Nagy segítség kis gyerekek mellé a Fordtól

Nagy segítség kis gyerekek mellé a Fordtól

hirdetés
A Ford sokoldalú, mindennapi használatra optimalizált családi járműve, a Tourneo Courier mostantól elektromos hajtáslánccal is elérhető, ami vadonatúj utazási élményt is jelent.
E-Transit, Explorer, Mustang Mach-e és Capri: a Ford elektromosjármű-választéka csupa karakteres, nagy tudású, egyedi jellemzőkkel bíró autóból áll, amelyek markánsan eltérő vásárlói igényekre kínálnak kompetens, testre szabott megoldásokat.

Ehhez az illusztris csapathoz csatlakozik mostantól az E-Tourneo Courier, amelyet korábban már beharangoztunk, ám teljes egészében azonban csak most, a piaci bevezetés kapcsán ismerhetjük meg a részleteit.

Egy olyan modellnél, mint az E-Tourneo Courier, nyilvánvalóan máshol lesznek a hangsúlyok, mint a fent említett elektromos fivéreinél – ha nem így volna, értelemszerűen felesleges lett volna megépíteni.
A modul-egyterű műfajában minden a célszerűségről, a helykihasználásról szól. A csomagtér eleve több mint egy méter hosszú; különösen alacsony peremének és sík padlójának köszönhetően az 1188 literes csomagtartó pakolása nem jelent megerőltető feladatot – annál nagyobb kihívás, hogyan találjunk elegendő tárgyat, csomagot, táskát a megtöltéséhez. Itt helyzeti előnyben vannak a kisgyermekekkel utazók: ők a legtágasabb rakteret is képesek telepakolni néhány napra elegendő játék, ruha, plüssállat, kiságy, valamint egyéb nélkülözhetetlen cókmók keverékével.
Ha még csak egy gyerek van a családban, a hátsó ülés osztva dönthető és előrebillenthető. Ilyenkor akár 1429 mm hosszú tárgyakat is elhelyezhetünk hosszában a csomagtér padlóján – a gumimatracot, úszógumit leeresztés nélkül szállíthatjuk, a kisebb gyerekkerékpárokat pedig egyszerűen az oldalfalnak dönthetjük, persze csak akkor, ha van mivel kitámasztanunk, rögzítenünk. Ha a nagyszülők vállalták a felügyeletet, és egyetlen gyerek sincs velünk, a két férőhely mögött 2162 literes csomagtartóval gazdálkodhatunk.
Az E-Tourneo Courier tervezői szemmel láthatóan tisztában voltak azzal, hogy sokszor nem is a nagy, hanem az apró tárgyak rendezett elhelyezése okoz fejfájást. A csomagtér oldalfalából rejtett dobozka billenthető ki, majd vissza – tökéletes a séta során gyűjtött kavicsok, falevelek, botok, csigák (nem, arra talán mégsem) elhelyezésére. Az orrban, a belső égésű motor helyén 44 literes tárolórekesz várja a töltőkábelt, a pocsolyázásban elázott ruhadarabokat, vagy bármit, amit az utastértől távol szeretnénk tudni. Az első ülések közötti, variálható padlókonzol – ez egyébként csak az elektromos modellben található meg, a benzinmotorosban nem – eléggé tágas akár egy hordozható számítógép elhelyezésére, vagy betétek segítségével felosztható pohártartók, tálcák, zsebek és polcok sokaságára.
Ha mégis inkább felnőtteket szállítanánk, az előző generációnál kedvezőbb fej- és válltér, valamint a mély övvonalból adódó, kiváló térérzet teszi kellemessé az utazást mindenki számára. A beszállást nem csak a szélesre nyíló, oldalsó tolóajtó könnyíti meg, hanem a modell robusztus dizájnja is: az erőt sugárzó stílusjegyek láttán lelkesebben közelítenek az autóhoz a szabadidőjárműveken szocializálódott utasok.
Ami cikkünk apropóját, a hajtásláncot illeti, nettó 43 kilowattóra kapacitású akkumulátor biztosítja a 100 kW (136 lóerő) csúcsteljesítményű villanymotornak az energiát. Nemcsak ennek persze, hanem az összes segédrendszernek is, beleértve a klímaberendezést is – a villanyautók nagy előnye, hogy álló helyzetben is képesek temperálni a kabint, így ha (itt visszakanyarodunk a családos felhasználásához) a gyereket pont az utazás végére nyomta el az álom, akár nyáron is hagyhatjuk őt szundítani az autóban anélkül, hogy a belső tér túlmelegedésétől kellene tartanunk. Szintén a nagy teljesítményű akkumulátorra épül az opcióként rendelhető 230 V-os hálózati konnektor a műszerfal alatt, amelyről számítógépet, diavetítőt vagy bármilyen egyéb, hasonló eszközt működtethetünk.
A villanymotor 290 Nm maximális forgatónyomatéka azonnal rendelkezésre áll, így teljesen megpakolt autóval sem kihívás, ha emelkedőn kell elindulnunk. A villanyautók körében nem megszokott módon vontathatunk is, az akár 750 kilogrammos tömeghatárba sok minden belefér.

Kapcsolható a regeneratív fékrendszer, amely gázelvételre a villanymotort generátorként használva tölti az akkumulátort és lassítja az autót. Ennek intenzitása egészen addig fokozható, hogy a vezetőnek a helyzetek többségében rá sem kell lépnie a fékpedálra, az autó képes magától állóra lassulni – ez az úgynevezett egypedálos üzemmód nemcsak nagyon kényelmes, de a féktárcsák élettartamát is meghosszabbítja, ezért csökkenti a karbantartási költségeket.
A fent említett, differenciált modellstratégia része az is, hogy a Ford tudatosan rövid és közepes távokra optimalizálta az akkumulátor kapacitását: aki messzebb menne, azoknak számos egyéb lehetőséget kínál a cég. Az E-Tourneo Courier kisebb akkumulátora alacsonyan tartja a vételárat és magasan a terhelhetőséget. Ugyanakkor kisgyerekkel utazva amúgy is gyakran előfordul, hogy 2-3 óránként meg kell állni, és ilyenkor praktikusan megnyújtható a hatótávolság, köszönhetően a 100 kW-os egyenáramú tölthetőségnek, amivel 10 perc alatt 100 kilométerre elegendő energia vehető fel, így hosszabb utazások is félelem nélkül bevállalhatók.
Az E-Tourneo Courier első példányai várhatóan 2025 első negyedévében érkeznek meg az ügyfelekhez, a megrendeléseket a napokban kezdik fogadni a Carnet For-Top győri, tatabányai és soproni márkakereskedései, illetve a Carnet Auto-Fort három budapesti szalonja.