A Renault a legkreatívabb autómárka

A Renault a legkreatívabb autómárka

hirdetés
Egy márka szemléletéről és alapvető értékrendjéről szinte mindent elárul, milyen reklámokkal igyekszik megszólítani fogyasztóit. A Renault például olyanokkal, amelyek minden szakmai díjat elnyernek.
A kreativitás egyike azoknak a műfajoknak, ahol a múltban elért sikerek nem feltétlenül határozzák meg a jövőben mutatott teljesítményünket. Ha azonban az ügyfél és az ügynökség (jelen esetben a Renault és a Publicis) hosszú, évtizedekben mérhető időt tölt együtt, a személyi és tárgyi változások ellenére olyan szoros, bensőséges kapcsolat alakulhat ki közöttük, ami a cikkünk bevezető felvetésének pont az ellentézisét eredményezheti: igenis elképzelhető olyan együttműködés, amely nem képes hibázni.

A Renault 2023-ban kilencvennégy nemzetközi szakmai díjat nyert kreatív kampányaival; idén ez a szám nyolcvan, ám ne feledjük, hogy az évnek még csak a fele telt el!
Persze, mint a legtöbb iparágban, itt is létezik a fontosnál is fontosabb megmérettetés, amelynél nincs magasabb rendű elismerés. Ez az ikonikus cannes-i fesztivál, a Lions, ahol a Renault 2023-ban nyolc érmet nyert, idén pedig tizenegyszer szólították a dobogóra az autógyártó képviselőit.
A Renault négy kampánya három bronzérmet, négy ezüstöt és két aranyat nyert, amelyekhez a fesztivál abszolút legmagasasbb szintű elismeréséből, a Grand Prix kitüntetésből is társult még kettő.
A legtöbb díjat (két Grand Prix, két arany és két ezüst) az a Cars to Work társadalmi célú kampány érdemelte ki, amelynek keretében a Renault és társmárkái mobilitási megoldásokat kínálnak azoknak, akik közlekedési lehetőség híján nem tudnak elhelyezkedni a munkaerőpiacon. A vállalkozások munkáját támogató közösségi töltőszolgáltatás népszerűsítésére szolgáló Plug Inn for business kampány egy ezüst és egy bronzérmet nyert, így a Renault 5 E-Tech Electric kommunikációs kampánya, a R5volution is a French Thing két bronzéremmel távozhatott Cannes-ból.
Az utolsó díjazott kampányról, a TimeFighters elnevezésű dokumentumfilmről magunk is beszámoltunk itt, a CarNet weboldalán: a film arról a mélyreható együttműködésről szólt, amelynek keretében a Renault tűzoltókkal vállvetve igyekszik lerövidíteni a balesetet szenvedett villanyautók mentési folyamatát, hiszen ebben az esetben az idő szó szerint életet menthet.
A Renault szakmai megdicsőülését még édesebbé teszi, hogy 2024-ben az autógyártó tradicionális partnerét, a Publicis Conseilt választották meg az év ügynökségének.