Magyarországon is megkezdődhet a Mirai forgalmazása.
Minden esély meg van arra, hogy jövőre Magyarországon is megkezdődhessen a világ első sorozatgyártott hidrogén-üzemanyagcellás személyautója, az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai második generációjának forgalmazása.
![Image](/toyota/images/2020/12/14/toyota-mirai-2021-4.jpg)
A Toyota ugyanis azokban az országokban forgalmazza úttörő, zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás elektromos szedánját, ahol legalább egy hidrogén töltőállomás is működik.
A tervek szerint ez jövőre Magyarországon is megtörténhet (sőt, kis szerencsével 2021 végéig több töltőállomás is átadásra kerülhet, Budapesten illetve néhány nagy megyeszékhelyen), a hírre reagálva pedig az autógyártó meg is rendelte az első Toyota Mirait amely magyar rendszámot kaphat.
A várhatóan február végén – március elején forgalomba helyezésre kerülő tesztautó kiváló lehetőséget teremt majd arra, hogy a zöld átállással komolyan foglalkozó úttörő vállalatok, illetve az állami döntéshozók elsőkézből ismerkedhessenek meg a technológiával, amely a jövő abszolút zöld megoldása lehet a közlekedés számos ágában (közúti, vasúti, vízi és légi egyaránt) és komoly áttörést hozhat az energetikai szektorban is.
A tervek szerint ez jövőre Magyarországon is megtörténhet (sőt, kis szerencsével 2021 végéig több töltőállomás is átadásra kerülhet, Budapesten illetve néhány nagy megyeszékhelyen), a hírre reagálva pedig az autógyártó meg is rendelte az első Toyota Mirait amely magyar rendszámot kaphat.
A várhatóan február végén – március elején forgalomba helyezésre kerülő tesztautó kiváló lehetőséget teremt majd arra, hogy a zöld átállással komolyan foglalkozó úttörő vállalatok, illetve az állami döntéshozók elsőkézből ismerkedhessenek meg a technológiával, amely a jövő abszolút zöld megoldása lehet a közlekedés számos ágában (közúti, vasúti, vízi és légi egyaránt) és komoly áttörést hozhat az energetikai szektorban is.
A világ legzöldebb autójának számító Toyota Mirai első generációját nem forgalmazták Magyarországon, ám Japán, az Egyesült Államok és Ausztrália mellett több nyugat-európai országban is komoly tapasztalatokat halmoztak fel a technológia mindennapi alkalmazása kapcsán az azt használó vállalatok, elsősorban a többmillió kilométert meghibásodásmentesen az autóval megtévő mobilitási szolgáltatók.
A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széleskörű jövőbeni térnyerését nem csupán az segíti, hogy a mára már hidrogén üzemanyagcellás teherautót, buszt és targoncát is kínáló, illetve ezzel a meghajtással működő hajó és vonat fejlesztésekben is aktívan részt vevő Toyota ingyenesen osztott meg a versenytársakkal mintegy 5700 szabadalmat, hanem az is, hogy felállt a világ vezető autógyártóit és energetikai vállalatait a tagjai között tudó Hidrogén Tanács is.
A melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia széleskörű jövőbeni térnyerését nem csupán az segíti, hogy a mára már hidrogén üzemanyagcellás teherautót, buszt és targoncát is kínáló, illetve ezzel a meghajtással működő hajó és vonat fejlesztésekben is aktívan részt vevő Toyota ingyenesen osztott meg a versenytársakkal mintegy 5700 szabadalmat, hanem az is, hogy felállt a világ vezető autógyártóit és energetikai vállalatait a tagjai között tudó Hidrogén Tanács is.
![Image](/toyota/images/2020/12/14/toyota-mirai-2021-3.jpg)
![Image](/toyota/images/2020/12/14/toyota-mirai-2021-2.jpg)
A második generációs Toyota Mirai, amely hatalmas technológiai fejlődést képvisel elődjéhez képest, a Toyota moduláris GA-L platformjára épül, amely a belső egységek jobb elrendezését és tágasabb ötüléses utastér kialakítását, valamint egy harmadik hidrogéntartály beépítését is lehetővé tette, ami kulcsszerepet játszott abban is, hogy a hatótáv 30 százalékkal, mintegy 650 kilométerre növekedjen.
A gazdaságossági jellemzők mellett a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva sokkal trendibbé, érzékekre hatóbbá tették a Mirai kisugárzás is, amelynek formavilága a felsőkategóriás luxus szedánokat idézi. Ha mindez nem volna elég, az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették, emellett teljesen átdolgozott hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot építettek a GA-L platformra, aminek köszönhetően ideális, 50:50 arányú lett a tömegeloszlás.
A gazdaságossági jellemzők mellett a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva sokkal trendibbé, érzékekre hatóbbá tették a Mirai kisugárzás is, amelynek formavilága a felsőkategóriás luxus szedánokat idézi. Ha mindez nem volna elég, az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették, emellett teljesen átdolgozott hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtásláncot építettek a GA-L platformra, aminek köszönhetően ideális, 50:50 arányú lett a tömegeloszlás.
Nem csoda, ha mindennek fényében a Toyota arra készül, hogy rövid időn belül világszinten megtízszerezi a Mirai eladásait, nagymértékben hozzájárulva a jövő abszolút zöld technológiájának még szélesebb körű megismertetéséhez.
A Toyota (és a Hidrogén Tanács többi tagjának) elképzelése szerint a jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz.
Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és még akár az otthoni felhasználásban is.
A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és könnyedén, bármikor, bárhová elszállítható.
A Toyota (és a Hidrogén Tanács többi tagjának) elképzelése szerint a jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz.
Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és még akár az otthoni felhasználásban is.
A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és könnyedén, bármikor, bárhová elszállítható.
![Image](/toyota/images/2020/12/14/toyota-mirai-2021-7.jpg)
A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon. Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent a legkülönbözőbb elektromos hajtásláncok széles palettájához.
A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe való.
A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe való.
![Image](/toyota/images/2020/12/14/toyota-mirai-2021-5.jpg)
![Image](/toyota/images/2020/12/14/toyota-mirai-2021-6.jpg)
Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára. A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet. Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki.
A Toyota Mirai megérkezése a hazai újautópiac hosszútávú zöldülésére és az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítására is rendkívül pozitív hatással lehet, és hozzájárulhat ahhoz, hogy hazánk továbbra is a zöld megoldások alkalmazásának európai élbolyába tartozzon.
A Toyota Mirai megérkezése a hazai újautópiac hosszútávú zöldülésére és az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítására is rendkívül pozitív hatással lehet, és hozzájárulhat ahhoz, hogy hazánk továbbra is a zöld megoldások alkalmazásának európai élbolyába tartozzon.