A Suzuki a magyar vásárlók abszolút kedvence

A Suzuki a magyar vásárlók abszolút kedvence

hirdetés
A 2024-es évben újfent a Suzuki adta el a legtöbb új személyautót Magyarországon.
Három kategóriában is diadalmaskodott a kisautó-specialista.
A Suzuki hazai gyárának üzembe állása, azaz 1992 óta idén huszonegyedik alkalommal bizonyult piacvezetőnek Magyarországon a japán autómárka: 15 732 eladott autóval a teljes piaci forgalom 12,94 százalékát tudhatta magáénak az autógyártó. 20 eladott Suzukiból 17-et (85,7%) a cég két esztergomi gyártású típusa, a Vitara és az S-Cross tett ki.

Miután egy évvel korábban az impozáns modellváltás nyomán a nagyobb S-Cross átvette a vezetést a házon belüli rangsorban, 2024-ben ismét a Vitara vitte a prímet: 6683 eladott példánnyal ez volt tavaly Magyarország legkedveltebb típusa; az S-Cross alig lemaradva, 6607 darabbal volt a második legnagyobb számban forgalomba helyezett modell.
Míg az S-Cross és a Vitara a szubkompakt (városi) szabadidőjárművek mezőnyében versengett a vevők kegyeiért (ketten együtt a szegmens közel felét, 44,8 százalékát fedték le,) a 2025-ös RJC Japán Év Autójának megválasztott új generációs Swift a kisautók között vezette az eladásokat. 1867 eladott példánnyal a népes szegmens bő ötödét (20,55%) fedte le az immár csak hibrid hajtáslánccal forgalmazott, de kézi és CVT sebességváltója, illetve első- és összkerékhajtása jóvoltából széles választékot kínáló ferde hátú modell.
Bár a Suzuki hagyományos profilja miatt elemzésünkben a személyautókra összpontosítunk, feltétlenül említést érdemel az a modell, amely eredetileg négyüléses személyszállítóként debütált Európában, 2024-ben azonban már csak kisáruszállító-kivitelben volt elérhető. Természetesen a Jimnyről van szó, amely 863 literes rakterével, 916 mm hosszú padlójával, akár 1,3 tonna vontatható tömegével, valamint felezővel is felszerelt összkerékhajtásával olyan speciális szállítási képességeket vonultat fel, amelyekkel másutt nem találkozunk a piacon.
Ezzel együtt is élünk a gyanúperrel, hogy a személyautó-alapú könnyű haszonjárművek szegmensében elért 32,3 százalékos részesedés részben nem a kiemelkedő közúti és terepalkalmasságnak, hanem a Jimny ellenállhatatlan stílusának volt köszönhető – a nem egészen 3,5 méteres Suzuki puszta megjelenésével megnyeri magának a szemlélőt.
Korai még megmondani, hogy mit hoz a Suzuki számára a 2025-ös esztendő az eladások terén. Az mindenesetre bizonyos, hogy ebben az évben új korszak kezdődik a márka életében: a tisztán elektromos hajtású e-Vitara piaci bevezetésével a márka irányt vált, magasabbra pozícionálja magát – egyben egy olyan ultramodern, innovatív technológiai platformot vezet be, amely a jövőben további típusok alapjául is szolgál majd.