A szabadidőjárművek egyre ritkábban jutnak el terepre. Egy brit Dacia-kereskedő úgy döntött, ha már az offroadozás élményéről lemondanak az ügyfelei, legalább az ahhoz illő hangulatban részesülhessenek, ezért épített egy különleges autómosót…
A bennünket körülvevő tárgyak egy része díszként szolgál, mások használati eszközként segítik az életünket. Sokan szeretik összemosni a kettőt, és örömmel gyönyörködnek egy-egy művészi igénnyel megtervezett, ikonikus dizájnú tárgyban. Mások szerint viszont bűn, ha a dolgok nem tölthetik be eredeti feladatukat. Kard, amely soha nem vág; hangszer, amely néma marad; terepjáró, amely egész életét aszfalton tölti: megannyi be nem váltott ígéret, beteljesületlen lehetőség, elpazarolt tehetség.
A modern szabadidőjárművek tulajdonosainak többsége azzal a tudattal kénytelen együtt élni, hogy autója képességeinek a töredékét sem használja ki. Egy brit felmérés tanúsága szerint az SUV-vásárlók 40 százaléka soha nem járt autójával terepen, 20 százalékuk pedig még csak földútra sem engedi kocsiját. Kétharmaduk nem találkozott még fekvőrendőrnél komolyabb terepakadállyal, ugyanakkor minden hatodik autós azt mondja, hogy örömmel kergetné meg crossoverét a sárban.
Az ő álmukat váltotta valóra – legalábbis részben – egy londoni Dacia-kereskedő, aki január derekára folyékony iszappal töltött vödröket sorakoztatott fel a szalon bejáratához, hogy karcmentes sárfürdőben részesítse ügyfelei autóját. Jól tudták, mit csinálnak, hiszen ha van komfortos szabadidőjármű, amely nem ijed meg egy kis dagonyától, az a Duster: kiemelkedően nagy szabad hasmagasságával (akár 217 mm), kedvező terepszögeivel (30°/21°/34°) és robusztus megjelenésével nem csak ügyesen, de hitelesen is mozog a porban, hóban, göröngyökön.
Az ő álmukat váltotta valóra – legalábbis részben – egy londoni Dacia-kereskedő, aki január derekára folyékony iszappal töltött vödröket sorakoztatott fel a szalon bejáratához, hogy karcmentes sárfürdőben részesítse ügyfelei autóját. Jól tudták, mit csinálnak, hiszen ha van komfortos szabadidőjármű, amely nem ijed meg egy kis dagonyától, az a Duster: kiemelkedően nagy szabad hasmagasságával (akár 217 mm), kedvező terepszögeivel (30°/21°/34°) és robusztus megjelenésével nem csak ügyesen, de hitelesen is mozog a porban, hóban, göröngyökön.
A különleges eseményen hosszú sorban álltak a szabadság élményére vágyó Dusterek (és néhány Sandero Stepway is) a kereskedés előtt, várva, hogy összekoszolhassák magukat. Ki azért jött, hogy megtréfálja mindig kíváncsi szomszédait, ki azért, mert titkon elege van a makulátlan tisztaságból, és olyan is akadt, aki kényszerűen elmaradt offroad-élményei miatt szerette volna kárpótolni magát. Egyesek egyedül érkeztek, mások a gyerekeikkel, és volt, aki ismét gyerekké vált, és maga is vödröt ragadott, hogy újra átélhesse a sarazás, pocsolyázás feledhetetlen élményét. A koszos gyerek a boldog gyerek, szól a mondás, a szakemberek pedig pszichológiai és immunológiai érvekkel támasztják alá ezt a népi bölcsességet. A koszos Duster a hiteles Duster, tehetnénk hozzá, de valójában a Dacia crossovere patyolattisztán pontosan ugyanolyan jól néz ki, mint sárral borítva.