Még többet nyújt a Ford sportos villanyautója

Még többet nyújt a Ford sportos villanyautója

hirdetés
Pályafutásának ötödik évében minimális frissítésen esett át a Ford Mustang Mach-E. Az új színek mellett fontos funkcionális fejlesztések is kerültek az elektromos crossoverbe.
Nem fog az idő a Ford tisztán elektromos presztízsautóján: a Mustang Mach-E betöltötte a rá kirótt szerepet, világszerte elindította a Fordot a villamosítás útján, a márka mostanra az iparág egyik legszélesebb körű, legváltozatosabb, minden elképzelhető igényt kielégítő elektromosjármű-flottájával bír.

Akár meg is pihenhetne babérjain a négyajtós Mustang, ám ehelyett mérnökei apró, de fontos módosításokkal frissítették a modellt. A legkevésbé lényeges, bár tagadhatatlanul látványos változás a színválasztékot érinti. Három gondosan megkomponált árnyalattal – Velocity Blue, Molten Magenta és Terrain – bővült a rendelhető fényezések kínálata, ezeket a cikkünket kísérő fotókon meg is csodálhatjuk.
Ezekhez társulnak a kiegészítő optikai újdonságok: a fekete légterelő elem az első lökhárító alsó peremén, a Mach-E GT kivitel új, fekete orrmaszkja, valamint néhány új keréktárcsa. A korábban csak a Premium felszereltségi szinten elérhető, látványos könnyűfém felni mostantól minden kivitelhez rendelhető, cserébe a Premium verziók kapnak egy vadonatúj, exkluzív, 19 colos fekete keréktárcsát.
Ezek az esztétikai fejlesztések azért hasznosak, mert segítenek egy szempillantás alatt azonosítani, hogy már az új, átdolgozott funkcionalitású modellverzióval van dolgunk. Az új évjáratban az irányválasztó kezelőszerv korábbi helyéről a kormány alá költözött. Ezzel pluszhely szabadult fel a padlókonzolon, amely így letisztultabb képet mutat. Szintén az általános felhasználói élményt erősíti a Sync 4A rendszer megújult kezelőfelülete.
Az igazán fontos újításról azonban még nem szóltunk: ez pedig az újonnan bevezetett hőszivattyú. A Ford újabb fejlesztésű villanyautóiban már megtalálható technológia a környezeti hőt, valamint a hajtáslánc és az akkumulátor hőveszteségét használja az utastér fűtésére – a technológia bámulatos módon a mínuszokból is pluszt tud csinálni, azaz téli hidegben is képes arra, hogy melegítse az utasteret.
A villanyautók esetében korszakalkotó ez a fejlesztés, hiszen minél kevesebb energiát kell az akkumulátorból a fűtésre fordítani, annál nagyobb hatótávolsággal számolhatunk. Ezekkel a frissítésekkel a Mustang Mach-E új lendülettel folytathatja sikertörténetét, hiszen 2021-es európai bevezetése óta csaknem 90 ezer példányban talált gazdára a térségben.