A Renault-k különleges hangulata, vezetésük élménye nem csak a műszaki megoldásokból, a technológiai tartalomból fakad. Legalább ilyen fontos a szemlélet, az életigenlés, a franciák autókhoz való sajátos viszonya, ami olyan csodálatosan őrült ötleteket szült, mint a jégautózás.
Noha a műfaj a világ számos pontján ismert, sehol nem olyan népszerű és sehol nem művelik olyan magas szinten, mint Franciaországban. A nemzeti jégautó-bajnokság, a Trophée Andros több mint harminc éve szórakoztatja a rajongókat; a műfaj legújabb sztárja, Jean-Baptiste Dubourg 2015 óta öt ízben állhatott a dobogó csúcsára, és mind az ötször egy Renault – először egy Clio, majd egy Captur, legutóbb pedig egy igazi egzotikum, egy speciálisan felkészített Zoe – volánja mögül.
Alighanem a nemzeti bajnokságban aratott sikerek sarkallták arra a Renault-t, hogy elindítsa saját Clio jégautó-kupáját, amelyben Clio RX és Clio Rally5 versenyautók versengenek egymással. Az első ízben megrendezett márkakupa iránt rendkívüli volt az érdeklődés, végül tizenegyen fértek fel a rajtrácsra.
A Trophée Andros hagyománya, hogy időről időre a motorsport abszolút élvonalából csábítanak a jégre versenyzőket: az évek során a Forma-1-es Alain Prost, Olivier Panis, Romain Grosjean és Jacques Villeneuve is versenyzett már a mínuszokban. A Clio Ice Trophy szervezői is hasonlóképpen jártak el: a 2021-es francia ralibajnokság kategóriagyőztese, Romain Di-Fante is ott van az indulók között – nincs nehéz dolga, hiszen a bajnokságban is Clio Rally5-össel versenyez, de Franciaország első számú női ralipilótája, Pauline Dalmasso is rajthoz áll a szériában.
A Trophée Andros hagyománya, hogy időről időre a motorsport abszolút élvonalából csábítanak a jégre versenyzőket: az évek során a Forma-1-es Alain Prost, Olivier Panis, Romain Grosjean és Jacques Villeneuve is versenyzett már a mínuszokban. A Clio Ice Trophy szervezői is hasonlóképpen jártak el: a 2021-es francia ralibajnokság kategóriagyőztese, Romain Di-Fante is ott van az indulók között – nincs nehéz dolga, hiszen a bajnokságban is Clio Rally5-össel versenyez, de Franciaország első számú női ralipilótája, Pauline Dalmasso is rajthoz áll a szériában.
A jégautózás persze szezonális sport, ám tökéletesen alkalmas arra, hogy se a nézők, se a versenyzők ne maradjanak izgalmak nélkül a rali- és pályabajnokságok téli szünetében. Arról nem is beszélve, hogy a jégautózás a világ talán legjobb élmény/költség arányú sportága: viszonylag kis sebességgel is hatalmasakat lehet autózni a csúszós pályán. Noha a tél általában nem ilyen szórakoztató a Renault Clio-tulajdonosok számára, azokat az előnyöket, melyek kiváló versenyautóvá teszik a modellt, ők is élvezhetik a mindennapokban. A Clio közvetlen kormányzásával, kiszámítható reakcióival, csekély oldaldőlésével és pontos irányíthatóságával a leghétköznapibb közlekedési helyzetekben is élvezetesen, pihentetően és biztonságosan vezethető.