A Peugeot a 408-as teljesen elektromos verziójával teljessé tette villanyautós palettáját, miután 2022-ben már bemutatta a plug-in hibrid változatot. Az új Peugeot E-408 a fastback sziluett látványát ötvözi a nulla emissziójú hatékonysággal, a 210 lóerős motor izgalmas teljesítményével, és az akár 453 km hatótávolsággal.
A Peugeot az új 408-as addig még nem látott fastback sziluettel írta át a C-szegmens szabályait. A szokatlanul újszerű 408 kecses kiállásával, dinamikus vonalaival és enyhén emelt hasmagasságával, valamint a legapróbb részletéig kidolgozott, prémium minőségű kifinomultságával emelkedik ki a mezőnyből. A 408 első két, elektrifikációt tartalmazó hajtáslánca a Plug-in hibrid 180 és 225 lóerős változata volt. Idén pedig megérkezett a 48 voltos hibrid 136 lóerős modell, hatfokozatú automata sebességváltóval. A most érkező E-408 az elektromos stratégiát emeli magasabb szintre zéró emissziójú hajtásláncával, valamint 210 lóerős villanymotorjával és 58,2 kWh-s akkumulátorával. Az év végétől gyártásba kerülő E-408 bevezetése jelenti a következő lépést a márka tervében, mely szerint a mainstream gyártók között vezető szerepet ér el Európában a villanyautók piacán. Az E-408 gyártása a franciaországi Mulhouse-ban zajlik majd, közel az európai beszállítókhoz, 100%-ban a helyi munkaerőt támogatva.
Az autó olyan műszaki alapokra épül, amely lehetővé teszi a teljes elektrifikációt, miközben nem követel kompromisszumot a stílus, a dinamizmus és az utaskabin kényelme terén. A 4,69 méter hosszú és 1,85 méter széles (behajtott tükrökkel) E-408 az E-EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezre épül, amelynek tengelytávja 2,79 méter. Az így létrehozott tágas tér lehetővé tette, hogy a teljes akkucsomag az autó tengelyei közé, a padlólemez szintjére kerüljön, így pedig egyrészt megmaradt a tágas utastér, másrészt mélyebbre került az autó tömegközéppontja, ami jótékony hatással van a dinamikus menettulajdonságokra és a vezetési élményre.
A kocsi kialakítása ötvözi a fastback formaterv dinamikus eleganciáját, a legjobb négyajtósokra jellemző menetteljesítményeket, valamint az enyhén emelt üléspozíciót, amely fokozza a biztonságérzetet, a kényelmet és a praktikusabb használatot. Széles nyomtávjának köszönhetően - elől 1,59 méter, hátul 1,60 méter – a 408-as stabilan fekszik az úton. Annak ellenére, hogy kissé emelt hasmagasságú modell, megjelenése kecses és sportos, hiszen mindössze 1,49 méter a magassága, ami az aerodinamikai tulajdonságokra van kedvező hatással.
Az E-408 kecses, ragadozóra emlékeztető formáját még jobban kiemelik a különleges és éles vonalakkal tagolt felületek, amelyek elsősorban a kocsi hátulján látványosak - mintha itt lennének a “nagymacska fülei”, valamint a csomagtér ajtaja és a hátsó sárvédők formája teremt olyan felületeket, amelyeken szinte játszik a fény. Elöl a LED technológia révén rendkívül keskeny - és nagyon hatékony - fényszórók kaptak helyet, amelyek meghatározzák az autó látványát: ez a Peugeot márka határozott, új arca. A fényszóróktól két LED-csík indul lefelé, amelyek agyarként vágnak bele a lökhárítóba. Hátul a Peugeot identitása az ikonikus, hármas LED- karmokban ölt testet, amelyek a dinamikusabb látvány érdekében jobban meg vannak döntve. Az autó belsejében az i-Cockpit nagyon jó ergonómiát teremt. A kompakt kormánykerék fokozza a vezetés élményét, hiszen különlegesen agilissá és precízzé teszi a jármű irányítását.
A látómezőben, a volán fölött elhelyezkedő digitális kijelző része a teljesen személyre szabható és konfigurálható 10 collos 3D-s digitális panel is. A 10 collos nagyfelbontású központi kijelzőn kezelhető az i-Connect Advanced rendszer, amely alapáron jár az E-408-hoz, és tartalmazza a hatékony és hasznos TomTom internetalapú navigációt. Az optimális leolvashatóság érdekében a térkép a 10 collos képernyő teljes egészén megjelenik. A felhőalapú frissítések közvetlenül az autó internetre kapcsolt hálózatán keresztül történnek.
A hatékony navigálást az utazástervező és optimalizált megoldások segítik. A navigációs rendszer tartalmazza az “utazástervező” funkciót, amely úgy tervezi meg az útvonalat, hogy maximalizálja az autó hatótávját és megkönnyítse az újratöltést. Az ideális útvonal megtervezéséhez a rendszer számos adatot figyelembe vesz; az akkumulátor töltöttségi szintjét induláskor, az érkezéskor megkívánt töltöttségi szintet, a sebességet, az energiafogyasztást, a forgalmat, az út típusát, a szintkülönbséget, valamint természetesen az úti cél közelében található töltőállomásokat. Az autó infotainment rendszerére vezeték nélkül tükrözhetők az okostelefonok alkalmazásai, (Apple CarPlay/Android Auto), illetve lehetőség van két telefon egyidejű csatlakoztatására is Bluetooth-on keresztül. A konnektivitást négy USB-C port teszi teljessé. A központi kijelző alatt elhelyezkedő és teljes mértékben konfigurálható i-toggles panel különlegesen magas esztétikai és technológiai szintet képvisel ebben a szegmensben.
