Három évvel világpremierje után megújul a Renault Arkana. A technológiai tartalom ezúttal nem változik, a gyár most a felszereltségre és a megjelenésre koncentrált a frissítéssel.
A Renault ügyfelei megszokhatták, hogy a francia gyártó szereti a saját útját járni: számtalan kategóriateremtő típuscsalád mellett innovatív technológiai megoldások sora tanúskodik erről. Nincs ez másként a márka modellfrissítési stratégiájával sem. Vegyük például a 2020 őszén leleplezett Arkanát: bár piaci bevezetése óta két és fél év sem telt még el, a kompakt crossover kupé választéka azóta új motorokkal és kivitelekkel bővült, most pedig megjelenését igazítja a márka arculatához a Renault. Ez egyedülálló lehetőséget teremt a vevők számára, akik így mindig az aktuálisan elérhető legkiválóbb autót vásárolhatják meg.
A megújult Arkana azonnal felismerhető frissített stílusjegyeiről. Ezek közül a hűtőmaszkba integrált Nouvel’R márkalogó a legfeltűnőbb. A fényszórókat összekötő, fényes fekete sávra applikált, síkba süllyesztett embléma a rács új mintázatában is visszaköszön. A rácsszerkezetet alkotó rombuszok kéttónusú körvonalának kifelé haladva változó vastagsága váratlan térbeliséget kölcsönöz a felületnek; a prémiumhatást a mintázat igényes kidolgozása (felszereltségi szinttől függően fényes fekete, selyemfényű vagy sötét króm) erősíti. A lökhárító alsó részén, az alsó szenzorcsoport lefelé szélesedő háza megint csak a rombusz geometriáját idézi, feszes struktúrát biztosítva a légbeömlő-felület sportos rácsozatának.
Hátul szintén fekete sávra ültették az új generációs márkalogót, tovább erősítve a 2023-as Renault Arkana modernebb, elegánsabb, kifinomultabb összképét. Az embléma sötét krómos kidolgozása jelenik meg a típusjelzésben, valamint a kipufogóvégek tónusában, igényes harmóniát teremtve a zárófények finoman sötétített búrájával. Ami a karosszéria többi részletét illeti, a korábban krómozott elemek – a már említett hűtőmaszktól kezdve az oldalablakok keretéig – felszereltségi szinttől függően eltérő kidolgozású (semleges, selyemfényű vagy fényes) fekete kivitelt kaptak.
Hátul szintén fekete sávra ültették az új generációs márkalogót, tovább erősítve a 2023-as Renault Arkana modernebb, elegánsabb, kifinomultabb összképét. Az embléma sötét krómos kidolgozása jelenik meg a típusjelzésben, valamint a kipufogóvégek tónusában, igényes harmóniát teremtve a zárófények finoman sötétített búrájával. Ami a karosszéria többi részletét illeti, a korábban krómozott elemek – a már említett hűtőmaszktól kezdve az oldalablakok keretéig – felszereltségi szinttől függően eltérő kidolgozású (semleges, selyemfényű vagy fényes) fekete kivitelt kaptak.
Az új évjáratú Renault Arkana másik fontos újdonsága az Esprit Alpine felszereltségi szint megjelenése a kínálatban. Ez részben a korábbi R.S. Line helyébe lép, összhangban azzal a stratégiai váltással, amelynek értelmében közel ötven év után búcsúzik a Renault Sport, átadva a stafétát az Alpine társmárkának. Az Esprit Alpine csúcsverzió egyszerre sportos és divatos: az első lökhárító aljára illesztett aerodinamikai perem ugyanazt az exkluzív matt szürke színezést kapta, amivel az első kerékdobra illesztett Alpine-logón, illetve a kéttónusú, 19 colos keréktárcsákon is találkozhatunk. Különleges látványt nyújt az osztott hátsó légterelő; a kivágás a motorházfedélből kiinduló, majd a tetőlemezen végigfutó tagoláshoz igazodik, és valós aerodinamikai előnyt jelent – a még izgalmasabb megjelenésről nem is beszélve.
Az Esprit Alpine kivitel utasterében szintetikus bőr és 100 százalékban természetes forrásokból származó szövetanyagok várják az utasokat. A párnázatot tagoló, hangsúlyos kék öltések nem csak az ajtókárpitokon, de a biztonsági öveken is megjelennek. Az első utasok lapockájának magasságában kék Alpine-logó díszíti a háttámlát. A műszerfalon végigfutó kék hangulatvilágítás az ajtókra is áthúzódik; a könyöklőkön a francia nemzeti lobogó trikolórja jelenik meg. Ezekkel a klasszikus, bár rendkívül igényes stíluselemekkel impozáns kontrasztot alkot a műszerfal teljességgel váratlan, kőzetmintázatú burkolata.
