Világújdonságot vezetett be új generációs típusain a Renault. A fedélzeti infotainment-rendszerbe beágyazott Waze alkalmazás nemcsak a dugók és torlódások ellen jelent hatékony védelmet, de a telefonhasználattal járó figyelemelterelést is megelőzi.
A vadonatúj Austral és az új generációs Renault Megane E-Tech Electric fedélzetén mutatkozik be az a világelső újítás, amely egyszerűbbé, gördülékenyebbé és biztonságosabbá teszi a közlekedést városban és országúton, itthon és egész Európában.
A Waze a világ egyik első számú autós navigációs szolgáltatása, köszönhetően annak az egyedülálló koncepciónak, amely a felhasználóktól közvetlenül és közvetve kapott visszajelzések alapján minden más technológiánál gyorsabban és pontosabban tudja frissíteni valós idejű forgalmi információit. A 2006 óta fejlesztett applikációt a világ 185 országában világszerte több mint 150 millióan használják aktívan, ezzel az abszolút legnépszerűbb navigációs eszközök egyike. Ehhez hozzájárul a leegyszerűsített grafikus felület, a testre szabható funkcionalitás és az egyszerű kezelhetőség, a Waze mellett szóló legfontosabb érv azonban az, hogy működik: a felhasználók a legtöbb esetben gyorsan és hatékonyan juthatnak el segítségével a kívánt célhoz.
Nem véletlen, hogy a Renault éppen ezt az applikációt integrálta új generációs típusainak Android-alapú multimédiás rendszerébe. Az OpenR képernyő és a mögötte dolgozó OpenR Link infotainment-rendszer az okostelefonoktól megszokott funkcionalitást hozza el az autóba, mégpedig a táblaszámítógépekre jellemző, 12 colos képátlójú méretben. A karcolásálló Gorilla Glass mögé rejtett felületen eddig is elérhető volt a Google Térkép szolgáltatás, a Waze megjelenésével pedig még szélesebb választási lehetősége nyílik azoknak, akik hatékonyan szeretnének eljutni A-ból B-be (és közben esetleg C-t is útba ejtenék.) Az integrált applikáció a Waze-től megszokott összes funkciót biztosítja, a visszajelzésre szolgáló gomboktól kezdve addig az igen hasznos szolgáltatásig, amely rákérdez, hogy még mindig fennáll-e egy korábban jelentett, rendkívüli forgalmi helyzet. A nagy méretű képernyőn könnyebb odapillantás nélkül, gyorsan és hatékonyan kezelni a navigációs rendszert.
Mégsem ez a legnagyobb előnye a beágyazott alkalmazásnak, hanem az, hogy a felhasználó okostelefonja nélkül biztosít útvonaltervezést és útba igazítást. Így eggyel kevesebb oka van az autósoknak arra, hogy szemük előtt tartsák telefonjukat, így kisebb a kockázata annak, hogy a beérkező személyes vagy közösségi üzenetek akár egy pillanatra is elterelik a figyelmüket a forgalomról. Ebből a szempontból hatalmas az előrelépés még a Renault más típusainál széles körben elterjedt telefontükrözéshez képest is, hiszen annak használatához szükség van az ügyfél telefonjára.
Amint a Renault egyre szélesebb körben vezeti be a kifejezetten a CMF-EV platformhoz kidolgozott multimédiás rendszert, úgy lesz mind több típusban elérhető a Waze-integráció.
Amint a Renault egyre szélesebb körben vezeti be a kifejezetten a CMF-EV platformhoz kidolgozott multimédiás rendszert, úgy lesz mind több típusban elérhető a Waze-integráció.