Renault Scénic E-Tech: nem csak azért öko, mert elektromos

Renault Scénic E-Tech: nem csak azért öko, mert elektromos

hirdetés
A villanyautó önmagában legfeljebb használat közben tekinthető környezetbarátnak.  Ahhoz, hogy valóban kíméletes legyen a természettel, gyártójának olyan sokoldalú megközelítést kell alkalmaznia, ahogy a Renault tette a Scénic E-Tech tervezése és gyártása során.
Scénic E-Tech nem egyszerűen a nagy hagyományú Scénic-dinasztia első tisztán elektromos tagja, hanem egyben az első olyan Renault is, amelynél a fejlesztés és a gyártás gyakorlatilag minden állomásánál és eleménél elsődleges szempontként kezelték a környezet védelmét.

A folyamat már a beszerzésnél megkezdődik.

A Scénic alkatrészeinek 54 százaléka Franciaországban, ezek több mint a fele a gyár 100 kilométeres körzetén belül készül, így minimalizálható a szállítmányozással járó károsanyag-kibocsátás.
Az újrahasznosítás, a körkörös gazdaság magától értetődő: a jármű tömegének negyede visszaforgatott nyersanyagokból készül, a fémkomponensek esetében 37 százalék az „újraanyagok” átlagos aránya, míg az ajtók és a gépházfedél esetében 40 százalékban újrahasznosított alumíniumot használnak. A gyártás során keletkező vágási hulladékokat visszajuttatják a nyersanyag-beszállítónak, aki visszavezeti ezeket az alumíniumgyártásba, amivel jelentős mértékben csökken a nyersanyag előállításának szénlábnyoma.
Az utastér számos pontján újrahasznosított vagy megújuló nyersanyagot alkalmaztak: a műszerfal szerkezete 80, a kormánykerék 51 százalékban ilyen természetes alapú (rostmályva, ricinusolaj, pamuthulladék) nyersanyagból készül, a padlószőnyegeket 97,65, a tetőkárpitot 99,5 százalékban műanyag palackokból visszanyert fonalból gyártják.
Az üléskárpit felszereltségi szinttől függően 87-100 százalékban készül reciklált szövetből – az Esprit Alpine szinten 80 százaléknyi PET-palack mellé 20 százaléknyi, hulladékká vált biztonsági övet is kevernek.

Annál, hogy mi mindent használnak a Scénic E-Tech fedélzetén, talán még fontosabb, hogy mit nem: az elektromos családi jármű egyetlen kivitelében sem találkozunk bőrrel, és a krómozott elemek száma is csökkent.

2025-től egyetlen Renault-járműben sem használnak fel természetes bőrt. Nem csak ezeket a jól ismert nyersanyagokat szerzik be újrahasznosításból: a Renault Scénic E-Tech különleges Solarbay napfénytetejéhez fele-fele részben használnak elsődleges gyártású, illetve újrahasznosított üveget.
A Renault az első autógyártó, amely az elektromos hajtóakkumulátorok teljes életciklusára vonatkozóan fenntarthatósági stratégiát dolgozott ki. A Scénic E-Tech moduláris akkumulátorai könnyen javíthatók, élettartamuk végén pedig telepített energiatároló rendszerekben szolgálhatnak további 6-10 éven át – ha pedig ezen is túljutnak, elemeikre szedik őket, és anyagonként elkülönítve visszaforgatják azokat a gyártásba.