Dacia-Sandero-Stepway-Extreme

Csak Dacia tudta legyőzni a Daciát

hirdetés
Negyedmillió autós egybehangzó véleménye alapján immár hatodik éve nincs jobb ár-érték arányú ajánlat a Daciánál.
A brit autósok majd’ egy évtizeden át figyelték irigykedve, ahogy az európai kontinensen egyre szélesebb körben válik népszerűvé egy különösen megfizethető autómárka. Aztán 2013-ban a szigetországban is megkezdődött a Dacia forgalmazása, új távlatokat nyitva a kevés pénzért sok autóra vágyó autósok előtt. A márka ajánlata találkozott a kontinens egyik legnagyobb újautó-piacának elvárásaival, és ezt nem csak a Dacia ügyfelei gondolják így, hanem az általános autóvásárló közösség is.
Legalábbis ez derül ki a négy évtizedes múltra visszatekintő folyóirat, az Auto Trader szavazásából, ahol mintegy két tucat kategóriában közel negyedmillió olvasó adta le a voksát kedvenceire. A modelleket, márkákat és szolgáltatásokat tizenhat fő szempont mentén értékelő szavazatokból kiderült, hogy a britek a Daciát tartják a legjobb ár-érték arányú autómárkának.

Ezt akár az egész világot sújtó megélhetési válság számlájára is írhatnánk, csakhogy a Dacia 2018 óta kihagyás nélkül, azaz immár hatodik éve kimozdíthatatlan erről a trónról. Többről van tehát szó egyszerű szerencsénél: a márka alapfilozófiája, hogy egyetlen nélkülözhetetlen funkciótól se fossza meg vásárlóit, ugyanakkor megkímélje őket a felesleges költségnövelő tételektől. Olyan ötletekről van szó, amiket a piac többi, drágább márkája is meghonosíthatna, a következetesen kínált LPG-üzemű motoroktól (amelyek révén sokkal olcsóbban és környezettudatosabban autózhatunk) kezdve a tulajdonos okostelefonját multimédiás agyként hasznosító infotainment-rendszeren át az integrált kereszttartókat rejtő tetősínekig.
Miközben a Dacia kimozdíthatatlanul őrzi megfizethetőségi elsőségét a márkák között, a legjobb ár-érték arányú személyautó címén a Dacia szubkompakt crossoverei osztoztak az elmúlt években. A Duster 2019 és 2022 között háromszor léphetett fel a dobogó csúcsára, míg idén be kellett érnie a második helyezéssel, de ezért talán nem olyan szomorúak a Dacia szakemberei, hiszen a Sandero Stepway előzte meg.

A praktikus ferdehátú kisautót robusztus stílusjegyek teszik ellenállhatatlanná, az emelt hasmagasság révén pedig könnyű terepen összkerékhajtás nélkül is elboldogul a Stepway pilótája. Ahogy egy olvasó találóan jellemezte a modellt: „Úgy néz ki, mint egy szabadidőjármű, úgy is vezethető, mint egy szabadidőjármű, de csak feleannyiba kerül.”