A Suzuki hosszú története tele van megbízható terepjárókkal, a Vitarák generációitól kezdve a Jimny (született Samurai) egymást követő kiadásaiig. A felhasználási terület nem minden esetben volt azonos, egy valami azonban mindvégig összekötötte ezeket az emblematikus modellsorozatokat: nem tekintették kísérleti nyúlnak az ügyfelet. Minden felesleges sallangot, frissen felkapott trendet nélkülöztek, a lényeget viszont masszívan túltervezték, így többszörösen is megbízható, kis túlzással tudatosan sem tönkretehető autókként vonultak a történelemkönyvekbe. Amikor tehát a brit Warranty Solutions Group (WSG) a hozzá benyújtott garanciális igények alapján összeállította a legmegbízhatóbb terepesek listáját, előzetesen is komolyabb összegben fogadtunk volna arra, hogy valamelyik Suzuki SUV az élmezőnyben végez majd. Így is lett, ám a győztes modell mindenkit meglepett: az ugyanis a márka legkisebb crossovere, az Ignis volt.
Egy meghosszabbított garanciát nyújtó szolgáltató kiterjedt adatbázisa alapján meghatározta, melyik terepjáróval mennyi baj van. A végeredmény váratlan, bár nem meglepő…
A felmérésben azt figyelték, hogy a tizennyolc legnépszerűbb SUV típusra kötött meghosszabbított garanciális szerződések hány százalékában nyújtottak be javítási térítési igényt az előző tizenkét hónap során. A Suzuki Ignis esetében az arány mindössze 3,57 százalék volt – összehasonlításként: a lista utolsó helyén álló (brit gyártású prémium-) terepjáró csaknem tízszer rosszabb, 33,3 százalékos hibaarány miatt szégyenkezhetett.
„A terepjárók piaca padlógázon gyorsít részben az ügyfelek elvárásai, részben a gyorsan fejlődő technológiák miatt” – világított rá a szegmens jelentőségére Martin Binnee, a WSG-csoport operatív igazgatója. „Az elmúlt öt évben elismerésre méltó növekedést mutattak a szabadidőjárművek, az ügyfelek olyan autókra vágynak, amelyek sokoldalúak, tágasak, terepen sem jönnek zavarba, és kielégítik a modern életstílus követelményeit.”
„Bármennyire robusztusak, a modern szabadidőjárműveknek is van Achilles-sarka: ezek a modern elektromos és elektronikus rendszerek. Egyre fejlettebb technológiákkal találkozunk, és az autók egyre nagyobb mértékben támaszkodnak ezekre, ami bonyolulttá teszi őket. A 2023 novemberét követő egy évben hozzánk benyújtott garanciális igények 24 százaléka – csaknem a negyede – ilyen jellegű meghibásodások miatt történt.”
Ezen a ponton különösen fontos a Suzuki hagyományos megbízhatósága – hogy mást ne említsünk, a márka 2023-ban és 2024-ben is az élen végzett a What Car? autós szakfolyóirat megbízhatósági felmérésén –, hiszen hamarosan piacra lép minden idők legfejlettebb Suzukija, az E Vitara.
Ezen a ponton különösen fontos a Suzuki hagyományos megbízhatósága – hogy mást ne említsünk, a márka 2023-ban és 2024-ben is az élen végzett a What Car? autós szakfolyóirat megbízhatósági felmérésén –, hiszen hamarosan piacra lép minden idők legfejlettebb Suzukija, az E Vitara.
A tisztán elektromos szabadidőjármű a ma elérhető kényelmi és biztonsági funkciókat nyújtja majd, ám ezek várhatóan – az eddigi tapasztalatokból kiindulva – a versenytársakkal ellentétben nem megkeserítik, hanem egyszerűsítik majd az ügyfelek életét.