Vitorlát bontott a Balatonon a Suzuki

Vitorlát bontott a Balatonon a Suzuki

hirdetés
Július második felében két világszínvonalú sportesemény zajlott a Balatonon: a hagyományos Kékszalag tókerülő vitorlásverseny, és a Techno293 Szörfvilágbajnokság. A Suzuki az elsőn versenyzőként, a másodikon főtámogatóként vett részt.
A vitorlázás a világ alighanem legősibb technikai sportja. A nem közlekedési, szállítási célú hajózás gyökerei a XVII. századra vezethetők vissza; a világ első jachtklubját több, mint 300 évvel ezelőtt alapították az írországi Corkban. Az új kori olimpiai játékok programján a kezdetektől szerepel a vitorlázás (bár objektív okokból először 1900-ban szálltak vízre az olimpikonok), az azóta eltelt, közel 130 év alatt pedig hatalmas fejlődésen ment át a sportág éppúgy, mint maguk a hajók. A modern anyagtudományok, a számítógépes modellezés, a digitalizáció itt is egyre nagyobb szerephez jutott – egy mai, modern hajó ugyanúgy csak legalapvetőbb szerepét tekintve mutat hasonlóságot a hőskor konstrukcióival, ahogy a korai automobilok tudása sem összemérhető már napjaink autóinak képességeivel. Vegyük például a katamaránokat, amelyeknél jóformán újra kell tanulni a vitorlázást az egytestű hajókhoz képest, cserébe akár kétszeres átlagsebességre képesek a Balatonon vagy más nyílt vizeken.
Részben ez a párhuzamos evolúció hívta fel a Magyar Suzuki mint autógyártó figyelmét a vitorlás sportra. Mindkét terület igyekszik mind többet kihozni a rendelkezésükre álló lehetőségekből, miközben folyamatosan tágítani igyekeznek a működésüket meghatározó kereteket. Legalább ugyanennyi nyomott ugyanakkor a latban az a magától értetődő, napjaink kontextusában mégis évről évre egyre nagyobb jelentőséggel bíró szempont, hogy a vitorlázás a lehető legfenntarthatóbb technikai sport.
A járművek „üzemanyaga” a közvetlenül hasznosított szélenergia, károsanyag-kibocsátásról egyáltalán nem beszélhetünk, természetközeliségről annál inkább. És persze ott van az emberi tényező, amely a sportban ugyanúgy döntő jelentőséget nyer, mint az autóiparban, azon belül is elsősorban a japán autógyártóknál: az egyéni felkészültség, a legmagasabb szintű tudás elengedhetetlen, ugyanakkor csapatként kell dolgozni, teljesíteni és gondolkodni.
Egy szó, mint száz, a július 18. és 20. között megrendezett, 2024-es balatoni Kékszalagon, amelyen immár ötvenhatodik alkalommal gyűltek össze a versenyzők, hogy minél rövidebb idő alatt kerüljék meg a magyar tengert, a Team Suzuki katamaránja is ott állt a rajtnál.
A nevet, a színeket és a hátteret a Magyar Suzuki biztosította, a tapasztalatot és magát a hajót pedig az az összeszokott csapat (Büki Gábor kormányos, valamint ábécésorrendben Büki Zsolt, Kelemen Tamás, Kertész Ágoston, dr. Lukács Krisztián, Rozsnyai Domonkos és Simon Benjámin Ruben), amely egészen a tavalyi évig HUN3 néven vitorlázott az élmezőnyben. A számos magyar és világbajnokot, válogatott sportolókat tömörítő Mannschaft saját tervezésű és gyártású vitorlája rendkívül impozáns felületet biztosított a vízen a Suzuki ismert logójának.

Az együttműködésre még a Suzuki központjában, Hamamacuban is felfigyeltek, hiszen az példaértékűen testesíti meg mindazon értékeket, amelyeket a márka képvisel: az előremutató technológiát, a hozzáadott emberi értéket és a dinamikus arculatot.
Alighogy véget ért a Kékszalag, ahol a Suzuki Team a csapat hagyományaihoz híven a legjobb tízben végzett (sőt, másodpercekkel maradtak csupán ki a top 5-ből), a tavat jóval kisebb vitorlával szerelt, ám annál nagyobb számban felsorakozó sporteszközök vették birtokba. A Techno 293 és Techno 293 Plus szörfvilágbajnokság a Suzuki főtámogatásával látogatott el a Balatonra. A magyar tengeren soha nem rendeztek még ilyen léptékű szörfversenyt: 18 ország 340 versenyzője több korosztályban (U13, U15, U17 és felnőtt), 15 futamon mérte össze tudását.
Az egy héten át tartó világbajnokság megint csak testhezálló „feladat” volt a Suzuki számára, hiszen a Techno 293 ugyanazt a szemléletet képviseli a szörfözés világában, mint a Suzuki az autóiparban. Megfizethető, ugyanakkor sokoldalú, minden esetben könnyen, de szükség esetén akár élvezetesen is vezethető, tanuláshoz éppúgy megfelel, mint versenyzéshez – amint azt a Balatonfüreden megszervezett világbajnokság is igazolja. A 2024-es év (és remélhetőleg az ezt követőek is) tehát a vitorlázás jegyében telt a Suzukinál, ugyanakkor ne feledjük, hogy a márka más módon is kötődik a hajózáshoz.
Négyütemű hajómotorjai a legismertebbek közé tartoznak a világon, azt azonban nem mindenki tudja, hogy a Suzuki motorjai hamarosan elkezdhetik megtisztítani a világtengereket, köszönhetően annak a mikroműanyag-szűrőnek, amelyet jó ideje fejleszt és tökéletesít a gyártó.

Fontos: Képek forrása: Suzuki, Kollmann András