Nem csak az R.S. Line kivitel búcsúzott a kínálatból, hanem az új generációs hibrid hajtáslánccal bevezetett E-Tech Engineered szint is. A leegyszerűsített, áttekinthetőbb felszereltségi struktúra mindössze három lépcsőből áll: az Esprit Alpine csúcsverzió alatt az Evolution és a Techno közül választhatunk. Az előbbi vezeték nélküli okostelefon-integrációt is kínáló, nagy érintőképernyős Easy Link infotainment-rendszert, valamint a korábbinál nagyobb hasznos felületet alkalmazó, 7 colos digitális műszeregységet kínál; a Techno a korábbi E-Tech Engineered és R.S. Line kivitelek keréktárcsáit megörökölve teszi még sportosabbá az aerodinamikai idomokkal fűszerezett külső optikát.
Nem csak az R.S. Line kivitel búcsúzott a kínálatból, hanem az új generációs hibrid hajtáslánccal bevezetett E-Tech Engineered szint is. A leegyszerűsített, áttekinthetőbb felszereltségi struktúra mindössze három lépcsőből áll: az Esprit Alpine csúcsverzió alatt az Evolution és a Techno közül választhatunk. Az előbbi vezeték nélküli okostelefon-integrációt is kínáló, nagy érintőképernyős Easy Link infotainment-rendszert, valamint a korábbinál nagyobb hasznos felületet alkalmazó, 7 colos digitális műszeregységet kínál; a Techno a korábbi E-Tech Engineered és R.S. Line kivitelek keréktárcsáit megörökölve teszi még sportosabbá az aerodinamikai idomokkal fűszerezett külső optikát.
Ami egy fontos apróságtól eltekintve nem változott, az a hajtásláncok kínálata. Nem is lett volna indokolt a módosítás, hiszen azok a piacon jelenleg létező legmodernebb erőforrások közé tartoznak. Fokozottan igaz ez a 145 lóerős full hibrid egységre, amely a modell európai eladásainak közel kétharmadát (63%) teszi ki. A 94 lóerős, csekély károsanyag-kibocsátásra hangolt, 1,6 literes benzinmotort 36 kW-os hajtó villanymotorral és egy fele ilyen erős indítómotor/generátor egységgel társítja. A rendszer világújdonságnak számító eleme az erőátvitel, amely a benzinmotorhoz kapcsolt, négyfokozatú, egyenes fogazású sebességváltó mellett a villanymotorhoz is kétfokozatú váltóművet társít. A benzinmotor és az elsődleges villanymotor külön-külön, vagy tandemben egyaránt képes dolgozni; a váltóművekkel együtt a hajtásvezérlés 14 különböző kombináció közül választhatja ki a pillanatnyilag optimálisat. Így aztán városi használat során a menetidő akár nyolcvan százalékában be sem indul a benzinmotor, ami akár 40 százalékos (!) fogyasztáscsökkentést eredményez.
Az említett apró újdonság pedig – megerősítve a Renault folyamatos fejlesztés iránti elkötelezettségét – az e-save funkció. Az érintőképernyőről aktiválható rendszer nem engedi, hogy az 1,2 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor töltöttsége 40% alá csökkenjen. A megoldással biztosítható, hogy a rendszer minden helyzetben képes legyen mindkét erőforrásra támaszkodni – ez hatalmas különbséget jelenthet például, ha meredek emelkedőn kell haladnunk, vagy kiaknáznánk az Arkana E-Tech hibrid vontatóképességét.
Az idén nyártól már megújult kivitelében rendelhető Arkana egyike annak a három (hamarosan négy), markánsan eltérő karakterű szabadidőjárműnek, amelyekkel a Renault az európai crossoverpiac minden fontos szegmensét lefedi. A városi Captur, a kompakt Austral, a kettő közötti rést tökéletesen kitöltő Arkana és a középkategóriába átlógó, a közeljövőben érkező Rafale olyan kínálatot alkot, amelyben mindenki megtalálja az ízlésének és igényeinek tökéletesen megfelelő ajánlatot.
Az idén nyártól már megújult kivitelében rendelhető Arkana egyike annak a három (hamarosan négy), markánsan eltérő karakterű szabadidőjárműnek, amelyekkel a Renault az európai crossoverpiac minden fontos szegmensét lefedi. A városi Captur, a kompakt Austral, a kettő közötti rést tökéletesen kitöltő Arkana és a középkategóriába átlógó, a közeljövőben érkező Rafale olyan kínálatot alkot, amelyben mindenki megtalálja az ízlésének és igényeinek tökéletesen megfelelő ajánlatot.