Mindössze másfél évvel azután, hogy Tiggo szabadidőjármű-márkájával hivatalosan is betette a lábát Európába, a Chery kijátszotta aduászát. Eredetileg három modellel alapozta meg jelenlétét: a városi méretű Tiggo 4-től kezdve a kompakt Tiggo 7-en át a középkategóriás Tiggo 8-ig minden racionális jelentőséggel bíró szegmensben képviselteti magát a cég. A most bemutatott Tiggo 9-est más fából faragták: a felső kategóriás szabadidőjárművek a világ minden részén a prémiumkategória előszobájának számítanak. Amolyan vizsgadarabok, amelyek alapján a piac és a versenytársak valós képet alkothatnak arról, mire képes az adott márka, ha a mérnököknek és a tervezőknek kétszer is elmondják: ezúttal tényleg nincsenek megkötések.
Bemutatta, és azzal a lendülettel be is árazta negyedik európai típusát a Chery. A Tiggo 9 minden eddiginél magasabbra emeli a lécet, az impozáns méretű karosszéria rendkívüli képességeket rejt.
A Chery Tiggo 9 esetében ez olyannyira igaz, hogy nincsenek kompromisszumos alternatívák. A gyártó minden európai piacán egyetlen felszereltségi szinten és egyetlen hajtáslánccal forgalmazza csupán a 481 cm-es óriást. Az előbbi tartalmának felsorolására nem vállalkoznánk, a hazai árlistát átböngészve feláras extrákat nem találunk, viszont szériakivitelű luxusfunkciókat annál inkább.
Masszázsülések az első sorban, az utas oldalán súlytalansági helyzetbe dönthető ülés lábtámasszal; a vezetőnél motoros deréktámasszal és memóriával; hátul is fűthető, szellőztethető, valamint motorosan állítható ülések; automata klímaberendezés hátsó befúvókkal; 14 darab (köztük fejtámaszba épített) hangszórókkal szerelt audiorendszer; 540 fokos panoráma-kamerarendszer; 15,6 colos központi érintőképernyő és kéttucatnyi vezetőtámogató szolgáltatás helyezi el a szegmens csúcsán a modellt.
A Tiggo 9-ben zajzáró üvegezés, valamint légtisztító és légszűrő funkciók gondoskodnak a zavartalan utazási élményről. Ugyanakkor az autónak nincs ellenére a zavar, ha ő keltheti azt: a másfél literes turbómotor és a három villanymotor együtt 428 lóerőt és 580 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, ami 5,4 másodperces gyorsulást enged 0-ról 100 km/órára. Abban, hogy ennek ellenére takarékosan üzemel a hibrid rendszer – az átlagos üzemanyag-fogyasztás 6,8 liter/100 km – , a háromfokozatú sebességváltónak is jut szerep.
A nyers erő még nem tesz sportossá, ezt mindenki tudja. A Chery ezért európai mérnökeinek bevonásával fejlesztette a Tiggo 9 futóművét, a rugózás és a kormányzás egyaránt magabiztos, de kényelmes viselkedést ígér. A vázszerkezet 85%-ban nagy szakítószilárdságú acélból készült, a merevséget 21%-nyi melegen sajtolt acél fokozza: ez nemcsak a dinamikus és pontos vezethetőséget, de a biztonságot is erősíti. A Chery zászlóshajó-szabadidőjárműve hat üzemmódban, köztük kifejezetten terepre optimalizált beállításokkal használható, az összkerékhajtás az alapkivitel része. A 34,46 kWh kapacitású akkumulátor akár 71 kW-tal tölthető, a tisztán elektromos hatótávolság 146 km, hibrid üzemben több mint 1050 km-t tud megtenni az autó megállás nélkül.
Az akkumulátorról kifejezetten magas, 6,6 kW teljesítménnyel tölthetők vagy üzemeltethetők külső fogyasztók (V2L rendszer). Amilyen szofisztikált a hajtáslánc, olyan igényes a technológiai tartalom. A kifejezetten autóipari felhasználásra fejlesztett, a közelmúltig a prémiummárkák high-end etalonjának számító Snapdragon 8155-ösön gyorsan fut a rendszer, és sem az okostelefonok csatlakoztatásához, sem azok töltéséhez, de még a fedélzeti informatikai rendszerek frissítéséhez nincs szükség adatkábel csatlakoztatására.
Ami a hagyományos autós értékeket illeti, a 2800 mm-es tengelytáv bőséges férőhelyet ígér, a csomagtartó a harmadik üléssor padlóba hajtogatásával 819 literesre, a második sort is ledöntve 2021 literesre bővíthető. A biztonság terén összesen 19 vezetőtámogató funkciót, kényelmi és biztonsági rendszereket kínál a Chery Tiggo 9. Ezek többsége gyors eléréssel vezérelhető a központi érintőképernyőről. Végső védvonalként tíz légzsák vigyázza az utasokat ütközés esetén.
Az impozáns vonalvezetés klasszikus prémium-szabadidőjárműves arányokat hoz, a rövid első és hosszú hátsó túlnyúlás révén kompetens terepjáró benyomását kelti a Tiggo 9. A négyféle karosszériaszínben, köztük látványos zöldben rendelhető modell listaára 18.990.000-Ft-tól indul. Ez a versenyképes ár hab a tortán: a Chery rövid idő alatt karnyújtásnyi távolságra közelítette meg a valódi prémiumkategóriát, ajánlatát hétéves, 150 ezer kilométeres általános garancia teszi teljessé.






















