Már itthon is kapható a legnagyobb Dacia!

Már itthon is kapható a legnagyobb Dacia!

hirdetés
Megérkezett Magyarországra a Dacia Bigster, és áraival ugyanúgy feladja a leckét a versenytársainak, mint a márka összes típusa a saját kategóriájában immár húsz éve.
Bár néhány európai piacán már január első napjaitól kapható, a kontinens legtöbb országában februárra esett a legújabb Dacia, a Bigster bevezetése. Ezzel sorban második évben kápráztatja el ügyfeleit a márka: a vadonatúj Duster tavalyi premierje után most itt a Dacia történetének eddigi legnagyobb, legerősebb és legdrágább típusa.

A drágaság persze viszonylagos, a Bigster ugyanis olyan kombinációt kínál, amit máshol nem találni meg. Azonos teljesítmény és méret esetén akár 15 százalékkal olcsóbb, hasonló ár esetén tágasabb és/vagy erősebb, mint a piacon választható egyéb crossoverek.
Ehhez jön az akár hétéves újautó-garancia, a villamosított (mild vagy full hibrid) hajtásláncok választéka, valamint a gazdag opciós és tartozéklista – no meg a Daciák egyre jobb megítélése, ami Európa számos országában eredményez kiemelkedően jó piaci pozíciókat. Cikkünk írásakor, azaz a modell első árlistájának kiadásakor az egyedülálló Eco-G kettős üzemű erőforrás még nem rendelhető – az új generációs motor immár 48 V-os mild hibrid technológiát társít LPG-kompatibilis belső égésű motorral, ami a nagyobb csúcsteljesítmény mellett hatékony fékenergia-visszanyerést is biztosít.
Kapható viszont az 1,2 literes benzinmotor első- vagy összkerékhajtással, valamint az 1,8 literes benzinmotorra épülő, vadonatúj full hibrid kiépítés, amely 15 százalékkal erősebb a Jogger és a Duster hibrid hajtásláncánál, és amely a menetidő akár nyolcvan százalékában képes tisztán elektromos üzemben haladni. A legolcsóbb Bigster 140 lóerős benzinmotorral, 9,8 mp-es 0-100 km/órás gyorsulással és 180 km/óra végsebességgel (ez egyébként az összes variáns legnagyobb tempója) ezer forinttal a tízmilliós lélektani határ alatt kapható. Ezért tetősíneket, könnyűfém keréktárcsákat, tolatóradart és -kamerát, LED-es tompított világítást, négy egyérintéses elektromos ablakemelőt, digitális műszeregységet, valamint 10,1 colos érintőképernyőt kapunk.
Az összkerékhajtású benzines, illetve az elsőkerék-hajtású hibrid variánsok egy szinttel magasabban (Expression kivitel) kezdődnek, és fillérre ugyanannyiba (11,8 millió Ft) kerülnek – ennél a kivitelnél alapáras a lejtmeneti fékezőrendszer, a csomagtérpadló alatti tárolórekesz, a kettő helyett három szegmensre osztott hátsó üléstámla, a kétzónás klímaberendezés hátsó légbeömlőkkel, valamint egy sor opciós csomag. Az összkerékhajtású modellhez terepműszer, valamint üzemmódváltó is jár.
A két legmagasabb felszereltségi szint, a Journey és az Extreme között nincs árkülönbség, a hibrid csak az előbbivel, az összkerekes variáns az utóbbival kapható. A 700 ezer forintos felár ellenében hiánytalan a felszereltség – beleértve a navigációs rendszert és a kulcs nélküli nyitást –, a Journey modell részben motoros ülésmozgatást és automata csomagtérajtót tartalmaz, míg az Extreme aduja a panoráma-napfénytető.
A Bigster gazdag opciós listáján kívül a tartozékok portfólióját is érdemes átböngészni, mert a szokásos kiegészítők mellett olyan exkluzív tételek szerepelnek rajta, mint a hátizsákként magunkkal vihető hátsó kartámasz, a hordozható kávéfőző, a YouClip moduláris tárolórendszer vagy az az alváscsomag, amellyel éjszakára komfortos alvóhellyé alakíthatjuk az autót.