlyt fektet az infotainment-szolgáltatásokra. A SYNC 4 rendszer a korábbihoz képest kétszer erősebb számítógépes kapacitással működik, hogy a leggyakrabban használt funkciókat késlekedés nélkül érje el a vezető. A hangvezérlés megérti a hétköznapi szófordulatokat, az okostelefonok vezeték nélkül integrálhatók az Apple CarPlay és az Android Auto rendszereken keresztül, és persze a töltésükhöz sem kell már kábel.
Mindemellett ott van az Alexa Built-in is, ami rengeteg hasznos segítséget kínál, legyen szó a nap megszervezéséről, zenehallgatásról vagy útvonaltervezésről, miközben a komolyabb hardverhez illő gyors adatátvitelről a beépített 5G-s mobil adatkapcsolat gondoskodik.

A vezetést is jó néhány új megoldás segíti, például a természetesebb érzetet keltő tempomat, ami lelassít, ha kereszteződéshez vagy élesebb kanyarhoz közelítünk.

Mivel a Pumát várhatóan sokan használják majd városi forgalomban, a parkolás közben megjelenő felülnézeti kép kifejezetten hasznosnak ígérkezik, ahogy a prediktív dinamikus kanyarvilágítás is.
A Puma nagyon jó választás a többcélú használatra, mert ugyanolyan praktikus a mindennapos közlekedéshez, mint a hosszabb kirándulásokhoz. Az öt utas mellett is 450 literes csomagtér padlójában egy 80 literes mélyedés, a hangzatos nevű MegaBox rejtőzik, ami összenyitható a csomagtartóval, hogy a terjedelmesebb tárgyak is könnyen elférjenek.
Az autó sokoldalú karakterét erősíti a takarékos, mégis dinamikus mild hibrid hajtás is: az 1,0 literes EcoBoost Hybrid blokkból és egy villanymotorból összeállított hajtáslánc 125 vagy 155 lóerős változatban is megrendelhető, aki pedig még élvezetesebb menetdinamikára vágyik, annak ott a Ford Performance által kifejlesztett, 170 lóerős Puma ST. És ha már itt tartunk, a Ford az új Puma bemutatóján azt is bejelentette, hogy még idén megérkezik a tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E változat is.