Renault E-Tech

Renault E-Tech

hirdetés

Renault E-Tech: hibridek minden változatban.


Egy évvel ezelőtt, 2020 első napjaiban mutatta be első öntöltő és plug-in hibrid hajtásláncait a Renault.
Image
Mára négy modellcsaládban mutatkozott be a különösen takarékos, nagy teljesítményű technológia, és ezzel a piac egyik leggazdagabb hibridválasztékát kínálja a Renault.

A forradalmi változások természetüknél fogva robbanásszerűen mennek végbe, az egyik pillanatról a másikra hozva létre valami fejlettebbet, magasabb rendűt.

Így történt ez a Renault-nál is, amikor 2020. január kilencedikén először hirdették meg E-Tech hajtásláncprogramjukat.

Míg más gyártók hajlamosak óvatosan, lépésenként haladni, a Renault fejest ugrott a mély vízbe, és egyszerre két hibridtechnológiával jelentkezett.

Mindkettő az új generációs, 1,6 literes szívó benzinmotornak áthangolt változatára épül, amelyhez két villanymotor, és a márka Forma-1-es tapasztalatát felhasználva megalkotott, kuplung nélküli multi-mode sebességváltó csatlakozik.

Ez a konfiguráció az öntöltő hibrid esetében 140, a hálózatról tölthető hibridnél 160 lóerő rendszerteljesítményt biztosít.
Ami a két villanymotort illeti, az egyik a hajtásban működik közre, a másik az indítómotort helyettesíti, illetve a lassításkor felszabaduló mozgási energiát elektromos energiává átalakítva tölti a hibridakkumulátort.
Image
Ez utóbbi az öntöltő hibrid változat esetében 1,2 kWh kapacitással bír, míg a hálózatról tölthető változat nem csak nagyobb feszültséget (230 helyett 345V), de nagyobb (9,8 kWh) kapacitást is kínál: ennek köszönhetően a kompakt, könnyű Renault Captur E-Tech Plug-in – a technológiát elsőként alkalmazó, új generációs modell – egy feltöltéssel akár 50 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni.
Image
Image
A szintén új generációs Clio E-Tech öntöltő hibrid a sok kicsi sokra megy elvét követve városi üzemben a menetidő akár 80 százalékában (!) képes a benzinmotor nélkül haladni; ugyanitt akár 40 százalékkal fogyaszt kevesebbet az innovatív hajtáslánc, mint egy hasonló teljesítményű benzinmotor. A WLTP-norma szerint mért, átlagos CO2-kibocsátás (98 g/km) és az üzemanyag-fogyasztás (4,4 l/100 km) a legtakarékosabb dízelmotoroknak is becsületére válna. A Captur E-Tech Plug-in ennél is bámulatosabb értékekre képes: teljesen feltöltött akkumulátorcsomaggal 34 g/km CO2-kibocsátást és 1,5 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztást érhetünk el.
Image
Image
Az új generációs, moduláris CMF-B padlólemezre épülő városi modellek után két kompakt típus, a tavasszal bemutatott, új generációs Renault Mégane, majd a 2020 őszén leleplezett, 2021-től kapható Arkana szabadidőjármű kapta meg ugyanezeket a különösen hatékony és kifinomult plug-in (Mégane), illetve öntöltő hibrid (Arkana) hajtásláncokat.
Image
Image
Októberben aztán a Captur kínálatában is bemutatkozott, és 2021 első felétől Európa-szerte megvásárolható lesz a Clióból és az Arkanából ismert full hibrid egység. És ezzel még nem ért véget a fejlesztés: a Captur és az Arkana 1,3 literes benzinmotorra épülő 12 voltos mild hibrid hajtáslánccal is elérhető: a 140 lóerős hajtáslánc hatékony fékenergia-visszanyeréssel és kiterjesztett stop-start funkcionalitással gondoskodik a finomabb, takarékosabb üzemről, méghozzá különösen költséghatékonyan.

Ez a technológia hamarosan a magyar vásárlók számára is elérhetővé válik.