Lefelé erősíti elektromos kínálatát a Ford

Lefelé erősíti elektromos kínálatát a Ford

hirdetés
2025 elején három tisztán elektromos modellel bővül, illetve bővült a Ford hazai kínálata. A villanyhajtású Puma, Tourneo Courier és Transit Courier minden városi közlekedési igényt lefed.
Türelmesen építi elektromos portfólióját a Ford. Miután Észak-Amerikában a történelmi autógyártók között magabiztosan vezeti a hálózatról tölthető akkumulátorral szerelt (tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid) járművek eladásait a márka, az elmúlt években Európában is előkészítette az áttörést. Kölni üzemét kétmilliárd, a craiovai gyárat félmilliárd eurós beruházással tette alkalmassá az új generációs villamosított modellek gyártására.

Ezek a beruházások mostanra beértek. Németországban már javában zajlik a Ford Capri terepkupé és a Ford Explorer szabadidőjármű gyártása, a Ford Otosan romániai üzeme pedig mostantól három fontos szubkompakt modellel bővíti a rendkívül sokszínű választékot, amelyet a műfajteremtő Mustang Mach-E crossover, valamint a Ford Pro hármas ajánlata (E-Transit, E-Transit Custom és E-Tourneo Custom) alapozott meg.
A Ford elektromos járművei – személyautók és áruszállítók egyaránt – így mostantól Európa összes meghatározó méretosztályában jelen vannak, a városi szegmenstől a kompaktokon át a középkategóriáig.

Puma Gen-E

Az új generációs Puma elektromos változatának elnevezésekor a Ford nem takarékoskodott az ötletességgel, hiszen a Gen-E szó éppúgy értelmezhető az új, elektromos generáció hírnökeként, mint (kiejtve) a zseni átirataként. Persze ez utóbbival talán a formatervezők előtt tisztelgett a csapat, hiszen igazi géniusz volt, aki a Mustang Mach-E ikonikus hűtőmaszkját, akarjuk mondani orrpajzsát, valamint hátsó tetőspoilerét átemelte a kis testvérre. Persze időközbe az Explorer is megkapta ugyanezt az orrkialakítást, a Puma sportos arányai mellett azonban egyértelmű, hogy mely modellel von párhuzamot a kis méretű crossover.
Nem csak ezzel hívja fel magára a figyelmet a városi villanyautó, hanem helykínálatával is. Míg számos villanyautóban csorbul a csomagtartó térfogata, a Pumánál épp ellenkezőleg: a kifejezetten magas tárgyak szállítására kitalált mélyedés, a Megabox itt még tágasabb lett, így Gigaboxnak keresztelték át. Ráadásul az orrban is találunk egy tárolórekeszt, nem is kicsit: a 43 literes üreg azt jelenti, hogy a Ford Puma Gen-E teljes csomagszállító kapacitása 574 liter!
Ezek után már csak hab a tortán a kis villanyautó 8,0 másodperces gyorsulása 0-ról 100 km/órára, míg a 160 km/óra végsebesség a nagyobb elektromos modellekkel helyezi azonos szintre a járművet – nem úgy az ára, ami lapzártakor 12,88 millió forinttól indul, és jutányos alternatívává teszi a városi kisterepjárót a piacon.

E-Tourneo Courier és E-Transit Courier

Nem árulunk el titkot azzal, hogy a két típus ugyanannak a konstrukciónak két eltérő értelmezése: az E-Tourneo Courier a komfortos személyszállítás specialistája, míg az E-Transit Courier a városi árumozgatásban verhetetlen. Ha túltekintünk az ülésrendszereken, a külső dizájn eltérő részletein, valamint néhány szerelvényen, ugyanaz a kiforrott technika és magas fokú funkcionalitás vár mindkét autóban. A műfaj szabályait követve gigantikus a helykínálat: az E-Tourneo Courier öt utas mellett is közel 1,2 köbméteres csomagtartót kínál, míg az E-Transit Courier 2,9 köbméterrel indít – ez 600 literrel több, mint amit az elődmodell kínált!
Mindkét modell ugyanazt a hajtásláncot alkalmazza, a 100 kW (136 LE) csúcsteljesítményű motor egy 43 kWh nettó kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hatótávolság az E-Tourneo Courier esetén 288, az E-Transit Couriernél 300 kilométer; a végsebesség 145 km/óra, ami takarékos üzemmódban 120 km/órára csökkenthető.

A fedélzeti töltő 11 kW-tal tud tölteni, az egyenáramú gyorstöltést 100 kW-ig támogatja a rendszer, 10 százalékról 23 perc alatt elérhetjük a 80 százalékos töltöttséget – ha ismerősnek tűnnek ezek a számok, ne lepődjön meg, a Puma e-Gen akkumulátora és töltője is ugyanilyen paraméterekkel bír. Komoly meglepetés vár azokra, akik más márkákkal szerzett tapasztalataik alapján szerény felszereltségre és egyszerű kidolgozásra számítanak mindkét típusnál.
Ellenkezőleg: a 12 colos digitális műszeregység mellett egy ugyanekkora érintőképernyő szolgál a fedélzeti rendszerek vezérlésére, a fejlett vezetőtámogató rendszerek arzenálja személyautókat idéző módon teljes körű, a fedélzeti funkciók pedig a későbbiekben is bővíthetők, köszönhetően a vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetőségének.