Sportos és takarékos – létezik ilyen?
Turbómotorral és 48 voltos hibrid hajtással próbál egyszerre sportos és zöld is lenni a megújult, a korábbinál gyengébb Swift Sport.
Október elején, a Suzuki hibridesítési hullámának befejező lépéseként már kipróbálhattuk a megújult, 2017-ben bemutatott és kicsit felfrissített Swiftet, most pedig a szintén modernizált, a harmadik generációnál tartó Sport változatot hajthattuk egy hétig.
A mezei Swiftekhez hasonlóan sajnos az izmosabb, ígéretes külsejű változat is elerőtlenedett, és a gyorsulása is romlott, egy egész másodpercet. Cserébe a 48 voltos lágy-hibrid rendszerével egész takarékosan lehet vele közlekedni. Kérdés, ezt várjuk-e el egy olyan autótól, aminek a nevében ott virít a “Sport” szó is.
A 3890 milliméter hosszú, 1735 mm széles, 1495 mm magas és 2450 mm-es tengelytávú, zömök, jó kiállású kisautó külsejének tervezésekor egész visszafogottan bántak a sportos kiegészítőkkel.
A mezei Swiftekhez hasonlóan sajnos az izmosabb, ígéretes külsejű változat is elerőtlenedett, és a gyorsulása is romlott, egy egész másodpercet. Cserébe a 48 voltos lágy-hibrid rendszerével egész takarékosan lehet vele közlekedni. Kérdés, ezt várjuk-e el egy olyan autótól, aminek a nevében ott virít a “Sport” szó is.
A 3890 milliméter hosszú, 1735 mm széles, 1495 mm magas és 2450 mm-es tengelytávú, zömök, jó kiállású kisautó külsejének tervezésekor egész visszafogottan bántak a sportos kiegészítőkkel.
Szemből a hűtőmaszk rácsának mintája tér el a lakossági Swiftétől, oldalt karbonmintás küszöbborítás sportosít, míg hátul a dupla, ezüst kipufogók és a szintén karbonmintás műanyagból készült diffúzor felel ugyanezért. Van még szolid tetőspoiler és büszke Sport felirat is hátul, a Swift felirat és a Hybrid embléma közép ékelődve. A rikító sárga fényezésnek a feketén hagyott A és B-oszlopok adnak egy kis ízt, illetve a C-oszlopba is belenyúlik a feketeség, és onnan kandikálnak ki a hátsó ajtók kilincsei is.
Beülve, ha agyoncsapnak sem tudnám kiszúrni, változott-e valami a ráncfelvarrással, szóval szerintem pont ugyanaz a fekete alapba illesztett piros betétekkel feldobott berendezés várja itt is az utasokat, mint korábban. Az anyaghasználat elég vegyes, a nagyobb felületek olcsóbb, kemény műanyagból készülnek, de néhány gyakrabban fogdosott helyen feltűnnek puhább felületek is. A piros díszvarrás az üléseken, a kormányon és a váltószoknyán is klasszul néznek ki. A sportos hangulatú ülés jó oldaltartású, az én 75 kg-os, kaszáspók alkatomat is szuperül megtámasztotta, ami jó dolog, viszont így nehéz elképzelni, hogy egy mázsa körüli emberrel is képes-e ugyanezt megcsinálni.
Beülve, ha agyoncsapnak sem tudnám kiszúrni, változott-e valami a ráncfelvarrással, szóval szerintem pont ugyanaz a fekete alapba illesztett piros betétekkel feldobott berendezés várja itt is az utasokat, mint korábban. Az anyaghasználat elég vegyes, a nagyobb felületek olcsóbb, kemény műanyagból készülnek, de néhány gyakrabban fogdosott helyen feltűnnek puhább felületek is. A piros díszvarrás az üléseken, a kormányon és a váltószoknyán is klasszul néznek ki. A sportos hangulatú ülés jó oldaltartású, az én 75 kg-os, kaszáspók alkatomat is szuperül megtámasztotta, ami jó dolog, viszont így nehéz elképzelni, hogy egy mázsa körüli emberrel is képes-e ugyanezt megcsinálni.
Kormánya alul lapított és rengeteg különböző gomb található rajta, amiket vakon, az útra koncentrálva is könnyű kezelni.
