A jövőért kapott elismerést a Renault

A jövőért kapott elismerést a Renault

hirdetés
Két díjat is nyert egy mértékadó európai Év villanyautója-szavazáson a Renault. Az egyik a márka legújabb elektromos modelljét értékeli, a másik pedig egy olyat, amely még nem is kapható.
Amikor a Renault úgy döntött, tisztán elektromos platformra ülteti át emblematikus családi autóját, azzal az utóbbi évek egyik legfontosabb stratégiai döntését hozta meg. A Scénic annak idején egy személyben teremtette meg a kompakt buszlimuzinok kategóriáját, az alsó középkategóriába ültetve át mindazt a tudást és tapasztalatot, amelyre a Renault Espace kapcsán tett szert az autógyártó.

Az egymást követő generációk során folyamatosan alakította a műfajt, evolúciója egyben a szegmens számára is kiutat mutatott: az egyterűek funkcióját átvették a szabadidőjárművek, a belső égésű motor pedig teret adott a villamosításnak.
Nem tudjuk, ezek a magas röptű, az utókor számára talán autótörténeti jelentőséggel is bíró szempontok befolyásolták-e a brit What Car? magazin szerkesztőit, amikor az új Scénicet megválasztották a jelenleg kapható legkiválóbb elektromos családi szabadidőjárműnek.
Indoklásukban mindenesetre nem említik a modellcsalád úttörő jelentőségét, és ezért nem is hibáztathatjuk őket, hiszen a potenciális autóvásárlóknak nem egy autóipari mérföldkőre, hanem egy kiválóan használható családi járműre van szükségük.
Hosszasan taglalták ellenben a Scénic praktikus előnyeit: a komfortos rugózást, az arany középutat megtestesítő üléshelyzetet, ami a tág tartományban állítható kormánykerékkel együtt ideális ergonómiát tesz lehetővé, vagy az öt utas számára is kifejezetten tágas, minden irányban szellős utasteret.

Méltatták a csomagtartó befogadóképességét, a hátsó ülésnél kihajtható, innovatív telefon- és tablettartó szerkezetet, valamint a belépőmodell esetében is gazdag felszereltséget, ami üdítő kivételnek számít a mesterségesen visszabutított alapverziók mezőnyében.
A What Car? Év villanyautója díj egy másik kategóriájában, a közönségszavazáson egy parádés újdonsággal diadalmaskodott a Renault. A hamarosan érkező Renault 4 a hatvanas években bemutatkozott, több mint három évtizeden át gyártásban maradt minimalista slágermodell modern újragondolása, amely akkor is lenyűgöző és ellenállhatatlan volna, ha a tervezői nem gondoltak volna a mindennapi használatra.
De gondoltak: az utódmodell leginkább a Scénic kis testvérének lesz tekinthető, azaz a városi szabadidőjárművek mezőnyében fogja képviselni a márkát. Az R4 győzelmével egyébként sorban másodszor bizonyul a közönség kedvencének egy elektromos Renault: tavaly ugyanitt a(z azóta sorozatgyártásba vett) Renault 5-re adták le a legtöbb szavazatot a magazin olvasói.