A klasszikus belső égésű motorokkal szerelt kivitelekkel azonos funkcionalitás, praktikum és sokoldalúság, helyi károsanyag-kibocsátástól mentes, nagy nyomatékú elektromos hajtáslánccal: ezt kínálják a Renault E-Tech Electric modelljei, legyen szó személyautókról vagy könnyű haszonjárművekről. Az utóbbiaknál a paletta két végpontján kezdte a villamosítást a francia márka, most pedig bemutatkozott a kompakt Trafic akkumulátoros elektromos kivitele.
A Renault Trafic Van E-Tech Electric kétféle karosszériahosszal (5,08 vagy 5,48 méter) és kétféle magassággal (1,97 vagy 2,50 méter) választható, ami azt jelenti, hogy a felhasználók 5,8-8,9 köbméteres raktérrel számolhatnak, így az elektromos hajtáslánc a legváltozatosabb szállítási feladatokhoz társítható. A hosszabb verzió ráadásul felszerelhető nyitható válaszfallal, így a raktér teljes hosszúsága eléri a 4,15 métert. Az egyedi felépítményt igénylő ügyfelek, illetve az azok tervezésével és gyártásával foglalkozó vállalkozások részére fülkés alvázként is rendelkezésre áll az elektromos haszonjármű.
A motor ugyanaz a 90 kW-os egység, amely a Renault Kangoo E-Tech Electric mozgatásáról is gondoskodik. Ezt azonban a kis testvér 45 kWh-s akkumulátora helyett a Master E-Tech Electricével azonos kapacitású, 52 kWh-s akkumulátor táplálja. Ez utóbbi háromféleképpen tölthető: az egyfázisú, 7 kW-s váltóáramú töltőt otthoni, telephelyi használatra kínálják. A nyilvános gyorstöltő-állomásokon akár 22 kW-s váltóáramú töltőt is bevethetünk, az igazán gyors töltésre pedig az 50 kW-os egyenáramú villámtöltő szolgál. Az előzetes információk szerint a szabványos hatótávolság 240 kilométer.
A motor ugyanaz a 90 kW-os egység, amely a Renault Kangoo E-Tech Electric mozgatásáról is gondoskodik. Ezt azonban a kis testvér 45 kWh-s akkumulátora helyett a Master E-Tech Electricével azonos kapacitású, 52 kWh-s akkumulátor táplálja. Ez utóbbi háromféleképpen tölthető: az egyfázisú, 7 kW-s váltóáramú töltőt otthoni, telephelyi használatra kínálják. A nyilvános gyorstöltő-állomásokon akár 22 kW-s váltóáramú töltőt is bevethetünk, az igazán gyors töltésre pedig az 50 kW-os egyenáramú villámtöltő szolgál. Az előzetes információk szerint a szabványos hatótávolság 240 kilométer.
A Renault Trafic Van E-Tech Electric jól példázza a márka elektromos modellcsaládjának kettős küldetését. Egyrészt gyorsan és hatékonyan alkalmazkodik a változó körülményekhez és magas használati értékű alternatívát kínál azoknak, akik számára a dízelmotoros áruszállító már nem életképes választás, másrészt ugyanakkor megőrzi mindazokat az alapvető értékeket, amelyek oly népszerűvé tették a Trafic mindhárom eddigi generációját: a rugalmasságot, a könnyű kezelhetőséget, a mindenkori legmagasabb technológiai színvonalat és persze a kompromisszumokat nem ismerő használati értéket. Erről a kettősségről, a hagyományok és a folytonos fejlődés egymást erősítő szellemiségéről mesél az elektromos áruszállító bevezető reklámfilmje, amelyben egy többgenerációs családi vállalkozás fordulópontjait ismerhetjük meg, és közben a Renault haszonjárművek több mint 100 éves történetének emblematikus modelljei is megjelennek a színen.




