Gyorsabb, okosabb a megújult a Ford Kuga

Gyorsabb, okosabb a megújult a Ford Kuga

hirdetés
Annak idején a Kuga honosította meg a modern crossover fogalmát a Ford háza táján, most pedig széles körű finomításokkal folytatja pályafutását.
A 2000-es évek második felében jelent meg, és egy csapásra újraírta az európai Ford-vásárlók kívánságlistáját a Kuga.

A sikeres kompakt szabadidőjármű azóta átesett két modellváltáson, az éppen aktuális Focus zseniális technikáját tágas és divatos karosszériával társító modellre pedig annak ellenére sem tud ráunni a piac, hogy immár ötödik éve van a piacon.

A Ford ennek ellenére átfogóan megújította idén ötödik évébe lépő típusát. A módosítások sorát a full hibrid és plug-in hibrid hajtásláncok kezdik.
A hálózatról tölthető hibrid modell a korábbi 225 helyett 243 lóerős (+8%), és ennek köszönhetően másfél másodperccel fürgébben (9,2 helyett 7,3 mp alatt) gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ennél fontosabb azonban, hogy a korábbi 1,5 tonna helyett immár 2,1 tonnát vontathatunk az autóval. Emellett hajszállal takarékosabb is lett a WLTP szerinti 69 kilométeres elektromos hatótávolságot kínáló konnektoros hibrid.
Ugyancsak 2,1 tonnára nőtt az összkerékhajtású full hibrid Kuga által vontatható legnagyobb tömeg; az autó 9,5 helyett 8,3 mp alatt teljesíti a 0-100 km/óra gyorsulást. Emellett igazán nincs jelentősége, hogy névlegesen gyengébb a hajtáslánc, mint korábban: a csúcson 190 helyett 183 lóerőt kapunk. Ami az elsőkerék-hajtású Kuga Hybridet illeti, az 180 lóerős lett, gyorsulási és terhelhetőségi adatai nem változtak.
Említsük meg az 1,5 literes Ecoboost benzinmotort is: ennek paraméterei gyakorlatilag ugyanazok, mint voltak, annyi előnnyel, hogy egy cseppel dinamikusabb lett, és pár tíz kilóval többet vontathat.
Azok számára is komoly újdonságot hoz a Kuga, akiket nem hatnak meg a műszaki részletek.

Az érintőképernyő 8 helyett 13,2 colos, szolgáltatásai pedig az új generációs Sync rendszernek köszönhetően minden téren javultak – például immár támogatja az 5G adatkommunikációt.

Átdolgozta a Ford az adaptív tempomatot is a 2024-es modellben: a vezérlés magától lassít, ha azt szükségesnek ítéli meg kanyarhoz vagy kereszteződéshez közeledve.

Szintén fékez a kocsi, ha torlódást észlel. Mostantól 360 fokos felülnézeti képet is kapunk, a legnagyobb választható keréktárcsa pedig 20 helyett immár 21 colos.
Bár a végére hagytuk , de sokakat fog érdekelni a Kuga Active modellváltozat.

Ez az újonc a Ford más típuscsaládjainál már sikerrel alkalmazott receptet ülteti át a kompakt szabadidőjárműre: emelt hasmagasságával kátyús úton is elboldogul, miközben robusztus stíluselemekkel hiteti el gazdájával, hogy valódi terepjáróban ül.