Európa legkelendőbb pick-upja újra meg újra bebizonyítja, hogy minden szempontból rászolgált a népszerűségre. Elődjéhez hasonlóan a Ford Ranger új generációja is 5 csillagos eredménnyel végzett az Euro NCAP töréstesztjén.
A Rangerről jó ideje köztudott, hogy a világ egyik legbiztonságosabb pick-upja, hiszen már 2011-ben is 5 csillagot kapott az autók biztonságát vizsgáló független nemzetközi szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán. Ezzel a Ford modellje lett a legelső pick-up, ami ilyen eredménnyel teljesítette a tesztet, és azóta többször is megismételte ezt a bravúrt: legutóbb tavaly decemberben, amikor a legújabb modellgeneráció balesetvédelmét vizsgálták.
Egy ilyen előélet persze egyszerre jelent előnyt és hátrányt is. Előnyt azért, mert a Ford mérnökei már jól bevált megoldásokra építkezhettek, hátrányt pedig azért, mert a korábbi csillageső komoly elvárásokkal is jár: ha az új jármű csak egy kicsit is rosszabbul teljesít elődjeinél, az nemcsak a szaksajtónak, hanem a vásárlóknak is szemet szúrna, márpedig ezt egyetlen autógyár sem engedheti meg magának.
Szerencsére a Ford ’beépített keménysége’ most is érvényesült, ami azt jelenti, hogy a Ford pick-upja kimagasló védelmet nyújt. A felnőtt utasok sérülésveszélye minden ütközéstípusnál csekélynek bizonyult, az oldalirányú ütközésnél pedig majdnem maximális pontszámot (15,2 a lehetséges 16-ból) kapott az autó, amiben fontos szerepet játszott a két első utas között elhelyezett középső oldallégzsák is. Ez az új fejlesztés oldalirányú ütközés esetén megakadályozza, hogy az utasok feje egymásnak ütközzön.
Szerencsére a Ford ’beépített keménysége’ most is érvényesült, ami azt jelenti, hogy a Ford pick-upja kimagasló védelmet nyújt. A felnőtt utasok sérülésveszélye minden ütközéstípusnál csekélynek bizonyult, az oldalirányú ütközésnél pedig majdnem maximális pontszámot (15,2 a lehetséges 16-ból) kapott az autó, amiben fontos szerepet játszott a két első utas között elhelyezett középső oldallégzsák is. Ez az új fejlesztés oldalirányú ütközés esetén megakadályozza, hogy az utasok feje egymásnak ütközzön.
Kimagaslóan teljesített a Ranger a gyermek utasok védelmében is, ahol maximális pontszámot és nagyon magas, 90 százalékos összesített értékelést kapott. Ez részben a légzsákrendszernek, részben a felépítmény struktúrájának köszönhető, illetve annak, hogy a kabinban egyetlen gyártmány kivételével minden gyakori gyereküléstípus szilárdan rögzíthető.
Persze nemcsak az autóban ülők biztonsága fontos, hanem a gyalogosok és a kerékpárosok testi épségére is vigyázni kell. A Ford automata vészfékrendszere szerencsére nemcsak a járművekre figyel, hanem hatásosan ismeri fel a sérülékenyebb közlekedőket is, és a tesztek során hatékonyan fékezte le az autót, mielőtt baj történhetett volna. Ha mégis megtörténne a gázolás, az autó kialakítása miatt minimális fejsérülésekre kell számítani, de a gyalogos vagy kerékpáros többi testrészének védelme is megfelelő; ezt jelzi a 74 százalékos teszteredmény.
Ahogy minden Ford-modellben, a Rangerben is teljes a biztonsági és vezetéssegítő technológiák fegyvertára, ráadásul ezek kifejezetten hatékonyan is működnek, amit az Euro NCAP 84 százalékos értékeléssel honorált. A Ford tehát bebizonyította, hogy egy pick-up ma már nemcsak kényelme és teljesítménye miatt tekinthető teljes értékű családi autónak, hanem a biztonság terén is képes a maximumot nyújtani.
Ahogy minden Ford-modellben, a Rangerben is teljes a biztonsági és vezetéssegítő technológiák fegyvertára, ráadásul ezek kifejezetten hatékonyan is működnek, amit az Euro NCAP 84 százalékos értékeléssel honorált. A Ford tehát bebizonyította, hogy egy pick-up ma már nemcsak kényelme és teljesítménye miatt tekinthető teljes értékű családi autónak, hanem a biztonság terén is képes a maximumot nyújtani.