Nagy léptekkel halad a Ford az elektromos haszonjárművek bevezetésében: alig néhány hónap telt el az E-Transit gyártásának beindítása óta, és máris itt az új modell, az E-Transit Custom.
2024-re négy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású haszonjárművet ígért a Ford, és már el is készült a sorozat második darabja, az E-Transit Custom, amit arra szántak, hogy új mércét állítson az egytonnás áruszállítók szegmensében. Ezzel az autóval a vállalkozások kompromisszumok nélkül állhatnak át az elektromos járművek használatára, hiszen a dinamikus formavilágú modell segítségével 380 kilométeres fuvarokat is vállalhatnak.
A Ford azzal kezdte a jármű tervezését, hogy alaposan felmérte az áruszállítók jelenlegi felhasználóinak igényeit. A válaszok nemcsak abban segítettek, hogy optimális rakteret és kabint alakítsanak ki, hanem az olyan praktikus megoldások kidolgozásában is hasznosak voltak, mint például a ProPower Onboard rendszer, ami lehetővé teszi, hogy az autót áramforrásként lehessen használni az elektromos szerszámok, világítótestek és más eszközök működtetéséhez. Ez talán apróságnak tűnik, de aki próbált már mindentől távol, egy infrastruktúra nélküli munkaterületen vésőgépet használni, pontosan tudja, mennyit ér egy ilyen lehetőség.
Az E-Transit Custom modellt kifejezetten úgy tervezték meg, hogy beleilleszkedjen a Ford Pro üzletág teljesítményfokozó, értéknövelő szolgáltatásainak rendszerébe. A haszonjárművek számára kidolgozott szoftveres, töltési, szerviz- és finanszírozási lehetőségek egyetlen átfogó platformon állnak az ügyfelek rendelkezésére, növelve járműveik üzemidejét és csökkentve működési költségeiket. Éppen ezért az E-Transit Custom kifinomult konnektivitást kínál, hogy a folyamatos adatszolgáltatással a Ford Pro még magasabb szintre emelhesse a flották produktivitását.
Hans Schep, a Ford Pro Europe igazgatója szerint szinte felbecsülhetetlenek azok az előnyök, amiket ez az autó nyújt majd az európai vállalkozások számára. Ugyanakkor a Ford számára is nagyon hasznos az újabb elektromos áruszállító bevezetése, mert ezzel még közelebb kerül céljához, hogy 2035-re karbonsemlegessé váljanak európai tevékenységei, és teljes jármű-értékesítésében megvalósítsa a zéró károsanyag-kibocsátást.
Hans Schep, a Ford Pro Europe igazgatója szerint szinte felbecsülhetetlenek azok az előnyök, amiket ez az autó nyújt majd az európai vállalkozások számára. Ugyanakkor a Ford számára is nagyon hasznos az újabb elektromos áruszállító bevezetése, mert ezzel még közelebb kerül céljához, hogy 2035-re karbonsemlegessé váljanak európai tevékenységei, és teljes jármű-értékesítésében megvalósítsa a zéró károsanyag-kibocsátást.
A vadonatúj E-Transit Custom a törökországi Otosan üzemben készül majd, amit nemrégiben 2 milliárd eurós beruházással modernizáltak. Emellett a Ford azt tervezi, hogy az SK On Co. Ltd és a Koc Holding vállalatokkal közösen felépítik Európa egyik legnagyobb, kifejezetten haszonjármű-akkumulátorokat gyártó központját, ahol néhány éven belül meg is indulhat a termelés.
Ennél jóval kevesebbet, mindössze néhány hónapot kell várni az E-Transit Custom megérkezésére. A Ford második tisztán elektromos haszonjárműve már 2023-ban piacra lép, a részletes műszaki adatokat pedig ennél is korábban, várhatóan idén szeptemberben hozza nyilvánosságra a márka.
Ennél jóval kevesebbet, mindössze néhány hónapot kell várni az E-Transit Custom megérkezésére. A Ford második tisztán elektromos haszonjárműve már 2023-ban piacra lép, a részletes műszaki adatokat pedig ennél is korábban, várhatóan idén szeptemberben hozza nyilvánosságra a márka.