Életre termett járművek a Renault-tól

Életre termett járművek a Renault-tól

hirdetés
Ahhoz, hogy újraalkothassa az automobil fogalmát, a Renault már a tervezés folyamatától olyan szempontokat vesz figyelembe, amelyek korábban eszünkbe sem jutottak volna.
Napjaink digitális korszakában nemcsak eszközeink újulnak meg, de az életvitelünk is új alapokra helyezkedik. Az az autógyártó, amely nem alkalmazkodik a világ megváltozott ritmusához, elveszítheti a kapcsolatot ügyfeleivel. Régen talán elég volt, ha egy adott funkcionális részlet tetszetős volt – ma erre esély sincs, az ügyfelek olyan megoldásokat keresnek és várnak el, amelyek alkalmazkodnak hozzájuk, örömet okoznak, és támogatják őket életük minden fázisában.

A kulcsszó a funkciókból fakadó élmény, aminek a Renault formatervezési igazgatója, Gilles Vidal szerint teljesen ösztönösnek, természetesnek kell lennie. „Nap mint nap többször változtatunk környezetet, amint otthonunk, autónk, munkahelyünk és más, rendszeresen látogatott helyszínek között mozgunk.
Ezeknek a környezetváltásoknak a lehető legegyszerűbben kell végbemenniük, és a lehető legcsekélyebb erőfeszítéssel, illetve kényelmetlenséggel kell járniuk ahhoz, hogy kellemes élményként éljük meg az autózást.” A Renault tehát arra törekszik, hogy autói otthonosságot sugározzanak, ezzel biztosítva a homogén, megszakítások nélküli élményt bármely adott nap során.
Vegyük például az új Renault Scénic E-Tech Electric különleges, elektronikus vezérlésű Solarbay napfénytetejét. Amikor kiadjuk a parancsot a besötétítésre, a folyamat nem véletlenül fut végig hullámszerűen a szegmenseken: a mérnökök ugyanazt az érzést igyekeztek visszaadni, mint amikor otthon behúzzuk a sötétítő függönyt vagy leeresztjük a rolót.
Ott van aztán a különleges kialakítású, többfunkciós hátsó kartámasz, amelynél nem járulékos funkció az elektronikus eszközök elhelyezhetősége, hanem fordítva: a tervezők addig alakították a szerelvényt, amíg az tökéletesen meg nem felelt a hátul utazó digitális felhasználók – magyarul: a gyerekek – telefon- és tablethasználati szokásainak. Akár egy tableten, közösen, akár két telefonon, külön-külön szeretnének videotartalmakat nézni, a Scénic E-Tech Electric hátsó üléssora ugyanolyan alkalmas a feladatra, mintha otthon, a kanapén kucorodnának össze.
Emberre szabott, emberi tartalommal megtöltött technológiaként említi ezeket az átgondolt megoldásokat a Renault. Ez azonban túlmutat a szórakoztatáson: a hatékony vezetőtámogatásnak is így kell működnie. Ez pedig magával vonja azt, hogy megtaláljuk az optimális egyensúlyt a digitális és a mechanikus, a virtuális és a valódi, a szintetikus és a természetes között. Mindegyiknek megvan a maga helye, ugyanakkor a maximális felhasználói élményhez pontosan el kell találni, hogy melyiket milyen funkcióban, milyen helyzetben, milyen érintési ponton alkalmazzuk.

Mindezen elvekből az új modellek, mint a Scénic E-Tech, Rafale vagy az új 5-ös használói profitálnak majd.