aygo-cross

Harmadszor is Aygo – de még hogyan!

hirdetés

Egyedülálló lesz az új Aygo

Hónapokon át nyugtatta ügyfeleit a Toyota, hogy nem tűnik el kínálatából népszerű kisautója. Március derekán aztán jött a meglepetés: nem csak, hogy megmarad az Aygo, de minden eddiginél célszerűbb és divatosabb lesz.
Amikor a Toyota 2005-ben bevezette az Aygót, egy rendkívül keresett, népszerű szegmens vásárlói számára tette elérhetővé a márkára jellemző minőséget. A kisautó sportos stíluselemeket vegyített aranyos, szeretgetésre termett részletekkel; a karosszéria sarkaiba kitolt kerekek a miniatűr, mindössze 3,4 méteres karosszéria ellenére elfogadható helykínálatot biztosítottak. Ehhez társult a fiatalos belső kialakítás, a kanyarbarát futómű és a kategóriában élénknek számító, 68 lóerős, egyliteres benzinmotor – no és ne feledkezzünk meg a német autóklub, az ADAC megbízhatósági statisztikáiról, amelyek szerint a modell kategóriája egyik legproblémamentesebb tagja volt.
A Toyota tehát magasra tette maga előtt a lécet, ám a 2014-es modellváltáskor kiderült, hogy jó pár trükk volt még a márka tarsolyában. A változatlan tengelytáv és a mindössze 50 mm-es hossznövekedés ellenére hatalmas volt a fejlődés: elődjéhez hasonlóan az új Aygo is a fiatalokat szólította meg, ám a japán képregénykultúra és a rohamosan digitalizálódó generáció nyelvén. Az orr markáns X motívuma nem csak a formanyelvet határozta meg, hanem a különböző felszereltségi szintek, kivitelek és limitált kiadások nevében is megjelent. 2018-tól még erőteljesebb formában folytatódott a bevált stílus, a vásárlók pedig nem tudtak betelni az aprósággal: a ráncfelvarrást követően többet adtak el az autóból, mint valaha.
Az Aygo felett ezzel együtt sokan kongatták a vészharangot. Európa-szerte látványosan csökken a miniautók iránti kereslet, részben a fizetőképes ügyfélkör szűkülése, részben a felsőbb kategóriákban terjedő szabadidőjárművek népszerűsége miatt. Több szereplő is bejelentette, hogy kivonul a piacról; nem véletlenül hangsúlyozta a Toyota, hogy ragaszkodik a szegmenshez, amelynek oly sokat köszönhetett Európában.
Március elején bemutatta leendő miniautójának műszaki alapjait – a Yaris módosított padlólemezét –, ám még ekkor sem lehetett tudni arról, hogy folytatódik-e az Aygo története, vagy új modellsorozatot nyit a Toyota. Két héttel később aztán véget értek a találgatások: Aygo X néven lenyűgözően látványos mikro-szabadidőjárművet mutatott be a márka. Noha a pontos méretekről egyelőre nincsenek információk, biztosan állíthatjuk, hogy kisebb lesz az európai piacon elérhető bármely egyéb crossovernél, és ezáltal egy vadonatúj piaci rést tár fel ügyfelei előtt.
A hangsúlyos, tagolt orrkialakítás, a hatszög alakú hátsó szélvédő és a C oszlop hátrafelé mutató nyílhegy formája tökéletesen folytatja az első két Aygo által kijelölt formai irányt. Az Európában tervezett jármű egyelőre csupán tanulmány, és az igazat megvallva abban sem lehetünk biztosak, hogy egyedül képviseli majd a Toyotát az A szegmensben. Ahogy ugyanis a Corollából és a Yarisból készült Cross változat, amolyan fél-szabadidő-járműves átiratként, úgy elképzelhető, hogy az Aygo Cross (hiszen a név így is olvasható) mellett továbbra is a kínálatban marad egy tradicionális kivitelű Aygo. Erről azonban hiába is kérdeznénk egyelőre a Toyota képviselőit, marad tehát a türelmes várakozás, és a megnyugtató tudat, hogy akármi történik, az Aygo neve és szellemisége tovább él Európában.