Az i-toggles panel mind az öt ikonja érintésérzékeny, közvetlen elérést biztosít a klímavezérléshez, a telefonban található névjegyzékhez, a rádióhoz, illetve egyéb alkalmazások indításához, mindezt a felhasználó igényei szerint konfigurálva. Ez a rendszer valamennyi vezető számára személyre szabható, és összesen 8 konfigurálható profilt tud kezelni. Az „OK PEUGEOT” hangvezérléses rendszer állandó segítség a mindennapok biztonságos és könnyed közlekedésében, és hozzáférést biztosít az infotainment valamennyi funkciójához és a ChatGPT-hez is. Az új E-408 is megkapta a ChatGPT mesterséges intelligenciát, amely hangutasítások alapján reagál minden kérdésre és parancsra, például turista információkat közöl vagy kvízt rögtönöz a gyerekeknek, hogy ne unatkozzanak.
Izgalmas, hogy a Peugeot mennyire figyel az utastér megfelelő levegőminőségére. Az E-408 GT-be opcióként megrendelhető az AQS rendszer, amely folyamatosan monitorozza az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan aktiválja a belső keringetést. A GT felszereltségi szinten ezt a minőséget fokozza tovább a Clean Cabin, a káros gázokat és részecskéket megszűrő légkezelő rendszer, amely a központi érintőkijelzőn mutatja a befúvott levegő minőségét.
A kényelmes első ülések megkapták az AGR minősítést (Aktion für Gesunder Rücken), amelyet az ergonómiai és hátegészségügyi szakértők független német szervezete ad ki. Ez a besorolás elismeri az első ülések ergonómiáját és sokoldalú állíthatóságát. Az első ülések kaphatók tíz irányban, elektromosan állítható kivitelben is. Az első utas ülése hat irányban állítható, s mindkét ülés elérhető nyolc légpárnával három különböző programot megvalósító pneumatikus masszázsprogrammal is. Az E-408 csomagterének térfogata jelentős: 471 liter. Ha ledöntjük a hátsó üléstámlákat, akkor a rendelkezésre álló tér 1,545 literre nő. A hátsó támla lehajtása után akár 1,89 méter hosszú tárgy is elfér az autóban.
Az E-408 aerodinamikai kialakítása külön figyelmet kapott. Áttervezték a lökhárítókat, az első légbeömlőket, a karosszéria alatti terelőlemezeket, illetve az első kerekek mögötti sárfogó elemeket.
Az E-408 aerodinamikai kialakítása külön figyelmet kapott. Áttervezték a lökhárítókat, az első légbeömlőket, a karosszéria alatti terelőlemezeket, illetve az első kerekek mögötti sárfogó elemeket.
Az autó mellett olyan különleges, sima és aerodinamikus padlóborítást kapott, amely elősegíti az alacsony áramfogyasztást - 15.2 kWh/100 km – és az akár 453 km-es WLTP hatótávolságot vegyes üzemben. Az autó fedélzetén megtalálhatók a legmodernebb vezetéssegítő technológiák, amelyek az 5 kamerától és 3 radartól érkező információk alapján biztonságos és könnyed vezetést, manővereket és utazást biztosítanak. Ezek között van például az adaptív sebességtartó automatika Stop and Go funkcióval és állítható követési távolsággal, atomatikus fékasszisztens ütközési veszélyre figyelmeztetéssel, amely éjszaka és nappali fénynél is érzékeli a gyalogosokat, kerékpárosokat, és változattól függően 7 és 140 km/óra között működik. Az autó akár 75 méter távolságig tudja figyelni a holttereket, és van benne hátsó forgalomra figyelmeztető rendszer is, amely felhívja a figyelmet a közelgő veszélyre tolatás közben. Ötféle fényezéssel rendelhető: Okenite fehér, Obsession kék, Szelén szürke, Elixir vörös és Gyöngyház fekete. Az E-408 kétféle felszereltséggel lesz kapható: Allure és GT.
Az Allure szériatartozékai: LED fényszórók, 19'' könnyűfém keréktárcsák, i-Cockpit személyre szabható, 10 collos digitális műszeregységgel, internetes navigáció utazástervezővel, “OK PEUGEOT” hangvezérlés, vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto telefontükrözés, hathangszórós audiorendszer, fűthető vezetőülés és kormánykerék, kétzónás automatikus klímaberendezés, tolatókamera és parkolóradar hátul, hőszivattyú. A GT szériatartozéka az Allure verzión felül: Matrix LED-fényszórók, első parkólóradarok, alumínium utastéri díszítőelemek, személyre szabható, nyolcszínű belső hangulatvilágítás, alumínium küszöbdíszlécek, elektromosan mozgatható ötödik ajtó, Drive Assist Plus csomag (2-es szintű félautonóm önvezetés).