renault-austral

Háromféle hibriddel érkezik a Renault szabadidőjárműve

hirdetés
Idén januárra vált egyértelművé, hogy az új generációs Mégane E-Tech Electric nem magányos hősként érkezik a Renault kínálatába, hanem egy egész modellgeneráció első képviselőjeként vezeti a márka átalakulását. Ekkor mutatta ugyanis meg a Renault annak a vadonatúj típusnak a prototípusát, amely a rendkívül sikeres Kadjar utódjaként hivatott képviselni a márkát abban a piaci kategóriában, ahol 2021-ben 1,2 millió autót adtak el Európa-szerte. Az álcafóliázás ellenére már ekkor egyértelmű volt, hogy a modell a Mégane E-Tech Electric formajegyeit ölti magára, és a márciusi világpremieren bebizonyosodott, hogy a Renault tervezői valóban vadonatúj utat választottak alsó-középkategóriás crossoverüknek.
Az Austral meredeken emelkedő orrát a hatalmas, plasztikusan kiemelkedő márkajelzés és a több szegmensből álló LED-es fényszórókat keretező, jellegzetes nappali fények határozzák meg. A finom horpadásokkal tagolt motorházfedél erőt, a magasan húzódó övvonal biztonságot sugall, és ezeket az erényeket tükrözik az oldalfalak is, amelyek masszív, geometrikus tömbjét dinamikus domborítások tagolják. Amint látni fogjuk, a védelem és a teljesítmény ígéretét messzemenőkig be is váltja az Austral.
Az apró részletek – az alsó légbeömlők mintázatától kezdve a hátsó lámpatestek mikrooptikás kialakításáig – mind kiemelkedő minőségérzetet keltenek. Ez távolról sem illúzió, a Renault az Austral gyártása során minden korábbinál magasabb szintű minőség-ellenőrzési folyamatot vezetett be. Az elegáns megjelenésről fekete és polírozott nemesacél díszítőelemek gondoskodnak, a faron krómozott felirat hirdeti a modell nevét.

Az utastérben hasonlóan igényes, minőségi kidolgozás, valamint bőséges tér fogad. Az utóbbi záloga a 267 centiméteres tengelytáv, a 183 centiméteres szélesség és a 162 centiméteres magasság – az Austral helykínálata a legjobbak közé sorolható a kategóriában, az utasok kényelmét az ergonomikusan kialakított első és hátsó ülések mellett a be- és kiszállítást megkönnyítő, különösen széles ajtónyílások is fokozzák. Nem kevésbé tágas a csomagtartó, amely 500-ról akár 1525 literesre bővíthető, praktikumát hosszában eltolható hátsó üléspad fokozza. A hátsó ülések támlája a csomagtartóból egyszerűen dönthető, illetve állásszögük három fokozatban szabályozható.
Bármilyen tágas és kényelmes az Austral, az utasokat ennél is jobban lenyűgözi majd a futurisztikus, átgondolt berendezés és a prémiumszegmens felé kacsingató anyagminőség. Kiviteltől függően akár 12,3 colos digitális műszeregység és 12 colos, álló formátumú központi multimédia-képernyő szolgál a vezető tájékoztatására és a fedélzeti rendszerek vezérlésére. A két kijelzőt egyetlen hatalmas, karcolásálló üveglap borítja. A leolvashatóság érdekében a kormánykerék felső ívét laposabbra vették a tervezők (szintén lapos a kormány alja; ez a be- és kiszállítást segíti.) Egy harmadik kijelző is helyet kap az autóban: a 9,3 colos head-up display a vezető elé, a szélvédőre vetít ki fontos menetadatokat, így az akár masszázsfunkcióval is felszerelhető ülésben helyet foglaló sofőrnek egy pillanatra sem kell levennie a tekintetét az útról.
Az utas előtti műszerfalpanelt felszereltségi szinttől függően minőségi anyagok borítják. Fokozottan igaz ez a Renault-nál most első ízben alkalmazott Esprit Alpine felszereltségi szinten, amely valóságos luxuskivitel az Austral palettáján. De nem kell a legdrágább kivitelt választani ahhoz, hogy az Austral lenyűgözze az embert: a szokásos szellőzők helyett például a műszerfal teljes szélességében helyezkednek el légbevezető rostélyok, ami egységesebb megjelenést és finomabban szabályozható szellőzést eredményez. Az emelt padlókonzolon praktikus, elegáns csuklótámasz található, a klasszikus könyöklő osztott fedele alatt tágas tárolórekeszt találunk. Az Austral fedélzetén – a Renault legjobb hagyományai szerint – összesen akár 35 liternyi fiók, polc és mélyedés várja az utasok kisebb-nagyobb személyes tárgyait.
A Renault Austral minden motorja hibrid technológiát alkalmaz, méghozzá háromfélét. Az 1,2 literes motorra alapozott full hibrid változat 400 V-os akkumulátorának kapacitása 1,7 kWh, ami a gázelvételkor és lassításkor aktiválódó visszatáplálással együtt bőven elegendő ahhoz, hogy városi használat során a menetidő akár 80%-át tisztán elektromos üzemben tegye meg az autó! A 160 vagy 200 lóerős konfigurációban választható modell 6,8, illetve 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 4,6 l/100 km lehet.
A dízelek helyett kínálja a típus a 130 lóerős rendszer-teljesítményű, 48 voltos mild hibrid hajtásláncot, amely szintén 1,2 literes benzinmotor köré épül. A háromhengeres erőforrás a klasszikus dízelek minden előnyét hozza, a csekély fogyasztástól (5,3 liter/100 km) a dinamikus gyorsítóképességig, ugyanakkor olyan tiszta üzemű, hogy az évek múlva hatályba lépő Euro7-es károsanyag-kibocsátási norma teljesítése sem fog gondot okozni a technológiának. A harmadik hibrid, a 12 V-os mild hibrid változat négyhengeres, 1,3 literes benzinmotort kapott; ennek teljesítménye 140 vagy 160 lóerő lehet, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig akár 6,2 liter/100 km.
Nem szóltunk még a vezetőtámogató funkciókról, pedig az Austral minden eddiginél több, összesen akár 32 különböző, a vészhelyzetre figyelmeztető vagy azt egyenesen elkerülő rendszert kínál a parkolástámogató és sávban tartó funkcióktól a műholdas navigációs rendszerre támaszkodó ökoasszisztensig, amely kereszteződéshez vagy sebességkorlátozáshoz közeledve előre jelzi, hogy érdemes felengedni a gázpedált. A legizgalmasabb „vezetőtámogató” funkció mindazonáltal az összkerékkormányzási rendszere, amely kis sebességnél a korábbinál másfélszer szélesebb tartományban (5°) fordítja el a hátsó kerekeket, és ezzel bámulatosan kedvező, 10 méter körüli fordulókört tesz lehetővé, ha pedig gyorsan haladunk, az elsőkkel azonos irányban fordulnak el a hátsó kerekek (1 foknyit), így stabilizálva a manőverek során az Australt.