Hat óránál kezdődő számozású műszerfala két nagy, kerek, mutatós műszerből áll, amelyek piros betéteket kaptak, illetve a számlapba integrálva olvasható le a hűtőfolyadék hőmérséklete és az üzemanyagszint is, közöttük pedig a színes kijelző trónol, ami igény szerint a sebességtől a hibrid rendszerben történő energiamozgásig, sok mindent tud megjeleníteni.
Annak ellenére, hogy a Swift elég picike – bőven kurtább 4 méternél -, a második sorban is van annyi hely, hogy 190 centiméterrel se kelljen kényelmetlenül feszengeni. Ugyan az üléspozíció elég egyeneshátas, de legalább sem a térd, sem a fej nem súrlódik semmin utazás közben. Egyedül a beszállás lehet macerás.
Hat óránál kezdődő számozású műszerfala két nagy, kerek, mutatós műszerből áll, amelyek piros betéteket kaptak, illetve a számlapba integrálva olvasható le a hűtőfolyadék hőmérséklete és az üzemanyagszint is, közöttük pedig a színes kijelző trónol, ami igény szerint a sebességtől a hibrid rendszerben történő energiamozgásig, sok mindent tud megjeleníteni.
Annak ellenére, hogy a Swift elég picike – bőven kurtább 4 méternél -, a második sorban is van annyi hely, hogy 190 centiméterrel se kelljen kényelmetlenül feszengeni. Ugyan az üléspozíció elég egyeneshátas, de legalább sem a térd, sem a fej nem súrlódik semmin utazás közben. Egyedül a beszállás lehet macerás.
Csomagtartója a alapfelállásban 265 literes, amit egészen 579, illetve maximálisan 947 literre lehet tovább bővíteni a defektjavító készlettel szállított autók esetében. A háttámlák lehajtása után nem lesz sík a felület, amire pakolni lehet és más extra rekesz sincs a csomagtartóban.
Mindössze egyetlen motorral rendelhető a Swift Sport, ez pedig az 1,4 literes, 130 lóerős, turbós, négyhengeres benzines, ugyanez dolgozik a Vitarában, és az S-Cross-ban is. A K14D kódjelű motorra épülő, 48 voltos hibrid rendszer elektromos motorja 10 kW-os, és 53 Nm nyomaték leadására képes, ami a jobb első ülés alatt található lítiumion akkumulátorból kapja az energiát. Tisztán elektromos üzemre nem képes az autó, csupán a motorfék üzemben visszanyert energiával gazdálkodik, ez indítja a motort, és ha kell az autó gyorsításába is besegít.
Igaz, plusz lóerőkkel nem kell matekozni, hiszen erősebb nem lesz a villanymotortól a rendszer, csupán a benzinmotor terhelését, fogyasztását csökkenti. Maga az 1,4-es benzinmotor a korábbinál gyengébb lett, 140 helyett már csak 130 lóerős csúcsteljesítményre képes. Emellett persze a gyorsulás is romlott, itt egy másodperc a veszteség: 8,1 helyett 9,1 másodperc kell az új, 48 hibrid rendszerrel – és 15 kilogrammnyi extra tömeggel -nehezített Swift Sportnak a 100-as tempó eléréséhez.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/12/10/suzuki-swift-sport-teszt-2020/#
Mindössze egyetlen motorral rendelhető a Swift Sport, ez pedig az 1,4 literes, 130 lóerős, turbós, négyhengeres benzines, ugyanez dolgozik a Vitarában, és az S-Cross-ban is. A K14D kódjelű motorra épülő, 48 voltos hibrid rendszer elektromos motorja 10 kW-os, és 53 Nm nyomaték leadására képes, ami a jobb első ülés alatt található lítiumion akkumulátorból kapja az energiát. Tisztán elektromos üzemre nem képes az autó, csupán a motorfék üzemben visszanyert energiával gazdálkodik, ez indítja a motort, és ha kell az autó gyorsításába is besegít.
Igaz, plusz lóerőkkel nem kell matekozni, hiszen erősebb nem lesz a villanymotortól a rendszer, csupán a benzinmotor terhelését, fogyasztását csökkenti. Maga az 1,4-es benzinmotor a korábbinál gyengébb lett, 140 helyett már csak 130 lóerős csúcsteljesítményre képes. Emellett persze a gyorsulás is romlott, itt egy másodperc a veszteség: 8,1 helyett 9,1 másodperc kell az új, 48 hibrid rendszerrel – és 15 kilogrammnyi extra tömeggel -nehezített Swift Sportnak a 100-as tempó eléréséhez.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/12/10/suzuki-swift-sport-teszt-2020/#