A nemzetközi autós sajtóban egyre gyakrabban hangzik el a Forddal kapcsolatban az „all in” kifejezés, arra utalva, hogy a márka most minden tétet az elektromos autózásra tesz. És tényleg, a Ford lehengerlő elektromos offenzívát indított: ennek első hírnöke a Mustang Mach-E volt, most pedig itt az E-Transit, ami első hallásra talán nem túl izgalmas, pedig egy tisztán elektromos hajtású áruszállító hatalmas jelentőségű. Eddig ugyanis a nulla emissziós autózás leginkább a környezettudatos magánvásárlók választása volt, pedig az igazán komoly kilométerszámot a fuvarozóflották teljesítik.
Kilométerekben pedig nem lesz hiány, mert az E-Transit 317 kilométert futhat egyetlen feltöltéssel, miközben ugyanannyi árut képes elszállítani, mint a dízelmotoros változat. Hogy az akku soha ne merüljön le, arról igény szerint a Ford új haszongépjárműves üzletága, a Ford Pro gondoskodik: minden flottás ügyfél igényeit előre felmérik, és pontosan rájuk szabva építik ki a töltőállomásokat a telephelyeken, de a vevőknek a Blue Oval töltőhálózat több mint 300 ezer töltőpontja is rendelkezésre áll szerte Európában. Ha pedig a sofőr munka után hazaviszi az autót, a Ford Pro az otthonában is felszerel egy fali töltődobozt, hogy teljes kapacitással kezdődhessen a reggeli műszak.
Ezt tudva talán nem véletlen az E-Transitot övező piaci várakozás, amit jól mutat, hogy már a gyártás megkezdése előtt 5000 megrendelés érkezett az autóra. A vevők aligha fognak csalódni, mert a Ford igazi dimenziós ugrásnak szánja az új áruszállítót, amit ennek megfelelően terveztek meg. 1758 kg-os hasznos teherbírás, 25 különféle kialakítású, hosszúságú és magasságú kivitel, 430 Nm forgatónyomaték és lenyűgözően bőséges alapfelszereltség – erre számíthatnak az E-Transit vevői, és persze a legmodernebb vezetősegítő rendszerekre (amelyek máris elnyerték az Euro NCAP aranyérmét), na meg 21. századi flottairányító technológiákra.
Egyértelmű tehát, hogy a Ford komolyan gondolja az „all in”-t; olyannyira, hogy jövőre már az elektromos Transit Custom és a Tourneo Custom is megjelenik a kínálatban, rá egy évre pedig érkeznek a Courier változatok is. Ennyi elektromos haszonjárműhöz már rengeteg akku kell, ezért a cég Törökországban felépíti Európa egyik legnagyobb erre szakosodott gyárát, ahol évente akár 45 gigawattóra kapacitású akkumulátor készül majd. Ez tényleg rengeteg: ennyi akku képes lenne felvenni és tárolni a Paksi Atomerőmű egy napi teljes áramtermelését.
Egyértelmű tehát, hogy a Ford komolyan gondolja az „all in”-t; olyannyira, hogy jövőre már az elektromos Transit Custom és a Tourneo Custom is megjelenik a kínálatban, rá egy évre pedig érkeznek a Courier változatok is. Ennyi elektromos haszonjárműhöz már rengeteg akku kell, ezért a cég Törökországban felépíti Európa egyik legnagyobb erre szakosodott gyárát, ahol évente akár 45 gigawattóra kapacitású akkumulátor készül majd. Ez tényleg rengeteg: ennyi akku képes lenne felvenni és tárolni a Paksi Atomerőmű egy napi teljes áramtermelését.
A Ford E-Transit hazai forgalmazásával kapcsolatban érdeklődjön a CarNet Ford márkakereskedői hálózatának tagjainál: a CarNet Auto-Fort budapesti szalonjaiban, illetve a CarNet For-Top győri, tatabányai és soproni kirendeltségein.