Európa legjobb haszonjárműve: az új Renault Master

Európa legjobb haszonjárműve: az új Renault Master

hirdetés
A Renault nagy furgonjának legújabb kiadása elnyerte az Év Nemzetközi Haszonjárműve címet. A Master az ötödik Renault a rangos szakmai díj történetében, amely a dobogó tetejére állhatott.
Európa első számú haszonjármű-szakkiállításán, a hannoveri IAA Transportation szalonon kétszer is reflektorfénybe állt a Renault Master: egyszer tervezetten, hiszen egy vadonatúj hajtásverziót fejlesztett hozzá a gyártó, egyszer pedig meglepetésként, amikor a modellt a legnagyobb szakmai elismeréssel jutalmazták, ami Európában könnyű haszonjárművet érhet.

A Renault legnagyobb furgonjának tavaly bemutatott, negyedik generációja ugyanis elnyerte a rangos év nemzetközi haszonjárműve (International Van of the Year, IVOTY) címet, méghozzá a huszonöt országot képviselő zsűri egyhangú döntésével.
A Master és az IVOTY egyformán komoly hagyományokkal büszkélkedhet: az előbbi negyvennégy, az utóbbi harminchárom éve meghatározó tényezője a könnyű haszonjárművek európai piacának. A kontinens legkiválóbb szakújságírói által odaítélt elismerésben másodszor részesül a Master: 1998-ban az akkor frissen bemutatott, második generációs modellt választották Európa legjobbjának.
Három másik alkalommal is esett már Renault-ra a zsűri választása. 2002-ben az akkor szintén második kiadásába lépő Renault Trafic nyerte el a megtisztelő IVOTY címet, míg a műfajteremtő Renault Kangoo két ízben is győzni tudott. Először 2012-ben, amikor a tisztán elektromos modellváltozatot (Kangoo Z.E.) találta a piac leginkább előremutató újdonságának a grémium – a kis Renault képében először választottak villanymotoros furgont az év haszonjárművének. Másodszor pedig 2022-ben, amikor a jelenleg is kapható, innovatív megoldásokban bővelkedő harmadik széria nyerte el a címet.
„Az IVOTY-zsűri tagjait lenyűgözte a vadonatúj formavilág, valamint az új Master modellcsaládhoz kifejlesztett technológiák és innovációk széles köre” – méltatta a díj átadásakor az újdonsült nyertest Jarlath Sweeney, az International Van of the Year díj bizottságának elnöke. „A modell előremutató aerodinamikai megoldásokat, az elődmodellen is túlmutató használati értéket, valamint takarékosabb üzemet kínál, tágas helykínálat, valamint fokozott biztonság és kényelem mellett. Ráadásul egy olyan új, moduláris platformra épül, amely dízelmotoros, akkumulátoros elektromos és hidrogén-tüzelőanyagcellás elektromos hajtásláncot egyaránt képes befogadni. Ennek köszönhetően a Master hiánytalanul felkészült a jövő kihívásaira.”
A hannoveri szakkiállítás másik szenzációja a korábban már beharangozott Master H2-Tech Prototype világpremierje volt. A modell európai értékesítése 2025 végén veheti kezdetét, a pontos műszaki részletekre a bevezetést megelőzően számítunk, azt azonban már most elárulta a Renault, hogy a változatos felépítményekkel elérhető szériamodell kétféle H2-kapacitással, és akár 700 kilométeres hatótávolsággal kerül majd forgalomba.