Renault-Stand-solutrans

Új Renault haszonjárművek: mesteri négyes

hirdetés
Lendületes offenzívát indít a Renault a kishaszonjárművek piacán. A gyár 2021 őszén mutatott be négy új, izgalmas modellt, amelyek közül már csak egy kapható dízelmotorral, a másik háromban viszont elektromos, illetve hidrogénhajtás működik.
Az első újdonság az Európában igazi bestsellernek számító – és az Év Nemzetközi Haszonjárművének is megválasztott – Kangoo elektromos változata, ami 2022 tavaszától jelenik meg a piacon. A Kangoo Van E-Tech Electric praktikus áruszállítónak ígérkezik, hiszen 300 km-es hatótávolságot kínál a WLTP vegyes ciklusa szerint, amivel bőven megfelel a legtöbb áruszállító vállalkozás elvárásainak. Annál is inkább, mert a 122 lóerős villanymotort tápláló, 45 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor háromféle töltővel is használható lesz, és ezek egyike a 80 kW-os egyenáramú gyorstöltő, amellyel 30 perc alatt 170 kilométerre elegendő energiát tud majd felvenni az akku. Legalább ennyire fontos, hogy a kétféle tengelytávolsággal is kapható elektromos változat teherbírása (600/800 kg) és raktérkapacitása (3,9/4,9 m³) változatlan marad.
Megújul a népszerű Trafic furgon is: az orrkialakítás robusztusabb és dinamikusabb lesz, az utasteret pedig teljes egészében áttervezték, így még kényelmesebb és praktikusabb. A motorpalettán megjelennek az új, 110-170 lóerős Blue dCi blokkok, míg a sofőr munkáját könnyen csatlakoztatható, több információval szolgáló fedélzeti technológiák könnyítik meg.

A Renault nagyméretű elektromos áruszállítója, a Master E-Tech Electric egy 52 kWh kapacitású akkumulátort kap, amivel a hatótávolsága (WLTP vegyes ciklusban) 195 km-re nő. A jövő tavasztól kapható furgon 22 kW-os egyenáramú töltőjével mindössze két óra kell ahhoz, hogy 80 százalékra töltsék az akkut. És ha már a Masterről ejtettünk szót, időzzünk még egy kicsit a Renault legnagyobb haszonjárművénél, amiből egy hidrogénhajtású prototípust is készített a francia gyártó.
A H2-Tech kivitel ugyanúgy villanymotoros, azaz használat közben nem bocsát ki káros anyagokat. Az elektromos energiát azonban nem akkumulátorokban tárolja, hanem a fedélzeten állítja elő. Erre szolgál az üzemanyagcella, amely a nagynyomású tartályokban tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásából fejleszt áramot; a folyamat egyetlen mellékterméke a víz. A november derekán bemutatott fülkés alváz 250 kilométert képes megtenni akár 19 m³ rakománnyal, de más konfigurációk is elképzelhetők, a dobozos furgontól a kisbuszig, méghozzá eltérő – akár 500 kilométeres – hatótávolságokkal.
Mégsem véletlen, hogy a hidrogéntartályait a hossztartók között hordó, fülkés alvázat prezentálta a gyártó, hiszen fontos üzenet, hogy a forradalmian újszerű hajtáslánc tetszőleges felépítménnyel, egyedi átalakításokkal is társítható. Ez ugyanis rengeteg haszonjármű-vásárló számára elsődleges szempont, és a Renault kifejezetten jó ebben: a márka egyedül Franciaországban 63, világszerte pedig összesen 400 olyan licencelt műhellyel áll szoros kapcsolatban, amelyek képesek kifogástalanul megépíteni az egyedi elképzelések szerint megtervezett felépítményt. A cikkünkben felsorolt premiereknek otthont adó Solutrans szakkiállításon a Renault standján 15 haszonjárműből 13 éppen ezeket az átépítési lehetőségeket mutatta be hűtőkocsikkal, műhelyautókkal, emelőkosaras vagy éppen billenőplatós felépítményekkel.