Előre megmutatta tíz évét a Suzuki

Előre megmutatta tíz évét a Suzuki

hirdetés
Az energiafelhasználást minimalizáló technológiák, szénsemleges társadalom és élvezetes közlekedés: címszavakban ezek a Suzuki hosszú távú célkitűzései.
Tíz év mindig is hosszú idő volt, ám ma, amikor az autóipar a digitalizációnak és a villamosításnak köszönhetően soha nem tapasztalt ütemben fejlődik és változik, különösen nehéz megjósolni, hogy milyen fejlemények várnak ránk az előttünk álló évtizedben. Valamivel könnyebb a dolga az olyan vállalatoknak, mint a Suzuki Motor Corporation, amely következetesen ragaszkodik azokhoz a kompetenciákhoz és piaci szegmensekhez, amelyekben hosszú ideje a világ legjobbjai közé tartozik. Ezzel együtt sem lehet pontos előrejelzésekbe bocsátkozni, az irányokat azonban ki lehet jelölni, és ezt júliusi sajtókonferenciáján meg is tette a Suzuki.

A jövőkép legfőbb célkitűzése az energiafelhasználás minimalizálása, méghozzá a vállalat minden tevékenységében. Ennek érdekében öt elsődleges területen lesz szükség a meglévő megoldások optimalizálására, az innovatív fejlesztésre.
Az első ilyen terület a kis tömegű, mégis biztonságos vázszerkezetek fejlesztése. A Suzuki hagyományosan kisautó-szakértőnek számít, ám a további eredmények eléréséhez nem elegendő a bevált megoldásokat alkalmazni. Az erőforrások szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésén túl mérsékeli kell a nyersanyagok előállítása és feldolgozása, valamint a gyártás során felszabaduló káros anyagok mennyiségét is. Ami a konkrét járműveket illeti, még jobban ki lehet aknázni a Heartect platformban rejlő tartalékokat, új generációs anyagok és gyártási módszerek segítségével csökkenteni a tömeget, és ezáltal a szénkibocsátást.
A Suzuki már évek óta komoly eredményeket ér el a villamosítás terén – Esztergomban már csak hibrid modelleket gyárt európai piacokra, és hamarosan érkezik a márka első tisztán elektromos típusa is. A részben vagy teljesen elektromos modellekkel szemben minden piacon és térségben eltérő elvárásokat támasztanak az ügyfelek (a rendelkezésre álló megújuló energia mennyiségétől, illetve a felhasználási feltételektől függően), a Suzuki ezért arra törekszik, hogy a lehető legcsekélyebb energiafelhasználású technológiákat valósítsa meg. Ennek érdekében a vállalat alapvető stratégiájával (sosokejtanbi – kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb, szépség) összecsengő fejlesztésre van szükség: apró és kis tömegű, nagy hatásfokú villanymotorokat, valamint kis méretű, könnyű akkumulátorokat fognak fejleszteni és beépíteni az elkövetkező jármű-generációkba.
A belső égésű motorokat sem szabad elhanyagolni. Ezen a téren a kiemelkedően jó hatásfokú Z12E motor adhatja a kiindulási alapot a jövő fejlesztéseihez: a motort szélesebb körben tervezi alkalmazni a Suzuki, valamint új generációs hibrid technológiákkal és szénsemleges üzemanyagokkal kívánja társítani azokat.

Napjaink legerősebb trendje – és legnagyobb kihívása – a szoftveralapú jármű (SDV) koncepciója, ami a technológiák folyamatos fejleszthetőségét vetíti előre. A Suzuki az ebben rejlő lehetőségeket úgy kívánja kiaknázni, hogy folyamatosan mérsékelhesse termékeinek energiafelhasználását. Ehhez a kézzel fogható és virtuális nyersanyagok alkalmazását is optimalizálni kell: nem elég a bevált platformokat, technológiákat egymás után több típuscsaládnál is hasznosítani, ugyanezt kell tenni a szoftverekkel is, így jelentős fejlesztési költség és idő takarítható meg.
Végül, de nem utolsósorban az újrahasznosítás jelentőségére hívta fel a figyelmet a Suzuki: a jelenlegi, lineáris gazdaságot fel kell váltania a körkörös gazdálkodásnak, és ehhez elengedhetetlen, hogy a termékek egyszerűen elemeikre bonthatók, az egyes komponensek pedig könnyen újrahasznosíthatók, újra felhasználhatók legyenek.