Digitális újdonságokkal villant a Renault Captur

Digitális újdonságokkal villant a Renault Captur

hirdetés
Megőrizte a bevált alapokat, de következetesen lecserélt minden olyan részletet, amelyeknél azt a technológia vagy a divat változása megkövetelte. Itt az új a Renault Captur.
Ikonikus kisautót idéző formavilág, de valamivel nagyobb, tágasabb, robusztusabb kiadásban – ezzel az eredeti recepttel szerzett magának több százezernyi rajongót az évek során a Renault Captur. A Clio vonalai jól álltak a városi crossovernek, de idő közben kettős forradalom ment végbe a Renault-nál: az egyikért a modern technológiai szolgáltatások gyors evolúciója, és ebből adódóan rendkívül rövid életciklusa felelt, a másikat pedig az elektromos modellek radikális formai útkeresése váltotta ki.

A márka életében markáns arculatváltás indult útjára, a cég kisautói – amelyek keresettségüknél fogva egyben az egész márka posztermodelljeiként is szolgálnak – pedig maguk is ehhez a villamosított fazonhoz igazodtak.
A Clio megújulását most a Captur követte, az pedig a Renault dizájnereinek a tudását dicséri, hogy a városi crossovernek ezzel együtt sikerült egyéni személyiséget kölcsönözniük.
Egészen sajátos karaktert teremt a hűtőmaszk helyén található, vízszintesen megtört panel. Felső és alsó részének eltérő tónusa ugyanúgy erősíti a szerkezet térbeliségét, mint az áttetsző idomok, amelyek révén úgy fut végig az orr teljes szélességében a Renault logója, mint tóba dobott kő nyomán a hullámok. A tényleges légbevezető funkcióval rendelkező strukturális elemek – a középső nyílás, amely a motor hűtéséről gondoskodik, és a két szélső, amely a felhajtóerő csökkentése mellett a fékek hűtéséért felel – alul, a lökhárítóban kaptak helyet.

Minden felszereltségi szinten LED-ek világítanak a lámpatestekben, kristályszerű szerkezetük légiességét a lökhárító szélébe illesztett, nyílhegy alakú nappali fények horgonyozzák le szilárdan.
Az utastérben hasonlóan merész változásokkal találkozunk. Világújdonság ebben a méretben az Android 12.0 operációs rendszerű infotainment-rendszer, amelynek szolgáltatásaihoz a szintén új, függőleges formátumú, 10,4 colos érintőképernyőn keresztül férhetünk hozzá. Az új Captur kifejezetten ide tervezett applikációkat kínál, a Waze navigációs szoftvertől kezdve a Vivaldi böngészőn át az Amazon Music zenei streamingszolgáltatásig.
További alkalmazások vezeték nélküli frissítések formájában lesznek elérhetők. Magától értetődő a vezeték nélküli okostelefon-integráció, és rendelkezésre állnak a Google Térképek, a Google Asszisztens, valamint további négy tucat Google Play alkalmazás.
A műszeregység szintén megújult, felszereltségi szinttől függően akár 10,25 colos, digitális felület tájékoztatja a vezetőt. Akár négy USB-C aljzat, kettő 12 V-os csatlakozó, valamint vezeték nélküli telefontöltő felület szolgál a személyes berendezések töltésére, a kellemes környezetről opciós napfénytető, valamint 48 színű hangulatvilágítás gondoskodik – utóbbi programozható úgy, hogy félóránként más és más színvilág (nappal melegebb, este hűvösebb tónusok) uralkodjon a beltérben.

Fontos, szimbolikus újdonság, hogy mostantól sem bőr, sem króm nem található a Captur fedélzetén. A Renault teljes palettáját érintő fenntarthatósági törekvés értelmében minimális szénlábnyomú, újrahasznosított szövetanyagból készült kárpitok, illetve festett felületek gondoskodnak a felelősségteljes utazókörnyezetről.
A Renault tavaly útjára indított Human First (elsőbbséget az embereknek) programjának gyümölcse, hogy a megújult Captur 28 új generációs vezetőtámogató funkciót biztosít, amelyek magasabb szintű biztonságot, gondtalanabb vezetési élményt és problémamentes parkolást szavatolnak.
A vezetőtámogatás további fontos eleme a tudatos, takarékos, biztonságos vezetési stílus elsajátítását támogató pontozási rendszer, amely egy százas skálán értékeli a vezető teljesítményét. A frissen hatályba lépő európai szabályozásokhoz igazodva a vezetőnek lehetősége lesz saját döntése alapján kikapcsolni bizonyos biztonsági funkciókat, ezek azonban alapértelmezésben mindig aktívak lesznek.

A változatos, jól súlyozott motorkínálat mindig is a Captur egyik fő erőssége volt, és ez a modellfrissítést követően is így marad. Piactól függően összesen hatféle lehetőség áll rendelkezésre. Az egyliteres turbómotor kézi sebességváltóval rendelhető, benzines kivitelben 90, míg benzin/LPG kettős üzemben 100 lóerő csúcsteljesítményt kínál. Az 1,3 literes, soros négyhengeres egységet 140, 155 vagy 160 lóerőre hangolják, az erőátvitelt hatfokozatú kézi, automata vagy dupla kuplungos sebességváltó biztosítja.
A legfejlettebb opció a korábbról ismert 145 lóerős full hibrid, amely az 1,6 literes, soros négyhengeres benzinmotort kombinálja két villanymotorral (az egyik a hajtásról, a másik a motor indításáról, illetve a fékenergia visszanyeréséről gondoskodik). A rendszer városban használva az üzemidő 80 százalékában egyáltalán nem igényli a benzinmotor beindítását, és ezzel akár 40%-kal takarékosabban üzemeltethető, mint egy hasonló teljesítményű benzinmotor.

Captur Esprit Alpine – a vadonatúj zászlóshajó


A Captur modellfrissítésének fontos eleme egy vadonatúj felszereltségi szint: az Esprit Alpine bevezetése. A név a Renault sportos társmárkájára, az Alpine-re utal, ám ez a kivitel jóval több sportverziónál. Kifejezetten progresszív, igényes változat, amely fekete logóiról, fényes fekete ablakszegélyéről, egyedi abroncsokkal szerelt, 19 colos keréktárcsáiról, aerodinamikai kiegészítőiről könnyen felismerhető.

Az utastérben a nagy arányban újrahasznosított nyersanyagokból készült kárpitokat speciális kidolgozás, a műszerfalat kékesszürke betét díszíti. Az ülések oldalán miniatűr francia zászló, a biztonsági öveken kék öltések, a pedálokon alumíniumbetétek, az ajtóküszöbökön márkajelzéssel ellátott koptatóelemek hirdetik, hogy a városi szabadidőjárművek legelegánsabb képviselőjével van dolgunk.