
A világ autóipara átalakuláson megy át: lépésről lépésre közelebb kerülünk az önvezetéshez. Ezen a területen a Peugeot is komoly eredményeket ért már el.
Átesett a modellciklus közepén szokásos ráncfelvarráson a 308-as Peugeot, amely ugyan elveszítette a markáns, karom formájú menetfényeit, viszont mérgesebb lett az eleje. A lámpák felül hármas osztatú menetfényt kaptak, a fényszórók lejjebb kerültek.
Mostanában minden az elektrifikációról és az elektromos autókról szól. Ám az elektromos átállás része az üzemanyagcellás technológia is, amely legalább ennyire ígéretes. A Peugeot-nál évek óta folynak fejlesztések ezen a területen, és az eredmények sem maradtak el: a márka már két üzemanyagcellás haszonjárművet is kínál ügyfeleinek.
A gyártók a WLTP, azaz a a Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása alapján határozzák meg autóik fogyasztását, amit aztán a normál használatban általában csak megközelíteni sikerül. A Peugeot ezért azt gondolta, hogy nem steril, laboratóriumi körülmények között méri meg az egyik legújabb elektromos autójának áramfogyasztását és hatótávolságát, hanem normál használat mellett.
A Peugeot a 408-as teljesen elektromos verziójával teljessé tette villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új Peugeot E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 210 lóerős motor izgalmas teljesítményével, és az akár 453 km hatótávolsággal.
Az igazi márkafanatikus szereti, ha kedvenc autómárkáját egyéb termékeken is viszontláthatja: pólón, táskán, sapkán, esetleg egy órán. De ha még a konyhában is “szembejön” a kedvencünk, az már eléggé extrém példa. Persze, akár vásárolhatunk logózott bögrét is, de a Peugeotnál más a helyzet, ugyanis a több mint két évszázada alapított családi vállalkozás termékei nemcsak az utakhoz, hanem többek között a konyhaművészethez és a vendéglátáshoz is kapcsolódnak.