Hamarosan újra Ford-motorok dübörögnek a Forma-1-es versenypályákon: az amerikai márka 2026-tól erőforrásokat szállít az Oracle Red Bull Racing és a Scuderia AlphaTauri csapatoknak.
Nagyot robbant a hír, hogy a Ford visszatér a Forma-1-be, ahol utoljára 2003-ban szerepelt a Jordan motorbeszállítójaként. A cég most is hasonló szerepre készül, csakhogy a korszellemnek – és a FIA szabályozásának – megfelelően ezentúl hibrid erőforrásokat tervez majd a Red Bull versenygépeihez. A megállapodás egyelőre négy évre szól, de a sportág bennfentesei máris azt találgatják, hová fejlődhet még ez a közös munka, hiszen a Red Bull Racing a néhai Jaguar Racingből született, az pedig 2000 és 2004 között a Ford saját csapata volt. Szóval néhányan már azt pedzegetik, hogy az F1-es motorok fejlesztése és beszállítása talán csak az első lépés a Ford részéről, mielőtt teljes gyári csapattal szállna ringbe.
Akárhogy is, a Ford mérnökei most nekilátnak egy hibrid erőforrás kifejlesztésének, amelynek az autóversenyzés csúcskategóriájában kell majd megállnia a helyét. Ez nemcsak a sok évtizedes F1-múlt miatt hazai pálya a Ford számára, hanem azért is, mert a FIA láthatólag éppen abba az irányba készül elindulni, amerre a Ford is tart: az elektrifikált, fejlett szoftverekkel vezérelt, modern járművek felé. Nem csoda, hogy az amerikaiak ennyi év után újra úgy érezték, hogy ott a helyük a Forma-1-ben, ami egyébként is mindenestül az innovációról szól, és az itt született ötletek és technológiák egyre gyakrabban jelennek meg a sorozatgyártású autókban is.
A Ford egyébként nem egyedül végzi majd a fejlesztőmunkát, hanem a Red Bull Powertrains szakembereivel közösen vizsgálják a belső égésű motorokban és az akkumulátortechnológiában rejlő további lehetőségeket, és együtt végzik a villanymotorok, illetve a hajtásvezérlő és analitikai szoftverek fejlesztését.
Visszatérését követően 2026-tól várhatóan a Ford lesz a világ egyetlen autómárkája, amely a helyi szintű autóversenyektől egészen a Forma-1-ig a motorsport összes ágazatában képviselteti magát. A márka már ma is versenyez a hosszútávú világbajnokságban (WEC), Le Mans-ban, a rali-világbajnokságban (WRC), a Dakar-ralin, valamint a legnagyobb észak-amerikai (IMSA, NASCAR) és ausztrál (Supercars) szériákban – a sort hosszasan folytathatnánk. Erre kerül fel a korona három év múlva az F1-sorozattal, és biztosak lehetünk benne, hogy a Ford egy igazán ütős motorral akarja majd emlékezetessé tenni a nagy visszatérést.
Visszatérését követően 2026-tól várhatóan a Ford lesz a világ egyetlen autómárkája, amely a helyi szintű autóversenyektől egészen a Forma-1-ig a motorsport összes ágazatában képviselteti magát. A márka már ma is versenyez a hosszútávú világbajnokságban (WEC), Le Mans-ban, a rali-világbajnokságban (WRC), a Dakar-ralin, valamint a legnagyobb észak-amerikai (IMSA, NASCAR) és ausztrál (Supercars) szériákban – a sort hosszasan folytathatnánk. Erre kerül fel a korona három év múlva az F1-sorozattal, és biztosak lehetünk benne, hogy a Ford egy igazán ütős motorral akarja majd emlékezetessé tenni a nagy visszatérést.