Robothadsereg segít elkészíteni a Ford villanyautóit

Robothadsereg segít elkészíteni a Ford villanyautóit

hirdetés
Mérföldkőhöz érkezett a Ford elektromosjármű-központja: megkezdte működését az az akkumulátor-összeszerelő üzem, amely tovább erősíti a kétmilliárd dolláros beruházással létrehozott kölni komplexum kompetenciáját.
Két éve nyitotta meg kölni elektromosjármű-központját a Ford, és egy évvel ezelőtt indult be a termelés a gigaberuházással létrehozott, hatalmas üzemegyüttesben. Most pedig, hogy eltelt egy újabb év, megkezdte működését a telephelyen az az akkumulátor-összeszerelő üzem, ahol az itt készülő típusok, a Ford Explorer és a Ford Capri energiatároló egységeit fogják előkészíteni a beépítésre.

A Ford tisztán elektromos szabadidőjárművei eddig Nagy-Britanniából érkeztek Kölnbe, hogy megtalálják a nekik szánt helyet a crossoverek gyomrában.

Ez nem meglepő, globális autógyártóként a Fordnak több évtizedes gyakorlata van az ilyen logisztikai feladatok gördülékeny, optimalizált megvalósításában.
Azonban tény, hogy a házon belüli gyártás a logisztikai csatornák és a szállítási idők lerövidítésével kisebb terhet ró a gyártásszervezésre, csökkenti a várakozási időket, és a folyamat optimalizálásával kiszűr egy sor potenciális hibalehetőséget, javítja a minőség-ellenőrzés hatékonyságát – egyszóval, még jobb minőségű akkumulátort, és ezáltal még jobb minőségű autókat eredményez.
Az akkumulátor a modern villanyautók legnagyobb, legnehezebb és legdrágább egyedi fődarabja, így nem meglepő, hogy a gyártásánál alkalmazott technológiák kifinomultságban felveszik a versenyt az autógyártó sorokéval. A két kilométer hosszú, automatizált gyártósoron 180 robot ragasztja, hegeszti és csavarozza össze az akkumulátorházakat, majd szereli be ezekbe az akkumulátormodulokat – modelltől és kiviteltől függően akár 12 darabot. A komplett akkumulátor összesen mintegy 2775 darab egyedi komponensből épül fel.
A kész akkumulátorok a minőség-ellenőrzést követően rövid úton jutnak el az autógyártó sorokra, ahol már jelentősen több, 600 robot dolgozik. Robotok ide vagy oda, az emberi dolgozók is kulcsszerepet játszanak a kölni üzem működésében. A Ford különös figyelmet fordít folyamatos képzésükre, mert a végső cél – azaz hogy a létesítmény egészét egy teljes mértékben digitalizált „jövőbeli gyárrá” fejlesszék – különösen magasan kvalifikált szakemberek részvételét követeli meg.
A fejlesztés azt is lehetővé teszi, hogy az Explorer és Capri modellek gyártása rugalmasan alkalmazkodjon a pillanatnyi igényekhez, követve a kereslet alakulását. Ez a lehető legjobb hír a magyar ügyfelek számára, hiszen a Carnet cikkünk írásakor pont egyedi áron kínálja a Ford elektromos típusait, köztük az Explorert és a Caprit is.