Image

Renault Zoé siker Európában

hirdetés

A Renault Zoe Európa kedvenc villanyautója

2020-ban hatalmas hajrával visszaszerezte elsőségét a tisztán elektromos személyautók európai eladási listáján a Renault Zoe. Soha nem volt még ennyire népszerű a márka kis villanyautója – igaz, ilyen kiváló sem volt még.
Tavaly hajszál híján 100 000 Renault Zoe talált gazdára Európában, több mint kétszer annyi, mint egy évvel korábban, derül ki a JATO piacelemző szervezet jelentéséből. A modell évtizedes története messze legsikeresebb évének már harmadik generációs kiadásával futott neki, és a vásárlók szemmel láthatóan nagyra értékelték a változásokat.
A 2019 harmadik negyedévétől forgalmazott, vadonatúj Zoe minden kulcsfontosságú területen többet kínál közvetlen elődjénél. Az akkumulátor kapacitását azonos befoglaló méret (azaz változatlan férőhely) mellett 52 kWh-ra növelték a mérnökök, így a modell WLTP-norma szerinti hatótávolsága eléri a 395 kilométert – ez 25 százalékkal több, mint amit az elődmodell nyújtott. Nem csak messzebb megy, de gyorsabban is tölthető az új Zoe, köszönhetően az új, akár 50 kW teljesítményre képes, egyenáramú töltőrendszernek, amellyel fél óra alatt 150 kilométerre elegendő energiát vehet magához az áramvonalas kisautó. Egyfázisú fali töltőbokszról kevesebb mint 9 és fél óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor, 22 wattos, háromfázisú töltővel a folyamat időtartama 3 órára csökkenthető.
Nem csak a bemenő teljesítményt növelte a Renault: az R110 mellett megjelent a kínálatban az R135 típus, amely a nevéhez híven 135 lóerő (100 kW) motorteljesítménnyel és 245 Nm forgatónyomatékkal biztosít dinamikus gyorsítóképességet, és ezzel együtt élvezetesebb, egyszersmind komfortosabb vezethetőséget. Az autópálya-felhajtókon szuverén magabiztossággal teljesít a Zoe: a gyengébb verziónál mért 9,3 helyett 7,1 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/órára. A végsebesség 135-ről 140 km/órára változott, álló helyzetből 3,9 helyett 3,6 másodperc alatt éri el az 50 km/órát a Zoe R135.
A hajtáslánc fejlesztésének fontos hozadéka, hogy a Zoe mostantól egyetlen pedállal (azaz fékezés nélkül) is vezethető. A ’B’ üzemmódot választva a gázpedál felengedésére intenzív lassulással válaszol a Zoe, ami nem csak egyszerűbbé teszi vezetését, de az üzemi fékrendszert is tehermentesíti, ami az alkatrészek hosszabb élettartama révén még tovább csökkenti a modell fenntartási költségeit.
A képet digitális műszeregység, akár 9,3 colos központi érintőképernyő, LED-es fényszórók, valamint egy sor új multimédiás és vezetőtámogató funkció teszi teljessé. Az sem mellékes a környezettudatos vásárlók számára, hogy a Zoe fedélzetén alkalmazott burkolatok jelentős részben, az üléskárpitok pedig teljes egészében újrahasznosításból származnak.
Kiváló 2020-as teljesítményével a Zoe évtizedes összeladásai megközelítették a 300 ezer darabot, ám a Renault palettáján nem kell egyedül viselnie a helyi CO2-kibocsátástól mentes mobilitás édes terhét. Vele egy időben, 2010-ben lépett piacra a Kangoo Z.E. elektromos kisáruszállító, amely tíz év alatt közel 60 ezer példányban talált gazdára, és ezzel messze a legnépszerűbb villanymotoros furgon Európában. Szintén forradalmi újdonság volt annak idején a Twizy elektromos mikrojármű, 2020-ban pedig megjelent a kínálatban a Twingo Electric, a karakteres miniautó tisztán elektromos, 82 lóerős változata, amely országúton 180, városban pedig akár 250 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Forrás: JATO